کد خبر : 1421534 | 22 خرداد 1396 ساعت 22:10 | 197.3K بازدید | 0 دیدگاه

پایان دلهره، آغاز جشن ملی

ایران 2 - ازبکستان 0؛ سلام به جاودانگی

ملی پوشان کشورمان موفق شدند با دو گل دیدنی سردار آزمون و مهدی طارمی از سد حریف خود بگذرند و به عنوان دومین تیم در جهان راهی جام جهانی شوند

ایران 2 - ازبکستان 0؛ سلام به جاودانگی

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کارلوس کی روش موفق شدند با دو گلی که وارد دروازه ازبکستانی ها کردند از سد حریف خود بگذرند و در حالی که دو بازی تا پایان این رقابت ها باقی مانده است خود را به روسیه برسانند. بردی که شادمانی مردم ایران، تیم ملی و کارلوس کی روش را به دنبال داشت، اکنون تیم ملی ایران پس از تیم ملی برزیل دومین تیم صعود کننده به جام جهانی است.

 

 

هفته هشتم مرحله دوم مقدماتی جام جهانی، دوشنبه 22/03/96، ساعت 21:15، ورزشگاه آزادی  
داور: احمد ابوبکر(عمان)                کمک ها: حامد سلیمان، ابوبکر سلیم(عمان)

 

 

 

تیم ملی ایران: 

 

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، علیرضا جهانبخش(2+45 وحید امیری)، مهدی طارمی(90 رضا قوچان نژاد)، مسعود شجاعی(69 اشکان دژاگه) و سردار آزمون
سرمربی: کارلوس کی روش 

 

 

 

تیم ملی ازبکستان: 

 

لوبانوف، کریمتس، شوراخمدوف، اسماعیلف، آندرف(7 داورونبک خاشیموف)، آفونین(53 سردار رشیدوف)، حیدروف، اخمدوف، شمورودوف، سرگیف و عبدولخولیکوف(62 جلال الدین ماشاریپوف)
سرمربی: ساموئل بابایان

 

 

 


 

اخطار

 

 

آفونین(28) - خاسیموف(3+90) از ازبکستان

سردار آزمون (76) از ایران

 

 

شرح گل ها

 


ایران 1 ازبکستان 0 (دقیقه 23، سردار آزمون): در حالی که بازی در میانه میدان در حال انجام بود حمله غافلگیرانه ملی پوشان ایران دروازه ازبکستان را باز کرد، پاس دیدنی علیرضا جهانبخش در موقعیت فوق العاده ای به آزمون رسید و سردار نیز پس از جاگذاشتن مدافع ازبکستانی به محوطه جریمه رسید و موفق شد با ضربه ای دقیق و دیدنی دروازه لوبانوف را باز کند.

 

ایران 2 ازبکستان 0 (دقیقه 88، مهدی طارمی) : در حالی که تنها دو دقیقه تا پایان بازی زمان بود حرکت دیدنی طارمی بین مدافعان ازبکستان باعث شد تا وی به دروازه این تیم برسد و با ضربه ای فنی و فوق العاده دومین گل ایران را وارد دروازه حریف کند.

 

 

 

شرح بازی:

 


ملی پوشان ایران موفق شدند با دو گلی که در میانه های نیمه اول و دقایق پایانی بازی وارد دروازه حریف کردند با ارائه یک بازی حساب شده به عنوان تیم پیروز بازی را به اتمام برسانند و صعود خود به جام جهانی را جشن بگیرند. 
شاگردان کی روش از همان دقیقه اول بازی میل به دروازه ازبکستان داشتند و حملات خود را آغاز کردند، حملاتی که باعث ارسال یکی دو سانتر خطرناک در دقایق ابتدایی شد، هجوم ملی پوشان ایران باعث شد تا ازبک ها در همان دقایق ابتدایی به فکر از نفس انداختن بازی شوند و به همین دلیل در پنج دقیقه ابتدایی چند بار با عنوان مصدومیت اقدام به متوقف کردن بازی کردند. پس از آن ملی پوشان ایران که از تک و تای ابتدایی بازی افتاده بودند به دنبال حفط توپ بودند و تا دقیقه بیستم بازی به همین ترتیب پیش رفت. 
از دقیقه بیستم به بعد باز هم ملی پوشان ایران تلاش خود را برای باز کردن دروازه ازبک ها آغاز کردند و این بار پیش از از نفس افتادن بازی موفق شدند روی یک حرکت زیبا به گل برسند، گل آزمون که در دقایق میانی نیمه اول به ثمر رسید باعث نشد تا بازیکنان ایران عقب بکشند و به دنبال حفظ نتیجه بازی تا پایان نیمه اول باشند، به همین دلیل تلاش خود را برای دوباره باز کردن دروازه حریف به کار بستند، حملات ایران از جناح چپ با حرکات انفجاری میلاد محمدی و در طرف دیگر از میانه قلب دفاعی ازبک ها توسط جهانبخش و آزمون و طارمی بارها دروازه حریف را با خطر مواجه کرد اما هر کدام از آنها به دلایلی همچون بدشانسی و یا بی دقتی از بین رفت تا در نهایت نیمه اول با همان یک گل به سود ایران به پایان برسد. 
اما در نیمه دوم بازهم این بازیکنان ایران بودند که تصمیم به باز کردن دروازه حریف داشتند، آنها به مانند نیمه اول از همان دقیقه یکم آغاز بازی روی دروازه ازبک ها خطرناک ظاهر شدند و خیلی زود موفق شدند به یک ضربه پنالتی نیز دست پیدا کنند، ضربه ای که با بی دقتی کاپیتان تیم ملی راهی به دروازه حریف نیافت. پس از حملات و فشار ابتدایی تیم ملی، ازبک ها سعی در شکل دادن به خط میانی و دفاعی خود داشتند و چند بازیکن تعویضی را به کار گرفتند تا بتوانند جلوی حملات ایران را بگیرند، اتفاقی که چندان کارگر نیفتاد و ملی پوشان ایران در چند مورد  دیگر تا فروریختن مجدد دروازه لوبانوف پیش رفتند اما هر بار به طریقی ناکام بودند. 
البته ازبکستانی ها نیز در بیست دقیقه پایانی بازی تلاشی برای رسیدن به دروازه ایران به کار بستند اما استحکام و بازی منطقی مدافعان و هافبک های ایران باعث شد تا حملات نصفه و نیمه حریف مهار شود، هر آنچه که بود ملی پوشان کشورمان در این دیدار نشان دادند استحقاق صعود به جام جهانی را داشتند و با بازی حساب شده و بی نقص خود یک تیم ملی باکلاس را نشان دادند. آنها در دقایق پایانی بازی با حرکت دیدنی طارمی به گل دوم نیز رسیدند تا پیروزی محکم تری به دست بیاورند. شاگردان کی روش که هیچگاه بازی دفاعی را در دستور کار خود نداشتند بارها می توانستند گلزنی کنند تا با اختلاف بیشتری از سد حریف خود بگذرند اما این اتفاق نیفتاد تا بازهم با اختلاف تنها دو گل برد خود را جشن بگیرند، بردی که تیم ملی ایران را روانه جام جهانی روسیه کرد.

 

 

 

 

 

اتفاق ویژه:

 


* ملی پوشان فوتبال کشورمان توانستند صعود مقتدرانه ای به جام جهانی داشته باشند، آنها در حالی که هنوز دو بازی تا اتمام رقابت ها باقی مانده است خود را به جام جهانی رساندند. 
* ایران پس از برزیل دومین تیمی است که توانسته خود را به روسیه برساند. 
* مهدی طارمی در سومین بازی پیاپی برای تیم ملی در رقابت های جام جهانی گلزنی کرد تا روند گلزنی های خود را قطع نکرده باشد. 
* خوشحالی زایدالوصف کارلوس کی روش پس از به ثمر رسیدن گل دوم ایران همه نگاه ها را به خود معطوف کرد، خوشحالی عجیب و غریبی که در سال های حضور این مربی در ایران از وی ندیده بودیم.

 

 

بهترین بازیکن:

 


مهدی طارمی با به ثمر رساندن گل دوم این بازی توانست روند گلزنی های خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی را حفظ کند، او در این دیدار علاوه بر به ثمر رساندن یک گل دیدنی، یک ضربه پنالتی نیز به دست آورد تا نشان دهد پس از پایان بازی های لیگ کماکان آمادگی بالای خود را حفظ  کرده است. 
علی کریمی دیگر بازیکنی بود که در این دیدار توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد، او که اولین بازی رسمی خود را برگزار می کرد توانست با عزت اللهی زوج خوبی تشکیل دهد و از عهده وظایف خود بربیاید. 
بازیکنان دیگری نظیر میلاد محمدی و علیرضا جهانبخش توانستند در دیدار برابر ازبکستان بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند، البته جهانبخش که پاس دیدنی گل اول را برای آزمون فرستاد در پایان نیمه اول به دلیل مصدومیت تعویض شد اما محمدی نود دقیقه در برابر حریف مقاومت کرد و با استارت های فوق العاده خود هم در دفاع و هم در حمله حضور موثری داشت.

 

 

دقایق حساس

 

 

دقیقه 1 – اولین حرکت بازی در اولین دقیقه بازی اتفاق افتاد و نفوذ شجاعی با ارسال او روی دروازه ازبک ها خطرناک بود اما این توپ توسط دروازه بان این تیم مهار شد. 

دقیقه 1 – ارسال شجاعی درحالی به محوطه ازبکستانی ها رسید که سردار آزمون به روی زمین افتاده بود و معتقد بود بازیکن ازبک روی وی مرتکب خطا شده است.

دقیقه 6 – یک حرکت دیگر از جناح راست و این بار ارسال جهانبخش با واکنش مدافع ازبک راهی کرنر شد.
دقیقه 6 – ارسال جهانبخش از روی نقطه کرنر با ضربه سر پورعلی گنجی روی دروازه حریف خطرساز شد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 9 – یک ارسال دیگر از سوی جهانبخش و از روی نقطه کرنر دروازه ازبک ها را به خطر انداخت اما ضربه زیبا و چکشی سیدجلال حسینی با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

 

دقیقه 20 – ارسال میلاد محمدی از روی سر مهاجمان ایران عبور کرد و در برگشت نیز ارسال تند و تیز و مواج رضاییان توسط لوبانوف مهار شد.
دقیقه 30 – حرکت بازیکن ازبکستانی در بین مدافعان ایران توپ خوبی را برای مهاجمان این تیم مهیا کرد اما تعلل سرگیف باعث شد تا مدافع ایران این توپ را از محوطه خطر دور کند. 
دقیقه 33 – پاس محمدی در فاصله ای دور از دروازه به عزت اللهی رسید اما این بازیکن شوت زیبای خود را روانه دروازه حریف کرد، ضربه ای که با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 36 – حرکت بازیکنان ازبکستان از جناح راست با ارسال آنها ادامه یافت اما این توپ راهی به غیر از کرنر نداشت.

دقیقه 40 – حرکت دیدنی میلاد محمدی از جناح چپ باعث شد تا مدافع ازبک با خطا او را متوقف کند، خطایی که برای دومین بار در یک دقیقه اتفاق افتاد. 
دقیقه 41 – ارسال مدافع کشورمان از روی ضربه ایستگاهی در محوطه شش قدم ازبک ها خطرناک بود اما لوبانوف توانست بالاتر از آزمون این توپ را مهار کند. 
دقیقه 44 – یک پاس زیبای دیگر از سوی جهانبخش در محوطه جریمه حریف فرصت مناسبی برای ایران به وجود آورد اما ضربه طارمی راهی به دروازه حریف پیدا نکرد. 
دقیقه 45 – حرکت سرعتی محمدی و گذر او از مدافع مستقیم خود با ارسال کم دقت او همراه شد اما لوبانوف خیلی زودتر از مهاجم ایران به توپ رسید.

 

 

دقیقه 46 – به مانند نیمه اول، در این نیمه نیز ملی پوشان ایران یک دقیقه پس از آغاز بازی دروازه حریف را با خطر روبرو کردند اما در این لحظه ضربه بی دقت آزمون راهی به دروازه حریف نیافت. 
دقیقه 49 – حرکت زیبای طارمی بین مدافع ازبکستانی باعث شد تا مدافع این تیم با خطا روی مهاجم ایران وی را متوقف کند و داور میدان نیز با کمی تاخیر به نشانه پنالتی در سوت خود دمید، مسعود شجاعی پشت این توپ قرار گرفت تا دومین گل ایران را وارد دروازه لوبانوف کند اما ضربه کاپیتان تیم ملی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 55 – ارسال شجاعی از روی ضربه ایستگاهی از حرکت هوشمندانه و ضربه طارمی دروازه لوبانوف را با خطر روبرو ساخت اما این ضربه راهی به دروازه نیافت. 
دقیقه 61 – پاس به موقع شجاعی با اشتباه مدافع ازبک ها به آزمون رسید اما ضربه کم دقت مهاجم ایران با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 65 – استارت امیری و مهار زیبای توپ توسط او چیزی نمانده بود تا دروازه ازبکستانی ها را با خطر روبرو کند اما مدافع این تیم با سرعت عمل خود، توپ را راهی کرنر کرد. 
دقیقه 80 – ارسال خوب امیری با ضربه سر مهدی طارمی از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

دقیقه 86 – یکی از معدود حملات خطرناک ازبکستانی ها از بین مدافعان ایران عبور کرد اما پیش از اینکه به مهاجم حریف برسد با سرعت عمل بیرانوند مهار شد.

دیدگاه‌ها