کد خبر : 1424201 | 07 تیر 1396 ساعت 12:16 | 118.3K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ ندیم امیری به توییت گری لینه کر

شب بزرگ ستاره افغان تبار آلمان

وقتی ندیم امیری پشت پنالتی ایستاد ، کسی حواسش نبود او که یکی از خاص ترین دوملیتی های فوتبال آلمان است ، ستاره تیم هوفن هایم و زاده از پدر و مادری افغان تبار .

شب بزرگ ستاره افغان تبار آلمان  

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته دو دیدار نیمه نهایی رقابت های زیر 21 ساله های اروپا برگزار شد و دو تیم آلمان و اسپانیا راهی بازی نهایی شدند و در این میان دو تیم انگلیس و ایتالیا نیز نتوانستند راه به جایی ببرند. 


در بازی تماشایی  آلمان - انگلیس  درحالیکه آلمان شایسته برد در وقت قانونی بود  کار به ضربات پنالتی کشید و یک جوان سبزه روی افغان تبار کار بزرگ را قبل از شیرجه تماشایی گلر آلمان و دفع پنالتی پنجم انگلیس انجام داد .  ندیم امیری در دقیقه 87 این بازی به عنوان آخرین تعویض آلمان به جای سرژگنابری ستاره وردربرمن  به میدان آمد و در دقایق باقی مانده بازی به خوبی از عهده وظایفش بر آمد تا پس از گذشته 30 دقیقه وقت های تلف شده، نوبت به ضربات پنالتی رسید. جالب این که گری لینه کر ستاره سابق فوتبال انگلیس در دقیقه ۱۲۰ توییت جالبی گذاشت و از دنبال کنندگانش پرسید آیا دوباره آلمان فاتح ضیافت پنالتی ها خواهد شد یا این بار نوبت انگلیسی هاست ؟

 

1206766


رویه تساوی در پنالتی ها نیز اتفاق افتاد و در آن نیز دو تیم همه چیز را با تساوی پیش بردند، هر دو تیم پس از دست دادن پنالتی دوم با تساوی سه بر سه پیش می رفتند تا نوبت به ضربه پنجم رسید، ستاره افغانستانی آلمانی ها با روحیه بالای خود پشت این ضربه قرار گرفت و توانست آن را به گل تبدیل کند، ضربه ای که در جهت حرکت دروازه بان حریف روانه گوشه دروازه شمالی ورزشگاه شد، ضربه ای که باعث شد تا بازیکن مورد نظر اعتماد به نفس بالای خود را به بقیه نشان دهد و با دست گذاشتن روی بینی خود به علامت هیس، همه هواداران انگلیسی را به سکوت دعوت کند. 
در ادامه انگلیسی ها آخرین ضربه پنالتی را هدر دادند تا ندیم امیری اولین نفری باشد که با مشت های گره کرده شادی خود را آغاز کند و با پرشی بلند خود را به آغوش دروازه بان تیم برساند،  شادی مهیجی که در دروازه آلمان ادامه یافت و عیش عکاس ها را تکمیل  کرد. او اکنون نام خود را بیش از آنچه قبلا شنیده بودیم بر سر زبان ها انداخت چرا که توانست صعود تیمش به فینال زیر 21 ساله های اروپا را ضمانت کند. 

 

1206767


ندیم امیری که تاکنون برای سه تیم پایه زیر 18، 19 و 20 سال آلمان به بازی پرداخته است هم اکنون 20 ساله است،  در شهر لودویگسهافن آلمان به دنیا آمده است کار خود را از تیم جوانان همین شهر و سپس جوانان کایزرسلاترن آغاز کرد، زمانی که 15 سال داشت کار خود را در تیم جوانان هوفنهایم ادامه داد، او پس از نشان دادن استعداد خود موفق شد به تیم دوم هوفنهایم برسد و دو فصل نیز برای این تیم به میدان برود، وی پس از آن خود را راهی تیم اصلی کرد و از سال 2015 برای این تیم به میدان رفت، مسئولان هوفنهایم که از استعداد این بازیکن اطلاع دارند اخیرا و پیش از آغاز بازی های زیر 21 ساله های اروپا قرارداد خود را با این بازیکن تا سال 3 فصل دیگر تمدید کردند تا او کماکان در این تیم به میدان برود. 

 

1206768


البته سوای میزان تعلقات ندیم امیری به افغانستان، افغان ها ارتباط مناسبی با تیم های آلمانی دارند، در تیم ملی فعلی افغانستان 8 بازیکن در کشور آلمان توپ می زنند که مطرح ترین آنها اباسین علی خیل و مصطفی زازی، مدافع و هافبک این تیم هستند که این روزها برای تیم های دوم اینتراخت فرانکفورت و سنت پائولی به میدان می روند و بدین ترتیب امیری حداقل 8 هم وطن را در کنار خود دارد.

 

1206769

 

1206770

دیدگاه‌ها