کد خبر : 1422845 | 29 خرداد 1396 ساعت 11:11 | 48.7K بازدید | 0 دیدگاه

پرونده چپاروف در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان 

آخرین وضعیت ستاره ازبک از دید سازمان لیگ

اتفاقات رقم خورده در ماجرای قرارداد ستاره ازبک با باشگاه های استقلال و سپاهان به یکی از سوژه های مهم نقل و انتقالاتی تابستان تبدیل شده است.

آخرین وضعیت ستاره ازبک از دید سازمان لیگ

به گزارش "ورزش سه" به نقل از سایت خبرورزشی، سرور چپاروف بازیکن استقلال است یا سپاهان؟ در نهایت به کدام یک از این دو تیم ملحق خواهد شد؟ این سئوالاتی که ذهن بیشتر فوتبالدوستان از جمله طرفداران استقلال و سپاهان را به خود مشغول کرده است. گمانه زنی های چند روز گذشته حتی سبب ایجاد سوء تفاهم بین دو باشگاه استقلال و سپاهان شد تا در نهایت با بیانیه ای از سوی باشگاه اصفهانی روبرو شود.


فریبرز محمود زاده، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر در این خصوص گفت:« فصل گذشته باشگاه استقلال قراردادی را با مهاجم ازبک امضا می کند که طبیعتا در ثبت آن ناموفق بود به این دلیل که TMS به روی استقلال بسته بود. باشگاه سپاهان هم زمان با عقد قرارداد با چپاروف تفاهم نامه ای را به سازمان لیگ برتر ارایه می دهد که در این تفاهم نامه 3 جانبه به صراحت ذکر شده چپاروف بعد از نیم فصل قرارداد با سپاهان باید به استقلال باز گردد». 


او ادامه داد:« الان نیم فصل از حضور مهاجم ازبک در تیم سپاهان سپری شده و او بر اساس این تفاهم نامه باید به استقلال برگردد. در حال حاضر هر باشگاهی به جزاستقلال قرارداد از مهاجم ازبک ارائه دهد ما آن را به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان ارایه خواهیم داد و بر اساس نظریات این کمیته اقدام خواهیم کرد، چرا که تعیین وضعیت حقوقی بازیکنان بر عهده این کمیته است و ما دخالتی در مسایل حقوقی نخواهیم داشت».


حال این سوال پیش می آید آیا باشگاه استقلال برای به خدمت گرفتن چپاروف باید قرارداد جدیدی را با این مهاجم امضا  کند یا قرارداد قدیمی کافی است؟ مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر در پاسخ به این سوال تصریح کرد:« قرارداد پیشین از آن جایی که در سازمان لیگ برتر به ثبت نرسیده قابل اتکا نیست. طبیعتا استقلال برای دریافت کارت بازی این بازیکن باید مدارک تازه ای به ما ارایه دهد. اما همان طور که اشاره کردم تفاهم نامه سه جانبه ای که باشگاه استقلال ، سپاهان و چپاروف آن را امضا کرده اند برای ما دارای اعتبار است و در این تفاهم نامه به صراحت اشاره شده بازیکن ازبک بعد از نیم فصل بازی در سپاهان باید به استقلال باز گردد».


با استناد به تفاهم نامه امضا شده باید گفت چپاروف در حال حاضر بازیکن استقلال است و در صورت پیوستن به سپاهان یا هر تیم دیگری باید نظر مساعد باشگاه استقلال را جلب کند. اتفاقی که در طول دو هفته گذشته رخ  داد و با درخواست رسمی سرور چپاروف برای جدایی از استقلال و پیوستن به سپاهان باعث شد تا استقلالی ها تهدید به شکایت از این بازیکن ازبک به مارجع بین المللی و کمیته تعیین وضعیت بازیکنان خارجی کنند.

دیدگاه‌ها