کد خبر : 1419816 | 13 خرداد 1396 ساعت 16:13 | 33.1K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

فینال کاردیف؛ جدال بهترین مقابل بدترین

فینال لیگ قهرمانان فصل جاری، به نوعی جدال بهترین و بدترین تیم ها در بازی پایانی محسوب می شود.

فینال کاردیف؛ جدال بهترین مقابل بدترین

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید امشب در کاردیف فینال لیگ قهرمانان اروپا را برابر یوونتوس برگزار خواهد کرد. بهترین تیم فینالیست ها برابر بدترین تیم فینال ها قرار می گیرد.

رئال مادرید تاکنون ۱۴ بار به دیدار نهایی این رقابت ها رسیده  و توانسته است ۱۱ قهرمانی به دست آورد. این در حالی است که بیانکونری از هشت حضورش در فینال ها تنها دو بار جام قهرمانی را بالای سر بردند. یوونتوس در این زمینه ناکام ترین تیم است و پس از این تیم، بنفیکا با ۶ و بایرن مونیخ با پنج شکست قرار دارند.

 

 

1202974

 

 

آخرین بازی که سفیدپوشان فینال را از دست دادند به سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد که نتوانستد لیورپول را شکست دهند. دو جام از دست رفته دیگر به سال ۱۹۶۲ برای بنفیکا و ۱۹۶۴ اینتر بازمی‌گردد.

 

یوونتوس آخرین بار در سال ۱۹۹۶ قهرمان شد و پس از آن تاریخ چهار بار در فینال‌ها شکست خورده است.

تیم ایتالیایی در سال ۱۹۹۷ برابر دورتموند، ۱۹۹۸ مقابل رئال مادرید، ۲۰۰۳ برابر میلان و ۲۰۱۵ مقابل بارسلونا مغلوب شد. اگر امشب نیز شکست بخورد با آمار بنفیکا (از دست دادن ۵ فینال پیاپی) برابر می‌شود. در مقابل، رئال می‌تواند ششمین قهرمانی پیاپی‌اش را جشن بگیرد و رکورد ۵ قهرمانی پیاپی خود در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۵۶ را بشکند.

 

برتری رئال در فینال‌ها نسبت به یوونتوس کاملا آشکار است. سفیدپوشان ۷۸.۶ درصد فاتح دیدارهای نهایی بودند و بیانکونری‌ها تنها در ۲۵ درصد پیروز بودند. با این حال برخی از تیم‌ها آمار بهتری نسبت به رئال مادرید دارند و در همه فینال‌ها پیروز شدند. پورتو و ناتینگهام فارست (دو فینال دو قهرمانی)، فاینورد، آستون ویلا، آیندهوون و ستاره سرخ (یک فینال، یک قهرمانی) چنین رکوردی را به خود اختصاص دادند.

دیدگاه‌ها