کد خبر : 1422909 | 29 خرداد 1396 ساعت 15:43 | 24.5K بازدید | 0 دیدگاه

استکی: احسان علیخانی خیلی خوب مشت می‌زند

مربی تیم ملی بوکس ایران از شرایط تیم ملی و تمرین با ستاره های می گوید.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا استکی، مربی تیم ملی بوکس کشورمان که به نوعی می‌توان گفت مربی سلبریتی‌ها هم محسوب می‌شود، گفت‌وگویی با همشهری ورزشی داشته است  که در آن از حواشی و اوضاع بد بوکس از او پرسیده‌ایم تا تمریناتش با افراد معروف‌ سینما و تلویزیون که در ادامه می‌خوانید.

 

* پیش از المپیک ریو تا به امروز حواشی مختلفی پیرامون بوکس کشورمان وجود داشته است. دلیل خاصی وجود دارد که این حاشیه‌ها برای بوکس تمامی ندارد؟
اگر بخواهیم به یکسری از مسائل بپردازیم فقط باعث می‌شویم که آرامش تیم برهم بخورد .جنجال درست کردن افراد در رسانه‌ها اصلا کار درستی نیست و فقط باعث می‌شود افراد از کار اصلی خودشان که به آنها محول شده غافل شوند.‌ به‌نظرم باید فرصت داد تا این مشکلات رفع شوند. فدراسیون بوکس هم تمام تلاشش را به کار بسته است. امیدوارم اتفاقات خوبی رقم بخورد تا شاهد درخشش بوکسورهای کشورمان در رقابت‌های مختلف باشیم.

 

* خیلی‌ها معتقدند ما در بوکس ضعف مربیان را شاهد هستیم که رو به جلو حرکت نمی‌کنیم؛ این مساله را قبول داری؟
اصلا به این فکر نکنید که ما مشکل مربی داریم. در همین ایران مربیان بزرگی داریم که در سطح بین‌المللی هستند. مشکل اصلی بوکس نبود بودجه، اسپانسر، پخش تلویزیونی و نداشتن بازی‌های تدارکاتی است. باید این مسائل حل شود تا شاهد رشد بوکس باشیم. قطعا حضور مربیان بزرگ در بوکس هم تاثیرگذار خواهد بود ولی مشکل اصلی مسائلی است که نام بردم.

 

1205727

 

* قبول داری از بعد المپیک لندن یک سیر نزولی را تا به امروز در پیش گرفته‌ایم؟
احساس من این است جایی که پول نباشد و ما بخواهیم از ورزشکار و مربی مجانی کار بکشیم پیشرفتی حاصل نخواهد شد. ببینید اگر یک حقوق مشخصی برای مربی یا بازیکن وجود داشته باشد و در زمانی که کارش را خوب انجام نداد این پول کسر یا جریمه شود قطعا بیشتر تلاش خواهند کرد. این را هم باید اضافه کنم قبلا ما یک خوابگاه و غذاخوری خوب داشتیم الان آنها را هم نداریم. نه اینکه مسئولین فدراسیون تلاششان را نمی‌کنند آنها تمام سعی‌شان را می‌کنند ولی باید نگاه از بیرون به این رشته تغییر کند. درحال حاضر خیلی‌ها هستند که می‌خواهند در بوکس سرمایه‌گذاری کنند ولی سازوکاری برای این مساله وجود ندارد و امیدوارم ترتیبی داده شود تا شاهد حضور اسپانسرها در بوکس باشیم.

 

* کلاس‌های پیشرفته مربیگری را در کشور اوکراین گذرانده‌ای. شرایط چطور بود؟
کلاس خیلی خوبی بود و توانستم همراه با مربیانی از 35کشور در این دوره مربیگری شرکت کنم و نماینده کشورمان باشم. امیدوارم بتوانم تجربیاتم را به بوکسورهای جدید انتقال دهم تا بار دیگر شاهد اتفاقات خوب در بوکس کشورمان باشیم.

 

* می‌توانیم بگوییم  یک‌جورایی مربی افراد معروف‌ها هستی؛ از مداح شاگرد گرفته تا بازیگر، چطور است که این افراد تو را برای تمرین بوکس انتخاب می‌کنند؟
(باخنده) دوستان به من لطف دارند. این عزیزان افرادی هستند که انرژی زیادی دارند و هرکدام هم مخاطبان خاص خودشان را دارند ولی چیزی که بیشتر برای من اهمیت دارد این است که مخاطبان و به نوعی هواداران آنها با بوکس آشنا می‌شوند و این اتفاق را می‌توان به فال نیک گرفت.

 

* در حال حاضر از سلبریتی‌ها چه کسانی پیش تو برای تمرین بوکس می‌آیند؟
احسان علیخانی، محمدرضا فروتن، حاج‌سعید حدادیان، علی ضیا، پوریا پورسرخ و حامد بهداد و خیلی‌های دیگر که الان حضور ذهن ندارم دوستانی هستند که با من تمرین می‌کنند.

 

1205728

 

* کدام‌یک از این اسامی که نام بردی، از بقیه بهتر است؟
بستگی دارد از چه لحاظ بخواهید بهترین را انتخاب کنید؛ همه آنها با استعداد هستند و چون از پایه با آنها کار کردم خیلی زود حرکات را یاد می‌گیرند. مثلا حاج‌سعید در تمریناتش بیشتر بحث آمادگی روحی و جسمی برایش مطرح است یا احسان علیخانی تخلیه کردن انرژی زیادی که دارد یا پوریا پورسرخ علاوه بر اینکه روی فرم بودن بدنش برایش اهمیت زیادی دارد علاقه‌مند است بوکس را انجام و ادامه دهد.  

 

* با همه این تفاسیر کدامشان استعداد این را داشته که یک بوکسور خوب شود؟
احسان علیخانی خیلی خوب می‌زند! تمرینات احسان و پوریا سنگین است و انصافا مشتزن‌های خوبی هستن،د البته من با آنها از پایه کار کردم وگرنه حامد بهداد قبلا بوکس کار می‌کرده و من فقط دوباره او را راه انداختم.

دیدگاه‌ها