کد خبر : 1423825 | 04 تیر 1396 ساعت 10:28 | 23.1K بازدید | 0 دیدگاه

رقیب اوکراینی برانکو را بهتر بشناسید

"ربروف" شاگرد زرنگ کلاس کلوپ و پلگرینی

باشگاه عربستانی بعد از بررسی رزومه مربیان سرشناس و مطرح سرانجام با مرد 43 ساله اوکراینی برای هدایت این تیم به توافق رسید تا پرسپولیسی ها سرمربی رقیب خود را بشناسند.

به گزارش "ورزش سه"، سرگئی ربروف سرمربی سابق دیناموکیف و ستاره تیم ملی اوکراین به عنوان گران ترین مربی این فصل لیگ عربستان هدایت الاهلی را بر عهده گرفت و رسما جانشین کریستین گروس سوئیسی شد تا در تیم پرطرفدار شهر جده انقلاب بزرگی ایجاد کند و دوباره این باشگاه را به مدعی اول کسب جام در فوتبال عربستان و آسیا تبدیل کند.


ربروف 43 ساله در حالی رقیب برانکو ایوانکوویچ و قهرمان ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد که با وجود سن پایین جزو شناخته شده ترین مربیان فوتبال  دنیا محسوب می شود چون قبل از برکناری از هدایت دیناموکیف از سوی اتحادیه فوتبال اروپا جزو 20 مربی خلاق و خوش فکر قاره سبز انتخاب شده بود.

 

1206457


سایت sport ka سعودی در تحلیلی جالب از سرمربی جدید الاهلی نوشت:« ربروف را می توان با القاب بسیاری در رسانه های اروپا یافت. قهرمان ملی ، نابغه، شاگرد زرنگ کلاس مربیگری یورگن کلوپ و مانوئله پلگرینی در باشگاه های لیورپول و من سیتی، تئوریسین بزرگ و ... از جمله القابی هستند که این چهره جدی فوتبال اوکراین برای خود به دست آورده است و حضور او در باشگاه الاهلی و فوتبال عربستان می تواند انقلابی بزرگ در سطح مربیگری باشگاهی رقم بزند».


این سایت در ادامه آورد:« ربروف متولد 3 ژوئن 1974 در شهر کیف یکی از چهره های محبوب فوتبال این کشور است. سوای از کارنامه پرافتخار دوران بازی در باشگاه های معروف و تیم ملی اوکراین می تواند از مربیگری او در باشگاه پرطرفدار دیناموکیف به عنوان نماد خلاقیت های این چهره روی نیمکت مربیگری نام برد. دو قهرمانی لیگ، دو قهرمانی حذفی و یک سوپرجام حاصل سه سال فعالیت او در دیناموکیف بود و بعد از برکناری هم این مربی برای بیشتر شدن علم مربیگری در کلاس های درس یورگن کلوپ آلمانی و مانوئل پلگرینی شیلیایی در رئال و من سیتی حاضر و از دید این دو چهره سرشناس به عنوان شاگرد زرنگ کلاس معرفی شد».

 

1206458


سرگئی ربروف از دید فوتبالدوستان اوکراینی به چشم قهرمانی ملی هم شناخته می شود چون برای اولین بار در رقابت های معتبر باشگاهی در اروپا توانست دیناموکیف را در جنگی حیثیتی برابر اسپارتاک مسکو در بحبوحه جنگ های سیاسی اوکراین و روسیه به برتری 3-2 برساند که این اتفاق برای اولین بار بعد از استقلال اوکراین از شوروی سابق رخ می داد تا ربروف لقب قهرمانی ملی را به خود اختصاص دهد.


این مربی جوان و جاه طلب علاقه خاصی به سیستم 1-3-2-4 دارد و بنا به ادعای کارشناسان فوتبال اوکراین با نبوغ و تفکرات خاصی که دارد همیشه در این سسیستم سورپرایزهای زیادی برای رقبا مد نظر قرار می دهد که این تصمیم گیری های غیرمنتظره از او چهره ای غیرقابل پیش بینی در سطح فوتبال دنیا ساخته است. نمایش تهاجمی همراه با قدرت بی نظیر در ساختار تدافعی از جمله بارزه های فنی تیم های تحت هدایت این مربی اوکراینی هستند و با تعاریفی که از ربروف وجود دارد طرفداران الاهلی امیدوار هستند خاطرات تلخ یکی دو فصل پیش را با او از یاد ببرند.

 

1206459


با این تعاریف برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش در پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی رویارویی دشواری با ربروف اوکراینی و شاگردانش در الاهلی خواهند داشت و این بار باید مراقب هوش بالای این مربی باشند . سرگئی ربروف که با قراردادی دو و نیم میلیون یورویی هدایت الاهلی را در دست گرفته روز چهارشنبه هفته جاری وارد جده می شود تا در کنار سه دستیار به نام های ویسنته گومز (پرتغالی) عیسی پیندو و آیدو در بازدید از امکانات باشگاه مراحل آغاز تمرینات پیش فصل الاهلی را استارت بزنند.

دیدگاه‌ها