کد خبر : 1422202 | 25 خرداد 1396 ساعت 13:56 | 39.8K بازدید | 0 دیدگاه

تعامل، تنها راه برای جلوگیری از چالش‌های قابل پیش‌بینی

لزوم آشتی برانکو – کی‌روش در سال جام جهانی

با اعلام برنامه های تیم ملی توسط کارلوس کی روش تا جام جهانی تنها راه حل برای جلوگیری از ایجاد چالش جدید تعامل مربیان داخلی به خصوص برانکو با سرمربی تیم ملی است.

لزوم آشتی برانکو – کی‌روش در سال جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در نشست دیروز خود با سردبیران ورزشی رسانه ها برای نخستین بار از برنامه هایش تا جام جهانی روسیه رونمایی کرد. با مشخص شدن همه برنامه های تمرینی و تدارکاتی کی روش برای تیم ملی مشخص شد از حدود 8 ماه تعیین شده برای برگزاری مسابقات لیگ برتر، کی روش دو ماه برنامه تمرینی دارد و مسابقات لیگ برتر تحت تاثیر اردوهای تیم ملی قرار می گیرد.


با توجه به برنامه کارلوس کی روش برای آماده سازی تیم ملی تا جام جهانی هر تیم لیگ برتری باید حدودا هر 6 روز یک بازی انجام دهد و از سوی دیگر باید جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را نیز در این برنامه بگنجانیم. 


طبیعی است در چنین شرایطی صدای برخی مربیان لیگ برتری و به خصوص مربیانی مثل برانکو ایوانکوویچ که تیمش در مراحل نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد، در بیاید. اینکه تیمی مثل پرسپولیس چند روز قبل از مسابقات حساس خود در رقابت های آسیایی بازیکنان اصلی اش را در اختیار نداشته باشد، می تواند اتفاقی نامیمون برای برانکو باشد و این احتمال می رود که مانند فصل گذشته بار دیگر طاقت مربی کروات تمام شود و به برنامه های تیم ملی و کی روش بتازد.


هنوز درگیری های لفظی کی روش و برانکو در رسانه ها و مصاحبه های تندی که این دو علیه یکدیگر انجام دادند را فراموش نکرده ایم و ممکن است بار دیگر در پاییز سال 96 نیز چنین شرایطی تکرار شود.


4 وقفه تقریبا 14 روزه در لیگ برتر و کمپ ها ومینی کمپ های دیگری که کی روش برای تیم ملی در نظر گرفته، بی تردید به مزاج مربی مانند برانکو که تیمش را در مسیر حرفه ای ماندن قرار داده خوش نمی آید و اگر راه کاری برای این مساله در نظر گرفته نشود، مشکلات میان دو مربی درجه یک خارجی فوتبال ایران دوباره سرباز می کند.


در چنین شرایطی تعامل میان برانکو و کی روش می تواند فضا را تغییر دهد؛ از همان روزهایی که این دو مربی به اختلاف خوردند، بحث آشتی آنها به گوش می رسید و مسئولان فوتبال تلاش های زیادی در این خصوص انجام دادند اما این مساله مهم هیچ گاه به سرانجام نرسید و اگرچه تنش ها فروکش کرد اما روابط تیره شده کی روش و برانکو هرگز بهبود پیدا نکرد.


از این رو با توجه به حساسیت های موجود در سال منجر به جام جهانی برای تیم ملی والبته مسیری که پرسپولیس برای خود در لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات داخلی ترسیم کرده، لازم است برنامه ای از سوی فدراسیون فوتبال تنظیم شود تا این دو مربی خارجی کدورت های قبلی را کنار بگذارند و برای موفقیت فوتبال ملی و باشگاهی ایران تلاش کنند. 


ایجاد تعامل میان کی روش و برانکو می تواند هم برنامه های تیم ملی را به درست ترین شکل ممکن پیش ببرد و هم برانکو را بابت در اختیار داشتن بازیکنانش قبل از بازی های حساس در لیگ قهرمانان آسیا راضی نگه دارد. کی روش و برانکو که در گذشته رابطه خوبی با هم داشتند، حالا رابطه آنها شکراب شده اما به نظر می رسد حالا که سرمربی تیم ملی بابت صعودمقتدرانه روحیه خوبی دارد و انتقادات را با روی گشاده می پذیرد و البته برانکو نیز که با پرسپولیس از غیرممکن ها ممکن ساخته و خنده را به لب هواداران آورده می شود به خاطر منافع فوتبال ایران(ملی و باشگاهی) آنها را روبه روی هم نشاند تا درباره یک هدف مشترک به بحث بپردازند تا نتیجه ای خوب حاصل شود. اتفاقی که تنش ها را در سال مهم فوتبال ایران به پایین ترین حد خود خواهد رساند.

دیدگاه‌ها