کد خبر : 1424105 | 06 تیر 1396 ساعت 18:22 | 75.9K بازدید | 0 دیدگاه

رمزی: توافق کردند اما پولم را ندادند؛ فیفا رسیدگی کند

تراکتور و ترس از ضربه فیلیپینی!

با توجه به پرداخت نشدن مطالبات ایان رمزی مدافع فیلپینی سابق تراکتورسازی احتمال دارد باشگاه تبریزی با امتیاز منفی لیگ برتر هفدهم را آغاز کند.

تراکتور و ترس از ضربه فیلیپینی!

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که حبیب گردانی تراکتورسازی را به مقصد سپاهان ترک کرد، مسئولان باشگاه تبریزی قصد کردند برای جایگزینی او یک بازیکن خارجی را به خدمت بگیرند. ایان رمزی بازیکن فیلیپینی که در لیگ استرالیا توپ می‌زد مورد توجه تونی اولیویرا سرمربی وقت تراکتورسازی قرار گرفت و با این تیم قرارداد بست. 


رمزی اگرچه بازیکن بدی نبود اما با حضور امیر قلعه‌نویی در تراکتورسازی موردتوجه این مربی قرار نگرفت و تراکتوری‌ها نیز قرارداد او را به صورت یک طرفه فسخ کردند. همین مساله با شکایت رمزی به فیفا مواجه شد و در نهایت فدراسیون جهانی فوتبال تراکتورسازی را به پرداخت مبلغی در حدود 135 هزار دلار محکوم کرد. 


پس از ارسال نامه فیفا به تراکتورسازی، این باشگاه دست به کار شد و با تنظیم نامه‌ای خطاب به ایان رمزی اعلام کرد مطالبات این بازیکن در 3 قسط پرداخت شود. وقتی این نامه به دست رمزی رسید، وکیل این بازیکن در نامه‌ای خطاب به آرش نجفی موافقت خودرا به این شکل که در تاریخ‌های 15 مارس، 15 آوریل و 15 می(فروردین، اردیبهشت و خرداد) 3 قسط 44800 دلاری پرداخت شود، اعلام کرد. از آن پس اما وکیل رمزی و خود این بازیکن هیچ پاسخ روشنی از تراکتورسازی دریافت نکردند و حالا که حدودا 4 ماه از این نامه‌نگاری‌ها می‌گذرد، این بازیکن نه مبلغی دریافت و نه رضایتی بابت پرداخت مطالباتش از سوی تراکتورسازی به فیفا اعلام کرده است. 


به عبارت بهتر تراکتورسازان با وجود اعلام آمادگی برای پرداخت اقساطی طلب رمزی، طبق اعلام این بازیکن هیچ پرداختی به این بازیکن در طول 3 ماه گذشته نداشتند و همین امر نارضایتی مهاجم فیلیپینی را در پی داشته است.


از این رو رمزی که هنوز مطالبات خود را از تراکتورسازی دریافت نکرده و در واقع توافق نهایی نیز بر سر پرداخت مبلغ انجام نشده، در نامه هایی که به آرش نجفی(نماینده حقوقی تراکتور) ارسال کرده خواهان رسیدگی به وضعیت خود شده است. در صورتی که تراکتوری‌ها ترتیب اثر ندهند، بازیکن فیلیپینی  عدم پرداخت و توافق را به فیفا اعلام خواهد کرد و با توجه به حساسیت‌هایی که فدراسیون جهانی روی باشگاه تراکتورسازی در مقطع کنونی دارد، چه بسا جریمه ای سنگین برای این باشگاه در نظر گرفته شود که این جریمه می‌تواند کسر امتیاز و شروع لیگ برتر هفدهم با امتیاز منفی برای تراکتورسازان باشد.

 

1206667


ایان رمزی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، درباره پرداخت نشدن مطالباتش از سوی تراکتورسازی اظهار داشت: «متاسفانه باشگاه به قرارداد من احترام نگذاشته است؛ با وجود هشدار فیفا باشگاه هنوز پولی به من پرداخت نکرده است.»


وی ادامه داد: «آقای نجفی توافق کرد که مطالبات مرا به صورت اقساطی پرداخت کند؛ او که زیاد هم مایل به این کار نبود، هنوز مطالبات مرا پرداخت نکرده و اگر فیفا این موضوع را متوجه شود، اقدامات سنگین‌تری نسبت به باشگاه تراکتورسازی انجام می‌دهد. من دوست ندارم عامل کسر امتیاز و مشکلات بعدی برای تراکتورسازی باشم اما آنها قرارداد من را نادیده گرفته‌اند و زمان زیادی پرداخت پولم تعویق افتاده است. قطعا ادامه این روند از سوی فیفا عواقب سنگینی برای تراکتورسازی خواهد داشت.»


بازیکن فیلیپینی سابق تراکتورسازی همچنین گفت: «من سعی کردم همه چیز را حل کنم اما پولم پرداخت نشد و مجبور شدم به فیفا شکایت کنم. من انتخاب دیگری نداشتم. امیدوارم مشکلم با پرداخت پول نقد حل شود. من در تراکتورسازی دوران خوبی داشتم و می دانم این باشگاه بزرگ است اما مدیران باشگاه رفتار شرم‌آوری داشتند. هواداران تراکتور سزاوار موفقیت هستند و مدیریت باید به قرارداد بازیکنان احترام بگذارد.»


با این تفاسیر اگر پول رمزی در آینده‌ای نزدیک پرداخت نشود، احتمالا شاهد مشکلات جدیدی برای تراکتورسازی خواهیم داشت. باشگاهی که به واسطه محرومیت از جذب بازیکن جدید مشکلات زیادی را متحمل شده شاید در آینده نیز بار دیگر با مشکل مواجه شود؛ مشکلی که می‌تواند کسر امتیاز از این باشگاه و شروع لیگ با امتیاز منفی باشد.

دیدگاه‌ها