کد خبر : 1420264 | 16 خرداد 1396 ساعت 11:59 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

دغدغه‌های طلایی و اشکانی در راه پاریس

در قانون مربوط به تیم‌های ملی کشتی آمده، رقابت‌های انتخابی تیم های ملی باید حداکثر در فاصله 2 ماه مانده به رقابت‌های جهانی برگزار شود که این موضوع اینبار در فاصله 40 روز مانده به مسابقات جهانی فرانسه انجام می شود.

دغدغه‌های طلایی و اشکانی در راه پاریس

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، طبق برنامه فدراسیون کشتی، قرار است رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران برای حضور در رقابتهای جهانی فرانسه 2017 روزهای 14 تا16 تیر ماه سال جاری در تهران برگزار شود.


رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی 2017 قهرمانی جهان نیز از 30 مرداد تا 4 شهریور در پاریس پایتخت فرانسه برگزار می‌شود.


طبق اساسنامه تیم‌های ملی کشتی، رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی باید حداکثر در فاصله 2 ماه مانده به رقابت‌های جهانی برگزار شود که این موضوع اینبار بدلیل تعدد مسابقات مختلف همچون رقابت‌های قهرمانی آسیا، بازی‌های همبستگی اسلامی و ... با تاخیر و در فاصله حدودا 40 روزه تا رقابت های قهرمانی جهان برگزار می‌شود.


این موضوع و فرصت کم برای آماده‌سازی کشتی‌گیران به چالشی جدی برای سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی تبدیل شده تا جایی‌که علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خواستار برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی در فروردین ماه و یا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان شده بود که این درخواست به دلایل مختلف از جمله مخالفت برخی کشتی‌گیران، روسای هیئت‌های استانی و مربیان و... مورد قبول قرار نگرفت تا زمان اندک برای آماده سازی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی به دغدغه‌ای مهم برای کادر فنی تبدیل شود.


از سوی دیگر وزن کم کردن‌های متوالی چهره‌های اصلی تیم‌های ملی طی چند ماه اخیر برای حضور در رویدادهای مختلف همچون جام جهانی، قهرمانی آسیا، بازی‌های همبستگی اسلامی و جام تختی و اینبار رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی باعث شده نگرانی از بابت شکست احتمالی این نفرات بواسطه خستگی و وزن‌کم کردن‌های چندباره مقابل نفرات جوان، باانگیزه و آماده بوجود بیاید که در آن صورت باید منتظر بند و تبصره‌های شورای فنی در اینباره باشیم.


بر اساس قانون در صورتیکه کادر فنی تیم ملی به نفر برتر رقابت‌های انتخابی به دلایل مختلف اطمینان کافی برای حضور در مسابقات جهانی نداشته باشد، کشتی‌گیر برتر رقابت‌های انتخابی و نفر اصلی آن وزن قبل از رقابت‌های جهانی و المپیک به یک تورنمنت خارجی اعزام می‌شوند تا مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند که انجام این امر اینبار با توجه به زمان اندک تا رقابت‌های جهانی فرانسه تقریبا غیرممکن به نظر می رسد.
 

دیدگاه‌ها