کد خبر : 1424169 | 07 تیر 1396 ساعت 09:38 | 17.6K بازدید | 3 دیدگاه

می‌خواستم یک فصل استراحت کنم اما نشد

قلعه‌نویی: انتظارات از تیم ملی را بالا نبریم

سرمربی جدید ذوب آهن آرزوی هر مربی را حضور در شهر اصفهان و هدایت تیم هایی مثل سپاهان و ذوب آهن قلمداد کرد.

قلعه‌نویی: انتظارات از تیم ملی را بالا نبریم

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه نویی یک بار دیگر به نصف جهان کوچ کرد بلکه خاطرات تلخ سال های گذشته در تراکتورسازی و استقلال را با قهرمانی دوباره در این شهر به دست فراموشی بسپارد. او که دو بار با سپاهان عنوان قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد حالا در ذوب آهن دنبال این موفقیت می گردد، تیمی که مدعی است توانایی و ظرفیت لازم برای این عنوان را دارد. سرمربی جدید ذوبی ها در گفتگو با سایت باشگاه حرف های جالبی بر زبان آورد.


*بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل پر حاشیه در تیم فوتبال تراکتورسازی صحبت از این بود که قصد دارید یک فصل استراحت کنید اما در حالی که مدیر عامل ذوب‌آهن هم بارها حضور شما را در این باشگاه تکذیب کرده بود به عنوان سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در لیگ هفدهم انتخاب شدید؟


واقعیت را بخواهید به من پیشنهاد شد که کمی استراحت کنم اما وقتی باشگاه ذوب‌آهن پیشنهاد داد،این پیشنهاد من را به خودش درگیر کرد.


*چرا، دلیل خاصی داشت؟


من از گذشته نه چندان دور خاطرات خوبی از اصفهان دارم و یکی از انگیزه‌هایی که باعث شد به ذوب‌آهن جواب مثبت بدهم وجود همین خاطرات خوبی است که از اصفهان دارم.


*انگیزه‌ای که شما نام بردید ،بیشتر انگیزه احساسی است.


من ذوب‌آهن را با مطالعه انتخاب کردم.این باشگاه تیم خوب و با نظم و انضباطی است. امکانات خوبی هم دارد.مدیران آن دلسوز هستند که برای موفقیت باشگاه تلاش می‌کنند. باید بگویم تیم خوبی هدایت باشگاه را در اختیار دارد. از مدیریت کارخانه گرفته تا شخص آقا آذری به عنوان مدیر عامل که همیشه پای کار است. من هم هر چند، چند روزی است که کار را شروع کرده‌ام اما احساس می‌کنم روزهای خوب و روشنی در انتظار باشگاه ذوب‌آهن در لیگ آینده است.


*مدت قرارداد شما با ذوب‌آهن چند ساله است؟


قبل از اینکه پاسخ این سوال را بدهم باید بگویم همه مربیان دوست دارند در اصفهان و در دو باشگاه ذوب‌آهن و سپاهان کار کنند چرا که در این دو باشگاه بستر برای کار وجود دارد و شما به عنوان مربی نگرانی از بابت محل تمرین،پرداختی به بازیکن و دیگر مسائلی که ذهن و وقت مربی را به خود درگیر می‌کند ندارید.به همین دلیل اکثر مربیانی که به اصفهان می‌آیند برنامه بلند مدت دارند اما با این حال قرارداد یکساله با ذوب‌آهن بسته‌ام.


*دلیل خاصی داشت ؟


نه.گفتم بستر کار در ذوب‌آهن به دلیل ساختار و امکانات خوبی که باشگاه دارد وجود دارد که همین موضوع راه رسیدن به موفقیت را هموارتر می‌کند، اما با این حال مدت قرار دادم با ذوب‌آهن یک ساله است تا ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.


*درجلسه معارفه مدیران باشگاه ذوب‌آهن اعلام کردند ازشما انتظار قهرمانی ندارند.


درست است که در این جلسه از سوی مدیران باشگاه عنوان شد که انتظار قهرمانی ندارند ولی طعبیی است که ذوب‌آهن به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی وارد مسابقات لیگ برتر شود. یکی از دلایل انتخاب ذوب آهن از سوی من همین بود که مدعی کسب قهرمانی باشیم.


*برای رسیدن به خواسته باید با تیمی قوی وارد مسابقات شوید و برای بستن یک تیم قوی باید حضوری خوب در فصل نقل و انتقالات داشته باشید.


اول باید بگویم که مهم‌ترین هدف من حفظ شاکله اصلی تیم بود که شکر خدا این اتفاق افتاد.از سوی دیگر برای تقویت تیم و همچنین برطرف کردن نقاط ضعف لیستی از بازیکنان مورد نظرم را به مدیریت باشگاه دادم تا نسبت به جذب نفرات مورد نظرم اقدام کنند.


*با گذشت چند روز از آغاز رسمی فصل نقل و انتقالات از عملکرد باشگاه راضی هستید . اگر سوالم را بهتر بپرسم آیا بازیکنانی که خواستار جذب آنان شده بودید جذب شدند؟


تا به امروز همه چیز خوب بوده است. باشگاه با شریفات و بوحمدان قرار داد امضا کرد که این دو بازیکن به دلیل اینکه می‌توانند در چند پست بازی کنند و در لیگ خیلی به کار ما خواهند آمد.البته به دنبال جذب دو سه بازیکن دیگر هم هستیم که با جذب آنان لیست بازیکنان ذوب‌آهن بسته می شود. البته همانطور که گفتم حفظ شاکله اصلی هدف اصلی ما بود که شکر خدا این اتفاق افتاد .


*دراین میان باشگاه موفق شد تا قرار داد مرتضی تبریزی را تمدید کند. بازیکنی که باشگاه استقلال برای جذب وی بی میل نبود.


مرتضی بازیکن خوبی است که حضورش در ذوب‌آهن می تواند مثمرثمر باشد. در کنار این بازیکن مهدی رجب زاده و قاسم حدادی فر هم که نمادهای باشگاه ذوبآهن محسوب می شوند که هیچ مشکلی برای تمدید قراردادشان وجود ندارد.


*در این میان وضعیت رشیدمظاهری هنوز مشخص نشده است هر چند روابط عمومی باشگاه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مظاهری بازیکن ذوب‌اهن است.


رشیدبا ما قرارداد دارد و می ماند.

 

*با توجه به شناختی که از بازکنان تراکتورسازی داشتید انتظار می‌رفت که یکی دو بازیکن از این باشگاه جذب کنید اما در کمال تعجب اعلام کردید که از تراکتورسازی بازیکنی نمی‌گیرید؟


امسال شرایط تراکتورسازی یک شرایط ویژه است.این باشگاه نمی‌تواند بازیکن جدید جذب کند به همین دلیل باید با بازیکنانی که فصل قبل در این تیم بازی کردند وارد فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر شود به همین دلیل و برای کمک به این تیم پرطرفدار اعلام کردم از این تیم بازیکنی نمی‌گیرم.


*فصل گذشته یکی از مشکلاتی که ذوب‌آهن با آن دست به گریبان بود به عدم گلزنی این تیم بر می‌گشت برای حل این مشکل چه برنامه‌ای دارید؟


به نکته خوب و درستی اشاره کردید.اگربازی‌های فصل گذشته ذوب‌آهن را نگاه کنید متوجه می‌شوید که بازیکنان این تیم در هر بازی چندین موقعیت گلزنی روی دروازه حریفش ایجاد می‌کرند اما در زدن ضربات نهایی بی دقت بودند و آنجایی که باید کار را تمام می‌کردند ضعیف عمل می کردند. این مشکل باید حل شود و برای آن برنامه دارم.


*جدا از این موضوع برنامه دیگری هم برای ذوب‌آهن دارید؟


باید جنس بازی ذوب آهن را تغییر دهم.فوتبال فقط حفظ توپ و به گردش درآوردن آن در زمین نیست. بازیکنان باید یاد بگیرند که بدون توپ هم می شود فوتبال بازی کرد. این تغییر نگاه را هم باید در ذوب‌آهن ایجاد کنم. جای فوتبال درگیرانه و بازی بدون توپ در تیم خالی است که آن را هم برطرف خواهیم کرد.


*تیم ملی این بار بدون دردسر و با اقتدار به جام جهانی صعود کرد.


صعود به جام جهانی باعث خوشحالی همه شد و جا دارد این صعود با اقتدار را به کی‌روش ،بازیکنان جامعه فوتبال و همه مردم ایران تبریک بگویم. در سطح دنیا در بازی های ملی انگیزه بازیکنان کمتر شده است ولی در تیم ملی ما کم که نبوده روند صعودی هم داشته است که این نشان از نوع مدریت درست سرمربی تیم ملی دارد.


*صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 روسیه در حالی اتفاق تفتاد که تیم ملی موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد؟


ثبت این رکورد بی نظیر جای خوشحالی دارد و امیدوارم در دو بازی آینده گل نخوریم و یک رکورد جلب توجه از خود به جا بگذاریم.


*عملکرد تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی باعث شده خیلی ها از الان صحبت از صعود تیم ملی در مرحله گروهی جام جام جهانی می کنند.


امروز حرف زدن از صعود از مرحله گروهی جام جهانی حرف درستی نیست؛ چراکه در فوتبال نمی توان اینطور حرف زد. تیم ملی پتانسیل زیادی دارد ولی اولا باید ببینیم با چه قرعه ای در جام جهانی روبرو می‌شویم و بعد شرایط چه طور پیش می‌رود امروز که حدود یک سال تا جام جهانی مانده این حرف ها را زدند کارشناسی نیست!


*درپایان اگر حرفی دارید .


من باید یک تشکر ویژه از مردم خوب آذربایجان و طرفداران تراکتورسازی داشته باشم؛به خصوص پرشورها که یک سال ونیم من را تحمل کردند. من شرمنده آنان شدم که نتوانستم کاری برایشان بکنم اما تراکتور سازی با مجموعه ای که دارد لیاقت بهترین ها را دارد. ولی با این حال یک دست آورد مهمی که در این یکسال ونیم با تیم تراکتورسازی داشتم این بود که برای همگان مشخص شد آن قضاوتی که در مورد من داشتند اشتباه بود و معلوم شد چه آدم های خبیثی آن مسایل را هدایت می کردند و دست آنان امروز رو شد. روشن شدن این مسئله برای مردم خوب آذربایجان برایم خیلی مهم بود و بابت آن بسیار خوشحال هستم.

دیدگاه‌ها