کد خبر : 1423737 | 03 تیر 1396 ساعت 17:07 | 334.3K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی عملکرد مدافعان راست استقلال در فصلی که گذشت

چرا استقلال رامین رضاییان را می خواهد؟

با وجود اینکه با تمدید قرارداد وریا غفوری به نظر می‌رسید استقلالی شدن رامین رضاییان منتفی است اما سرمربی جوان آبی‌ها همچنان روی جذب او اصرار دارد.

چرا استقلال رامین رضاییان را می خواهد؟

به گزارش "ورزش سه"، وریا غفوری بی‌تردید یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال ایران است، بازیکنی که حتی در زمانی که مصدوم هم بود همیشه از سوی کی‌روش به تیم‌ملی دعوت می‌شد اما علیرضا منصوریان که به تازگی قرارداد او را تمدید کرده است قصد دارد باز هم برای رامین رضاییان اقدام کند و در این بین گفته می‌شود ستاره فصل گذشته پرسپولیس به توافق‌هایی هم با آبی‌ها رسیده است.


شاید خیلی ها انتقاد کنند که چرا علیرضا منصوریان با وجود حضور وریا غفوری اینقدر روی جذب رامین رضاییان اصرار دارد اما به نظر می‌رسد سرمربی جوان آبی‌ها برای این تصمیم خود دلایل کافی دارد.


وریا غفوری هر وقت فصل گذشته برای استقلال به میدان رفت نمایش قابل توجهی داشت اما مصدومیت‌های پی در پی باعث شد که در طول فصل 3 بازیکن در پست دفاع راست استقلال به میدان بروند و حالا اگر رامین رضاییان قبول کند پیراهن آبی این تیم را برتن کند، باید منتظر جذاب‌ترین رقابت ممکن در پست دفاع راست آبی‌ها باشیم.


استقلال فصل گذشته در هفته‌های ابتدایی کار را با وریا غفوری در پست دفاع راست آغاز کرد و او تا قبل از بازی با فولاد در هفته دهم لیگ در تمام بازی‌ها در ترکیب ابتدایی آبی‌ها به میدان رفت اما این بازیکن پیش از بازی با فولاد مصدوم شد و تا آخر نیم فصل اول جای خود در این پست را به هرائر مگویان داد. نکته جالب اینکه مگویان در نیم فصل دوم مصدوم شد و وریا غفوری دوباره به روزهای آرمانی برگشت.


غفوری از هفته شانزدهم تا بازی با ماشین‌سازی در هفته بیستم لیگ‌برتر دوباره جای خود را در ترکیب ثابت پیدا کرد اما از بدشانسی در بازی با السد در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا دوباره مصدوم شد و جای خود را به خسرو حیدری در پست دفاع راست داد و شانس بازی کردن در دربی را از دست داد. خسرو حیدری در بازی با پرسپولیس و ذوب‌آهن به عنوان مدافع راست استقلال به میدان رفت اما از بازی سیاه‌جامگان در هفته بیست‌وسوم لیگ‌برتر غفوری دوباره به ترکیب برگشت و برابر سایپا هم او در ترکیب به میدان رفت اما دوباره مصدوم شد و تا پایان فصل خسرو حیدری و مگویان در پست دفاع راست استقلال به میدان رفتند.


از مجموع دقایقی که استقلال در لیگ‌برتر به میدان رفت وریا غفوری 1326 دقیقه برای تیمش بازی کرد و خسرو حیدری و مگویان هم به ترتیب 720 و 630 دقیقه برای آبی‌ها در پست دفاع راست به میدان رفته است. شاید به همین دلیل هم باشد که علیرضا منصوریان با جذب رامین رضاییان قصد دارد خیال خود را از پست دفاع راست راحت کند.

 

1206368

 


وریا غفوری چندی پیش در مصاحبه‌ای عنوان کرد که بود که مصدومیت‌های این فصل او یک بدشانسی محض بوده است و هر بازیکنی به استقلال بیاید با او رقابت می‌کند و نمی‌تواند جایش را در ترکیب اصلی بگیرد.
البته علیرضا منصوریان هم ثابت کرده که به سبک بازی وریا غفوری بسیار اعتقاد دارد و به همین دلیل هم هست که قرارداد این بازیکن با کیفیت را تمدید کرده است و در صورتی که او و رامین رضاییان شرایط بازی کردن داشته باشند، به نظر نمی‌رسد هیچ کدام از آنها ذخیره دیگری شوند. وریا غفوری زمانی که در سپاهان همبازی علی حمودی بود در بعضی از بازی‌ها در پست دفاع راست و در بعضی دیگر به عنوان هافبک راست بازی می‌کرد و به نظر می‌رسد با حضور احتمالی رامین رضاییان در استقلال همین اتفاق تکرار خواهد شد و این دو بازیکن سمت راست استقلال را به خطرناک‌ترین سمت راست لیگ‌برتر تبدیل می‌کنند. اتفاقی که اگر عملی شود باید منتظر فصلی رویایی در استقلال باشیم.

 

دیدگاه‌ها