کد خبر : 1419162 | 10 خرداد 1396 ساعت 00:50 | 108.7K بازدید | 0 دیدگاه

جنگندگی تا نفس آخر؛

الهلال 2 - استقلال خوزستان 1؛ خداحافظ با غیرت‌ها!

استقلال خوزستان با وجود ارائه نمایش تحسین برانگیز برابر الهلال، همانند دیدار رفت با نتیجه 2 بر یک شکست خورد تا از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

الهلال 2 - استقلال خوزستان 1؛ خداحافظ با غیرت‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان که با خلق شگفتی در رقابت‌های آسیایی موفق شد به‌عنوان تیم دوم گروه B به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند هفته گذشته در عمان بازی رفت را مقابل تیم قدرتمند الهلال عربستان برگزار کرد که با وجود پیروزی یک نیمه‌ای، در پایان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.
بامداد روز چهارشنبه هم تمام اتفاقات دور رفت تکرار شد؛ بازیکنان با غیرت استقلال خوزستان که با دست خالی یک فصل را سپری کرده بودند تا نفس آخر برابر الهلال عربستان جنگیدند ولی دوباره 2 بر یک شکست خوردند تا از لیگ قهرمانان آسیا وداع کنند.

 


دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا
استادیوم: الغرافه قطر/ تماشاگر: 2 هزار نفر
داور: ایدا جیومبی(ژاپن)

 


الهلال عربستان


 


عبدالله المعیوف، محمد البریک، عبدالله الحافظ، عبدالله الزوری، سلمان الفرج(58- سالم الدوساری)، عبدالله عطیف(88- عبدالمالک الخیبری)، نیکولاس میلیسی، نواف العابد، کارلوس ادواردو ، محمد جحفلی و عمر خربین(2+90- یاسر القحطانی)
سرمربی: رامون دیاز

 


استقلال خوزستان

 


وحید شیخ‌ویسی، محمد طیبی، ابوالفضل علایی(83- عقیل کعبی)، دانیال ماهینی، پیمان شیرزادی، علی اصغر عاشور(75- آرش افشین)، فرشاد سالاروند، مهدی زبیدی(68- سلمان بحرانی)، حسن بیت‌سعید، مهدی مومنی و آلویس نانگ.
سرمربی: سید سیروس پورموسوی

 

 

 

 

اخطار

 

محمد جهفالی(6) - سلمان الفرج(58) - عبدالله اوتایف(55) از الهلال

فرشاد سالاروند(72) از استقلال خوزستان

 

 

شرح گل ها

 

 

الهلال 0 - استقلال خوزستان 1(دقیقه 12: آلویس نانگ): زبیدی با حرکت انفرادی عالی و زدن دو سر توپ به مدافع مقابل خود، از سمت چپ محوطه جریمه توپ را با پاس زمینی محکم به مقابل دروازه خالی الهلال فرستاد تا نانگ به راحتی دروازه تیم عربستانی را باز کند.


 

 

 

الهلال 1 – استقلال خوزستان 1 (دقیقه 16: عمر خربین): ارسال کوتاه محمد البریک از داخل محوطه جریمه را خربین در شرایط نامتعادلی به حالت درازکش با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

 

الهلال عربستان 2 - استقلال خوزستان 1(دقیقه 82: سالم الدوساری): پاس در عمق ادواردو به منطقه خالی از مدافعان استقلال خوزستان، در داخل محوطه جریمه به سالم الدوساری رسید تا او با شوت محکم که برای شیخ‌ویسی قابل مهار نبود دومین گل نماینده عربستان را به ثمر رساند.

 

 

شرح بازی

 


استقلال خوزستان همانند هفته گذشته بازی را خیلی خوب شروع کرد و با در دست گرفتن بازی، در دقیقه 12 روی حرکت انفرادی زبیدی و ضربه تمام کننده نانگ به گل رسید اما بلافاصله پس از آن نمایش نماینده ایران ضعیف بود و همین اتفاق موجب شد الهلال روی توپی که خطرناک هم نبود با یک سانتر گل تساوی را بزند؛ بعد از آن دوباره الهلال با در دست گرفتن میانه میدان نمایش خوبی ارائه کرد ولی شاگردان پورموسوی که نمی‌خواستند بازنده باشند با ارسال‌های متعدد موقعیت ایجاد کردند و روی دروازه المعیوف خطرساز شدند ولی حملات آنها راهی به گل نداشت تا دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن بروند.
بازی در نیمه دوم تب و تاب 45 دقیقه ابتدایی را نداشت و دو تیم خیلی برای زدن گل تلاش چندانی نمی‌کردند؛ بازیکنان استقلال خوزستان با وجود دوندگی زیاد نمی‌توانستند از خط دفاعی الهلال عربستان عبور کنند و خطرساز ظاهر شوند و تنها چند بار روی ارسال‌ها فرصت به وجود آوردند؛ در سمت مقابل الهلال که به نتیجه دلخواه خود رسیده بود بدون استرس کار می‌کرد و بازی را در دست داشت تا اینکه در دقایق پایانی یک گل دیگر به ثمر رساند تا این دیدار را با پیروزی به سود خود تمام کند.


 

 

بهترین بازیکن

 


کارلوس ادواردو برزیلی بارها با پاس‌ها، قدرت دریبل‌زنی و موقعیت‌سازی‌ای که انجام داد مدافعان استقلال خوزستان را آزار داد تا ستاره الهلال در این مسابقه باشد؛ او روی گل دوم تیم عربستانی نیز پاس گل خوبی به سالم الدوساری داد.

 


اتفاق ویژه

 


شکست 2 بر یک در هر دو بازی رفت و برگشت برابر یکی از تیم‌های قدرتمند و متمول آسیا نمی‌تواند چیزی از شایستگی‌های استقلال خوزستان کم کند؛ شاگردان پورموسوی بعد از یک سال سخت که با بی‌پولی پشت سر گذاشتند امشب فصل را با وداع در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به پایان بردند.

 

 

 


لحظات حساس

 

 

دقیقه 5: پاس در عمق خوب نانگ و ضربه پشت محوطه بیت‌سعید با اختلاف کمی از روی دروازه الهلال به بیرون رفت.

دقیقه 24: نواف العابد نتوانست پاس زوری را استفاده کند و ضربه او در موقعیت بسیار خوبی بی‌دقتی به اوت زده شد.

دقیقه 25: کرنر دقیق میلسی را عبدالله الزوری بالاتر از همه مدافعان استقلال خوزستان با ضربه سر زد که شیخ‌ویسی توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 26: عبدالله حافظ با ضربه سر توپ ارسالی میلسی را با اختلاف زیادی راهی اوت کرد.

دقیقه 38: عبدالله المعیوف شوت پر قدرت زبیدی را راهی کرنر کرد.
دقیقه 38: ضربه سر اعلایی روی کرنر ارسالی از سمت چپ زمین تبدیل به اوت شد.
دقیقه 39: شوت پشت محوطه سلمان فرج با اختلاف زیادی از بالای دروازه استقلال خوزستان به اوت رفت.

دقیقه 44: شوت شیرزادی بعد از برخورد به مدافع الهلال در اختیار المعیوف قرار گرفت.

دقیقه 52: سانتر شیرزادی از جناح چپ زمین را زبیدی با ضربه سر زد که المعیوف به راحتی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 59: شوت روی پای زبیدی با فاصله زیادی از روی دروازه به اوت رفت.

دقیقه 72: شوت ادواردو را شیخ‌ویسی مهار کرد.

دقیقه 80: شوت سر ضرب کارلوس ادواردو از پشت محوطه جریمه راهی به دروازه استقلال خوزستان پیدا نکرد.

دقیقه 90: خربین برای دومین بار به دنبال گلزنی بود که شیخ‌ویسی توپ او را مهار کرد.

 

 


در حاشیه

 

 


* به دلیل اینکه بازی در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود تماشاگر زیادی ندارد.

* اوسامه هوساوی، یاسر الشهرانی و موناتینی سه بازیکن غائب الهلال هستند.
* عقیل کعبی از اواسط نیمه دوم مشغول گرم کردن شد.
* تماشاگران معدود الهلال عربستان سر و صدای زیادی در ورزشگاه بر پا کرده‌اند.
* پورموسوی با جدیت بازی را زیر نظر گرفته و به دنبال راهی برای باز کردن دوباره دروازه الهلال است.

* تنها یک خانواده 5 نفره ایرانی برای حمایت از استقلال خوزستان در ورزشگاه حضور دارند.

* خربین، ستاره سوری الهلال به دلیل مصدومیت در دومین دقیقه وقت‌های اضافه نیمه دوم تعویض شد تا یاسر القحطانی برای آخرین بار در فوتبال در ترکیب این تیم عربستانی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها