کد خبر : 1422207 | 25 خرداد 1396 ساعت 14:22 | 106.3K بازدید | 0 دیدگاه

پل های پشت سرمان را خراب نکنیم

نکاتی در مورد جدایی کاوه از استقلال

بیانیه امروز باشگاه استقلال و البته مصاحبه مسوول نقل و انتقالات این باشگاه بی تردید درد جدایی کاوه رضایی را برای هواداران این باشگاه بیشتر از قبل کرد.

نکاتی در مورد جدایی کاوه از استقلال

به گزارش "ورزش سه"، در این که کاوه رضایی بهترین بازیکن استقلال در فصل گذشته بود شکی نیست، در این که او در صفحه اینستاگرامش تلویحا برای ماندن در استقلال چراغ سبز نشان داده بود و با جدایی از این تیم به نوعی کار خلاف عرف انجام داد هم شکی وجود ندارد ولی این که مدیران یکی از پرطرفدارترین باشگاه ایران تحت تاثیر جدایی یک بازیکن این طور از کوره در می روند و علیه بازیکنی که برایشان یک فصل زحمت کشیده مصاحبه می کنند و اینطور بیانیه می دهند بی تردید تلخی این شکست را  در ذهن هواداران این تیم بیشتر می کند. در این نوشته هرگز قصد نداریم رفتن بدون اطلاع کاوه رضایی را توجیه کنیم اما بی تردید به واکنش باشگاه استقلال به این اتفاق انتقادهای جدی وارد است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


1-  کاوه رضایی بهترین بازیکن فصل گذشته استقلال است و چه بسا اگر  او نبود این تیم رتبه ای به مراتب ضعیف تر در فصل گذشته بدست می آورد. او حالا اشتباه کرده است در شرایطی که هیچ قراردادی با باشگاه استقلال نداشته تصمیم گرفته بدون اطلاع به باشگاه شارلوا برود. در این که رضایی از نظر اخلاقی بهتر بود به مسوولان باشگاه استقلال تصمیمش را اطلاع بدهد شکی وجود ندارد؛ اما این که مدیران باشگاه یک فصل زحمات او را نادیده می گیرند و علیه او بیانیه می دهند و مصاحبه می کنند هم به نوعی قدرنشناسی است. هواداران استقلال کاوه رضایی را دوست داشتند و شاید بهتر باشد مدیران استقلال با یک اشتباه نمایش خوب او در یک فصل را زیر سوال نبرند.


2-  استقلال در فصل نقل و انتقالات سجاد شهباززاده و حسن بیت سعید را جذب کرد و با حضور کاوه رضایی در استقلال می توانست یک حاشیه درست و حسابی برای استقلال ایجاد شود. اساسا هیچکدام از این 3 بازیکن، بازیکنانی نیستند که روی نیمکت بنشینند و واقعا با حضور کاوه رضایی، منصوریان چطور می توانست از این 3 بازیکن در ترکیب خود استفاده کند؟ از خرید شهباززاده و حسن بیت سعید می توان این موضوع را حدس زد که مدیران استقلال می دانستند شانس زیادی برای تمدید قرارداد با کاوه رضایی ندارند و به همین دلیل دو مهاجم تراز اول را به تیم خود اضافه کردند؛ اما اگر این فرضیه درست نباشد یک بار دیگر می توان صحه گذاشت به خریدهای احساسی منصوریان که فصل گذشته هم آن را انجام داد و دردسرهای بزرگی برای استقلال در نیم فصل اول ایجاد کرد.


3-  فراموش نکنیم کاوه رضایی پول کشورهای حوزه خلیج فارس را به پوشیدن پیراهن استقلال ترجیح نداده است بلکه او به اروپا رفته تا پیشرفت کند و حالا باشگاه استقلال را دارای نماینده در فوتبال کشورهای پیشرفته کرده است. رضایی  بدون هماهنگی رفته و کار اشتباهی کرده اما برای پول نرفته چراکه مبلغ دریافتی او از شارلوا نصف رقمی است که استقلال حاضر بود به او پرداخت کند.
کاوه رضایی حالا برای پیشرفت در فوتبالش، از کسب درآمد چشم پوشی کرده و این چیزی است که برای هواداران باید ارزشمند باشد.شاید بهتر باشد به جای مصاحبه علیه کاوه رضایی کمی هم او را برای تصمیم مهمی که در فوتبالش گرفت تحسین کنیم.


4 - باشگاه استقلال اصرار زیادی دارد که بازیکن به دویدن و زحمت کشیدن برای این تیم افتخار کند در حالی که مسوولیت خود را فراموش کرده است، بازیکن با این امید قرارداد می بندد که حداقل پولش را دریافت کند ولی در تمام این سال ها باشگاه هرگز نتوانسته به تعهدات خود به طور کامل عمل کند و حالا این که مدیران این باشگاه انتظار دارند بازیکنان برای حضور در این تیگ سر و دست بشکنند کمی عجیب به نظر می رسد.


5 – باشگاه استقلال که درخواست برخورد حرفه ای از بازیکنی مثل کاوه رضایی را دارد آیا خودش با بازیکنان فصول گذشته خود حرفه ای برخورد کرده؟ جایی که در 2 سال گذشته بازیکنانی مثل آرش برهانی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، هاشم بیک زاده و وحید طالب لو با سابقه سال ها حضور در استقلال بدون حتی یک تشکر خشک و خالی از استقلال جدا شدند و احتمالا پیش خودشان گفتند چرا یک عمر پای این تیم نشستند و به پیشنهادهای بهتر خود پاسخ منفی دادند؟ حالا آیا هواداران به مسوولان باشگاه حق می دهند که از کاوه رضایی بخواهند حرفه ای رفتار کنند؟

 

6 – و اما بند آخر در مورد پندار توفیقی، کسی که امروز مصاحبه تندی علیه کاوه انجام داد. توفیقی اصرار زیادی دارد که عنوان کند از همه استقلالی تر است، از بازیکنان، کادرفنی و مدیران باشگاه؛ در حالی که او با استفاده از حداقل روابط وارد باشگاه شده ولی بازیکنی مثل کاوه رضایی از بین چند پیشنهاد (که البته یکی از آنها پرسپولیس بود) استقلال را انتخاب کرد و حداقل یک جا نشان داده که برای او حضور در استقلال مهم بوده است. حالا هم اگر رفته به اروپا رفته و خواسته که پیشرفت کند. آیا توفیقی حق دارد بازیکنی که خواسته برای آینده فوتبالش تصمیم بگیرد را اروپا نرفته و ندیده خطاب کند؟


7 – مدیران استقلال باید این را بدانند که همین کاوه رضایی که امروز به او حمله می کنند اگر فصل بعد تصمیم بگیرد از شارلوا جدا شود به طور قطع دنبال او خواهند رفت، دقیقا مثل شهباززاده که فصل قبل به ترکیه رفت و بعد از آن برگشت و به نظر می رسد آنها نباید طوری با او برخورد کنند که بعدا حتی نتوانند پیشنهاد بازگشت را به کاوه رضایی مطرح کنند. رضایی قطعا روزی به استقلال برمی گردد و شاید آن وقت مدیران استقلال از این اظهار نظرها پشیمان شده باشند.


نویسنده: فرزام محمد علیها

دیدگاه‌ها