کد خبر : 1424360 | 08 تیر 1396 ساعت 12:32 | 221.3K بازدید | 0 دیدگاه

تحلیل AS اسپانیا از قضاوت داور ایرانی 

قصه‌های ویدئوچک و فغانی در جام کنفدارسیون‌ها

اولین بازی مرحله نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها در شرایطی با برتری شیلی در ضربات پنالتی و ناکامی قهرمان اروپا در راهیابی به فینال به پایان رسید که قضاوت داور ایرانی سوژه رسانه های معتبر شد.

قصه‌های ویدئوچک و فغانی در جام کنفدارسیون‌ها

به گزارش "ورزش سه" به نقل از سایت خبرورزشی، جدال پرتغال با شیلی در نیمه نهایی جام کنفدارسیون ها با قضاوت علیرضا فغانی در حالی به ضربات پنالتی کشیده شد که برخی رسانه های معتبر دنیا از عدم توجه داور ایرانی به قانون جدید ویدئوچک در یکی از جنجالی ترین صحنه های بازی ابراز تعجب کرده و اعتماد به نفس بالای فغانی در تایید تصمیم خود را مورد نکوهش قرار دادند.


در برخی از صحنه ها اعتراض های کریس رونالدو به داور ایرانی بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا داشت که امری طبیعی در فوتبال حرفه ای قلمداد می شود. رونالدو کاپیتان پرتغال بود و گاهی نیاز بود با علیرضا فغانی حرف بزند.  با این حال AS اسپانیا بر این عقیده است داور ایرانی به خوبی از قضاوت بازی شیلی – پرتغال بر آمد و این بازی را مدیریت کرد. 


رسانه معتبر و پرطرفدار اسپانیایی در تحلیل داوری خود نوشت:« در صحنه بحث برانگیز که کادر فنی تیم شیلی معتقد به خطای پنالتی مدافع پرتغال بود علیرضا فغانی زیر بار استفاده از ویدئوچک نرفت. در این صحنه توپ از پای بازیکن جدا شده بود و مدافع پرتغال در ابتدا به قصد دور کردن توپ پای خود را جلو آورد و برخوردی با مهاجم شیلی داشت که داور ایرانی بازی می توانست از ویدئو چک استفاده کند اما این کار را نکرد و از تصمیم خود کاملا اطمینان داشت. این صحنه کمی بحث برانگیز بود».


این که علیرضا فغانی از ویدئو چک استفاده نکرد در نوع خود جالب بود. با این حال داور ویدئو چک می توانست در گوشی علیرضا فغانی، او را وادار به اتخاذ تصمیم جدیدی بکند که این کار را نکرد و این بدین معنی است که تصمیم علیرضا فغانی از نگاه داور ویدئو چک هم درست بود. از همین رو بسیاری از رسانه های معتبر روسی و دنیا با بیان این که داوری اولین بازی نیمه نهایی مشکل خاصی نداشت به تمجید از تیم داوری ایرانی حاضر در جام کنفدراسیون ها پرداختند و مدعی شدند حتی با وجود قانون ویدئوچک داوران می توانند با اطمینان از تصمیم خود زیر بار استفاده از این قانون نروند.

 

دیدگاه‌ها