کد خبر : 1422827 | 29 خرداد 1396 ساعت 08:41 | 22.7K بازدید | 0 دیدگاه

به دنبال اختلاف نمی‌روم اما اگر اختلاف درِ منزلم را بزند، رویم را برنمی‌گردانم

کی‌روش: مردم صاحب پیراهن تیم ملی هستند

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است مردم صاحبان اصلی پیراهن تیم ملی هستند.

کی‌روش: مردم صاحب پیراهن تیم ملی هستند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، کارلوس کی‌روش در برنامه تلویزیونی شبکه خبر اظهار داشت: همیشه باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم و از آنها استفاده کنیم. نمی‌توانیم مشکلاتی را که در این شش سال با آنها روبرو بودیم فراموش کنیم. متأسفانه فوتبال ایران با  موانعی روبرو بود که اکثر آنها همچنان پابرجا هستند و باید برطرف شوند.

 

وی با بیان اینکه اکنون به دستاورد منحصر به فردی رسیده‌ایم، گفت: در درجه اول، صعود مجدد ایران به جام جهانی، انعکاسی جهانی ایجاد کرد که برای ایران، اعتباری بین‌المللی به وجود آورد. مسئله مهمتر هم شور و شعفی بود که در ملت ایران ایجاد شد. مهمترین وظیفه ما این است که باعث خوشحالی مردم شویم. وقتی مردم شاد باشند، می‌توانیم احساس آرامش داشته باشیم.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با تشکر از بازیکنان تیم ملی تصریح کرد:  بازیکنان فوق‌العاده‌ای داریم که باید به عنوان یک مربی که به مدت 34 سال است تجربه دارم، بازیکنان بسیار عالی کار کردند. آنها سراسر تعهد و انگیزه دارند و فداکاری آنها بی‌حد و اندازه بود. احساس وابستگی بازیکنان به پیراهن تیم ملی به گونه‌ای است که تاکنون در تیم ملی دیگری آن را ندیده‌ام. تاکنون بازیکنانی ندیدم که اینقدر برای تیم ملی زحمت بکشند و توقع آنها هم تا این حد پایین باشد.

 

کی‌روش با تحسین مربیان تیم ملی خاطرنشان کرد: کادر فنی همه با تعهد کار خود را انجام دادند و هیچ فرقی بین سفید یا سیاه‌پوست و مسلمان یا مسیحی بودن آنها وجود ندارد.  من مربی هستم که کار کردن با او خیلی سهل و آسان نیست. مربیان تیم ملی حتی تا روزی 15 ساعت کار می‌کردند و ما این کار را عاشقانه انجام می‌دادیم.

 

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه اگر حمایت و شور و هیجان آنها نبود، ممکن نبود تا اینجا بالا بیاییم، گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال هم استحقاق تحسین را دارند چون تمام تلاش خود را می‌کنند. با منابع مالی محدودی که در اختیار فدراسیون فوتبال و تیم ملی هست، به دستاورد بزرگی رسیده‌ایم. باید به باشگاه‌ها و کادر فنی تیم‌های لیگ برتر ایران هم اشاره کنم که باید متوجه باشند جزئی از این موفقیت هستند. آنها زحمات زیادی می‌کشند و باید از آنها تشکر کنم.

 

وی با بیان اینکه برخی اوقات نکاتی از سوی مربیان باشگاه‌ها مطرح شد که با نظر کی‌روش موافق نبوده است، اظهار داشت: معتقدم ما به نظرات مختلف نیاز داریم. این نظرات گاهی نور واقعی و مسیر درست را به ما نشان می‌دهد، اما برخی اوقات شاهد عدم احترام بودیم و بعضی افراد، آن خط را رد کردند. امیدوارم فوتبال ایران بتواند پشت سر افرادی که بهترین‌ها را برای تیم ملی می‌خواهند، بایستد. برخی هم در داخل فدراسیون فوتبال بودند که خواهان بهترین‌ها نبودند و فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که شاهد این افراد نباشیم.

 

کی‌روش ادامه داد: زمان آن رسیده است که مسئولان محترم ورزش، کارهای لازم برای نبود این افراد را انجام دهند. همه می‌دانند این افراد چه کسانی هستند که به فدراسیون آمدند تا مربی را اخراج کنند و دبیر کل فدراسیون اخراج شود. زمان آن رسیده است که افرادی استحقاق توجه را دارند صحبت کنیم. این افراد به پیروزی رسیده‌اند و همیشه اعتماد کامل به بازیکنان و تیم ملی داشته‌اند و تحسین ما باید به سمت آنها برود.

 

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه فوتبال ایران در لحظه‌ای تاریخی به سر می‌برد، گفت: باید به توقعات هواداران پاسخ داده شود و بفهمیم پتانسیل فوتبال ایران کجا هست. هواداران علاقه زیادی به تیم ملی دارنند و باید کاری کنیم تا لبخند روی لب همه بنشیند. فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها نیاز به این دارند که اعتبار و احترام بیشتری به آنها داده شود. با منابع مالی محدودی که در اختیار فوتبال ایران هست، یعنی تجهیزات، امکانات پایه‌ای و زمین‌های فوتبال، باید بگویم که فدراسیون فوتبال عالی داریم که با اعتبارات محدود به این دستاوردها در فوتسال، فوتبال ساحلی، تیم ملی بانوان و تیم ملی فوتبال رسیده است.

 

وی افزود: پرسپولیس توانسته به مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. الان به جایی رسیده‌ایم که همانطور که یکی از سیاستمداران گفته‌اند، نباید ببینیم کشور برای شما چه می‌کند، بلکه باید ببینیم ما برای کشور چه می‌کنیم. بازیکنان فراتر از توقعات را انجام دادند و به جایی رسیده‌ایم که تیم ملی می‌پرسد شما می‌توانید چه کنید. طبق تجربه خودم می‌گویم که هواداران توقع زیادی از تیم ملی در جام جهانی دارند. به عنوان مربی این هشدار را می‌دهم که هرچیزی کمتر از صعود به دور دوم جام جهانی، یک ناامیدی است و این هم تقصیر تیم ملی است که توقعات را بالا برده است.

 

کی‌روش با بیان اینکه صعود تیم ملی به جام جهانی اصلاً راحت نبود، گفت: مردم به این قضیه راحت نگاه می‌کنند. وقت آن رسیده است که بیشتر و هوشمندانه‌تر از همیشه تلاش کنیم و برای این، به حمایت مالی نیاز داریم.

 

وی درباره دپارتمان تیم‌های ملی «پک» اظهار داشت: این ساختمان یک میراثی است که دستاوردی برای آینده فوتبال ایران محسوب می‌شود. این ساختمان مغز متفکر بازیکنان و تیم‌های ملی فوتبال خواهد بود. این مانند یک لابراتوار است که تمام بازیکنان ایران از آنجا رشد می‌کنند.

 

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که چقدر روی تیم‌های ملی نظارت خواهد داشت، گفت: درباره این برنامه قدم به قدم با آقای تاج صحبت کردیم و همانطور که برای جام جهانی برنامه داریم، برنامه‌ای هم در این مورد داشتیم و این برنامه‌ها را با واقعیت تطابق دادیم. آقای تاج پیشنهاد دادند که یک سازمان برای تیم‌های ملی داشته باشیم. امروز بزرگترین اشتباه تیم ملی این بوده است که 5،4 فدراسیون زیر نظر یک فدراسیون فعالیت می‌کرد. تیم زیر 23 سال و جوانان هرکدام یک جزیره محسوب می‌شدند.

 

وی به امکانات مناسب نیاز داریم تا بازیکنان را درون لابراتوار ارتقا دهیم، تصریح کرد:  از این به بعد طبق فرمایش رئیس جمهور محترم، 80 میلیون ایرانی، یک تیم ملی و یک ضربان قلب که همه کنار هم خواهیم بود. همه با یک استراتژی در راه توسعه فوتبال قدم برمی‌داریم. امیدوارم قبل از مرگم و تا حدی که مربی هستم، این امکانات به اتمام برسد. یک سرمایه‌گذاری کوچک اما قدم بسیار بزرگی برای آینده فوتبال ایران خواهد بود.

 

کی‌روش درباره کمک‌های او در تیم ملی و اینکه آیا کمک مربیان داخلی به تیم ملی باز می‌گردند یا خیر، خاطرنشان کرد: من کادر فنی فعلی را خیلی دوست دارم و آن را دسته‌بندی نمی‌کنم. افراد را برای جایگاه‌های خاص انتخاب نمی‌کنم و از کادر فعلی راضی هستم. می‌خواهم از کسانی که در گذشته یا حال کنار من بودند، تشکر کنم. افرادی بودند و هستند که زحمت کشیدند و تمام زندگی و تمرکز خود را گذاشتند و حتی تا هشت ماه هیچ پولی نگرفتند و شکایتی هم نکردند. الان زمان آن رسیده است که مسئولان همنوع دوستی نشان دهند و چیزی که استحقاق آن را دارند، به آنها بدهند.

 

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا او می‌توانست در گذشته به طرز دیگری واکنش نشان دهند و مربیان ایرانی که دیگر در کنار او نیستند، گفت: من با هیچ کسی مشکل شخصی ندارم. دو چیز برای من حائز اهمیت است. برخی افراد از خط عبور می‌کنند و بازیکنانم را اذیت می‌کنند و بی‌احترامی می‌کنند. من با این افراد کنار نمی‌آیم. من هیچ گاه به دنبال اختلاف نرفته‌ام اما اگر این اختلاف درِ منزلم را بزند، رویم را برنمی‌گردانم. به خصوص اگر این اختلافات به منافع ملی ضربه بزند. برخی اعضای تیم ملی هم من عاشق آنها هستم و به آنها احترام می‌گذارم، اما نمی‌خواهم آنها مشکلاتی به خاطر من داشته باشند. پس از 6 سال جنگیدن برای کارهایی که فکر می‌کنم درست بود، به اینجا رسیدم که امکان این کار وجود ندارد. جایی هست که باید کتاب را ببندید.

 

وی درباره ارتباط با باشگاه‌های لیگ برتری و فشردگی برنامه تیم ملی تصریح کرد: باید به رسانه‌ها یادآوری کنم که در سال نخستی که به ایران آمدم، با سازمان لیگ و مربیان تیم‌ها جلسه گذاشتیم و مسائل را با آنها در میان گذاشتم، اما آنها به این برنامه احترام نگذاشتند. اکنون نگرش متفاوتی داریم. تاکنون نگفته بودم اما تعدادی از بازیکنان تأثیرگذار را از جام جهانی کنار گذاشتم چون برنامه‌های تیم ملی پیاده نشد و آنها از برزیل جا ماندند. من درسم را سریع یاد گرفتم. حالا پس از چند جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال، خودمان را تطبیق دادیم و برنامه را به فدراسیون و سازمان لیگ تقدیم کردم.

 

کی‌روش با اشاره به اختلافات خود در دی ماه سال گذشته با برانکو، اظهار داشت: در بحثی که با سرمربی پرسپولیس ایجاد شد، درس دیگری گرفتم. من در راه دفاع از برنامه‌های تیم ملی تنها بودم و رسانه‌ها از من حمایت نکردند. این برنامه کنونی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بستگی دارد که اگر با ما راه نیایند، تنها طبق برنامه‌های فیفا کار خود را پیش می‌بریم. اگر می‌خواهید به دور دوم جام جهانی صعود کنید، باید متفاوت عمل کنید. اگر می‌خواهید در آخر متفاوت باشید، باید در برنامه‌های آماده‌سازی متفاوت باشید و برای رسیدن به آنجا، حمایت‌های مالی باید وجود داشته باشد.

 

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد بازیکنان جدیدی به تیم ملی دعوت شوند، گفت: تیم ملی خانه بدون در و پنجره است. همیشه به بازیکنان می‌گفتم که بازیکنان حق دارند پیراهن تیم ملی را بر تن کنند و صاحب آن نیستند، بلکه مردم صاحب این پیراهن هستند.

 

وی در پایان با تشکر از کسانی که از تیم ملی حمایت کردند، خاطرنشان کرد: از مسئولان ورزشی و دولتی درخواست می‌کنم که یک مقدار سخاوت به خرج دهند چون بازیکنان لایق این سخاوت هستند. مسئله مهم این است که توقع و استحقاق مردم این است که جام جهانی فوق‌العاده‌ای داشته باشیم.

دیدگاه‌ها