کد خبر : 1423900 | 04 تیر 1396 ساعت 16:49 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

هادی‌پور حریف کیم نشد؛وزن اول با کسب یک نقره

آرمین هادی پور با شکست در فینال برابر تای هون کیم از کره به مدال نقره جهان بسنده کرد.

هادی‌پور حریف کیم نشد؛وزن اول با کسب یک نقره

به گزارش "ورزش سه" از  ‌ایسنا، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان ۲۰۱۷ از بامداد شنبه با حضور ۹۷۳ تکواندوکار از ۱۸۳ کشور و با برگزاری مبارزات مرحله مقدماتی در سالن تیوان آرنا شهر موجو کره جنوبی آغاز شد که در روز نخست تیم‌ ‌ملی ایران تنها در گروه مردان و در وزن ۵۴- کیلو گرم نماینده داشت.


آرمین هادی پور، نخستین نماینده ایران در اولین گام رو ر روی در روی آنشومن پاراشار از هند قرار گرفت و موفق شد ۳۱ بر پنج در راند دوم حریفش را شکست داده و به مرحله بعد صعود کند.

نماینده وزن ۵۴- کیلوگرم ایران در دومین دیدار خود به مصاف سالومون دمسه از اتیوپی رفت و در دیداری نزدیک ۲۲ بر ۱۵ حریف آفریقایی خود را از پیش‌رو برداشت و به جمع ۳۲ نفر پایانی راه یافت.

هادی پور در مبارزه سوم با رینالدی اتمانگارا از اندونزی مبارزه کرد. نماینده اندونزی مدال برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد. هادی پور در این مبارزه حساس ۲۴ بر سه به پیروزی رسید و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

هادی پور در مرحله چهارم با «مورات لاچوری» از بلژیک (قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۶ و نایب قهرمان دانشجویان در سال ۲۰۱۵) مبارزه کرد که در پایان توانست با نتیجه ۱۷ بر ۹ این تکواندوکار را از دور رقابت‎ها خارج کرده و با راهیابی به مرحله نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی نماید.

آرمین هادی پور در بازی نیمه نهایی به مصاف «رامنارونگ ساوکویهار» از تایلند دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۵ و نایب قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۶ رفت و در پایان موفق شد این حریف نام آشنای تایلندی را ۲۵ بر ۲۳ از پیش رو بردارد و ضمن قطعی کردن مدال نقره خود راهی دیدار پایانی شد.


هادی پور در فینال رو در روی تای هون کیم از کره جنوبی بر روی شیاپ چانگ رفت و با وجود درخشش در راند نخست در راندهای دوم و سوم در مقابل دیدگان هواداران حریف نتوانست عملکرد خوبش را به اجرا بگذارد و در پایان ۱۰ بر ۶ نتیجه را واگذار کرد و اولین مدال ایران را کسب کرد.

دیدگاه‌ها