کد خبر : 1423741 | 03 تیر 1396 ساعت 17:25 | 23.8K بازدید | 0 دیدگاه

اوکراین هم قربانی جوانان والیبالیست ایران شد

تیم ملی والیبال جوانان ایران در دومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان برابر اوکراین قرار گرفت و توانست حریف خود را شکست دهد.

اوکراین هم قربانی جوانان والیبالیست ایران شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سات فدراسیون والیبال، در روز دوم رقابت های والیبال قهرمانی جوانان جهان تیم های ایران و اوکراین از ساعت 15 به وقت تهران در سالن بودوار آرنای شهر چسکه بوجویتسه برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 25 بر 19 ، 25 بر 21 ، 23 بر 25 ، 20 بر 25 و 15 بر 13 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا دومین پیروزی جوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان ثبت شود.

 

بهروز عطایی که شاگردانش در بازی اول با نتیجه 3 بر صفر ایتالیا را شکست دادند برای شروع مسابقه دوم برابر اوکراین جواد کریمی، رسول آقچه لی، طیب عینی، علی اصغر مجرد، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر و اسمایل طالبی را روانه میدان کرد.

 

** ست اول

 

جوانان ایران در شروع مسابقه با وجود اینکه 2 امتیاز از حریف عقب افتادند، اما در ادامه توانستند نتیجه را جبران کرده تا در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. در ادامه اوکراینی ها اختلاف را کم کرده و توانستند در امتیاز 16 بر 15 از ایران پیش بیافتند تا تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

 

کسب 3 امتیاز متوالی پس از رالی های تماشایی به سود ایران نتیجه بازی را 18 بر 16 به سود شاگردان عطایی کرد تا این بار سرمربی اوکراین درخواست وقت استراحت کند. روند خوب ملی پوشان ایرا با سرویس های خوب جواد کریمی ادامه پیدا کرد تا اینکه نتیجه بازی 21 بر 16 به سود ایران شد. سرمربی اوکراین یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کرد تا شاید وقفه ای در روند امتیازگیری تیم ایران ایجاد کند. این ست در با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

 

** ست دوم

 

برای شروع ست دوم بهروز عطایی تغییری در ترکیب تیم خود ایجاد نکرد. سورمه ای پوشان ایران در ست دوم شروع بهتری داشتند و توانستند از همان ابتدا با برتری در بخش های سرویس و دفاع نتیجه بازی را 8 بر 5 به سود خود کنند تا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. شاگردان مایکولا پاساژین سرمربی اوکراینی پس از این وقت استراحت شرایط بهتری پیدا کردند و اختلاف را به عدد یک رساندند. بازی در ادامه به سود ایران پیش رفت و شاگردان بهروز عطایی نتیجه را به 16 بر 13 تغییر دادند تا یک بار دیگر تیم ها به وقت استراحت فنی بروند. در امتیاز 20 بر 16 به سود ایران پاساژین درخواست وقت استراحت فنی کرد. اوکراینی ها که مقابل عملکرد کم نقص جوانان ایران حرفی برای گفتن نداشتند در امتیاز 23 بر 18 به سود ایران یک بار دیگر درخواسست وقت استراحت فنی کردند.

 

در امتیاز 24 بر 19 دریافت کننده چپ دست اوکراینی ها پشت خط سرویس قرار گرفت و پس از اینکه 2 امتیاز مستقیم به دست آورد بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد. این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

 

** ست سوم

 

ست سوم هم برای ایران بدون تغییر آغاز شد. در ست سوم رالی های جذابی اتفاق افتاد و بازهم این تیم ایران بود که برتر از حریف ظاهر شد. در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران بود که تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. اوکراینی ها در امتیاز 12 بازی را به تساوی کشاندند، اما این برابر چندان دوامی نداشت و شاگردان عطایی نتیجه بازی را به 14 بر 12 به سود خود تغییر دادند. اوکراینی ها در ست سوم عملکرد بهتری داشتند، اما این بار هم در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

 

پاساژین سرمربی اوکراین در امتیاز 18 بر 16 به سود ایران درخواست وقت استراحت فنی کرد. پس از این وقفه اوکراینی ها 3 امتیاز متوالی کسب کردند تا نتیجه بازی 19 بر 18 به سود آنها تغییر کند. در شرایطی که هر دو تیم در امتیاز 21 برابر بودند بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد؛ پس از آن هم عطایی یک بار دیگر و در امتیاز 24 بر 23 به سود اوکراین این کار را کرد. این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود نایب قهرمان اروپا خاتمه پیدا کرد.

 

** ست چهارم

 

ترکیب شروع کننده ایران تغییری نکرد، اما در امتیاز 11 بر 7 به سود اوکراین شایان شاهسوند جایگزین امیرحسین اسفندیار شد. هرچه از جریان بازی گذشت اوکراینی ها بیشتر خود را در زمین پیدا کردند تا اینکه در امتیاز 14 بر 8 به سود آنها عطایی درخواست وقت استراحت کرد.

 

در ادامه بازی عطایی علی رمضانی و پوریا یلی را جایگزین رسول آقچه لی و جواد کریمی کرد. تیم ها در امتیاز 16 بر 11 به سود اوکراین به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در امتیاز 21 بر 15 به سود اوکراین آقچه لی و کریمی به جای خود بازگشتند. این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود اوکراین خاتمه پیدا کرد تا کار برای تعیین تیم برنده به ست پنجم کشیده شود.

 

** ست پنجم

 

برای شروع ست پنجم علی یوسف پور در ترکیب قرار گرفت. این ست بسیار نزدیک دنبال شد تا اینکه در امتیاز 8 بر 7 به سود اوکراین تیم ها جای خود را عوض کردند. شاگردان عطایی در امتیاز 9 بازی را به تساوی کشاندند و در امتیاز 11 بر 10 از حریف پیش افتادند و در امتیاز 12 بر 10 به سود ایران که حاصل یک دفاع تمام عیار بود سرمربی اوکراین درخواست وقت استراحت کرد.

 

در ادامه این مسابقه بازی در امتیاز 13 به تساوی کشیده بود تا این بار بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کند. این ست با نتیجه 15 بر 13 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا دومین پیروزی ایران در این دوره از مسابقات ثبت شود.

 

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود.

 

تیم ملی والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها در گروه سوم با تیم های ایتالیا، آرژانتین و اوکراین همگروه است.

دیدگاه‌ها