کد خبر : 1423869 | 04 تیر 1396 ساعت 14:15 | 15.1K بازدید | 0 دیدگاه

کشتی تعلیق خواهد شد ؟

دبیر فدراسیون کشتی گفت: اگر تهدید اتحادیه جهانی کشتی را جدی نگیریم کشتی ایران تعلیق می‌شویم و تعلیق کشتی ایران هزینه‌های زیادی به دنبال خواهد داشت.

کشتی تعلیق خواهد شد ؟

 

به گزارش "ورزش سه"، رضا لایق در گفت‌وگو با خبرنگار میزان ، در خصوص احتمال تعلیق فعالیت‌های فدراسیون کشتی توسط اتحادیه جهانی اظهار داشت: چند ماه پیش بود که کمیته بین‌المللی المپیک از طریق اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد اساسنامه فدراسیون کشتی ایران باید اصلاح شود. چون اساسنامه‌ای که دولت در انتخاب اعضای فدراسیون دخیل باشد از سوی کمیته بین‌المللی المپیک فاقد وجاهت قانونی است.

 

وی ادامه داد: به همین خاطر ما اصلاحیه‌ای تنظیم کردیم و این اصلاحیه را به وزارت ورزش فرستادیم تا در صورت موافقت در اساسنامه فدراسیون کشتی اعمال شود اما وزارت  ورزش هنوز پاسخی در این باره به ما نداده است. چند روز پیش بود که اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد که اگر اساسنامه اصلاح شده را به کمیته بین‌المللی نفرستیم فعالیت‌‌های کشتی ایران تعلیق خواهد شد. ما فرصت خیلی کمی برای عدم تعلیق داریم و اگر تهدید اتحادیه جهانی کشتی را جدی نگیریم کشتی ایران تعلیق می‌شود و تعلیق کشتی ایران هزینه‌های زیادی به دنبال خواهد داشت.

 

دبیر فدراسیون کشتی در مورد صحبت‌های امید نوروزی  مبنی بر این که برای حضور در تیم ملی باید التماس او را کنند، گفت: همه ملی‌پوشان باید در انتخابی تیم ملی شرکت کنند و وقتی توانستند جزو افراد منتخب باشند می‌توانند درباره حضور یا عدم حضورشان در تیم ملی اظهارنظر کنند اما در حال حاضر که چیزی مشخص نشده اظهارنظرهای اینچنینی معنایی ندارد. ضمن اینکه در فدراسیون کشتی کسی نمی‌تواند تعیین تکلیف کند. برای پوشیدن تیم ملی باید مبارزه کرد و در مسابقات انتخابی تیم ملی برنده شد.

 

لایق در پایان درباره این که احتمال اضافه شدن سوریان به کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: ما نمی‌دانیم سوریان می‌خواهد همچنان کشتی بگیرد یا خیر. به هر حال او جزو افتخارات ورزش ایران است و مجوزی هم که برای او صادر شد به خاطر همین مسئله بوده است. اگر هم بخواهد سوریان به کادر فنی تیم ملی اضافه شود و مربیگری کند ما از آن استقبال خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها