کد خبر : 1424379 | 08 تیر 1396 ساعت 15:05 | 93.6K بازدید | 0 دیدگاه

هشت چالش‌ علی کریمی؛ نیاز به جادوی بزرگ

کریمی در قمار سختی شرکت کرده که برای موفقیت در آن نیازمند جادوگری است. جادویی از جنس خودش.

هشت چالش‌ علی کریمی؛ نیاز به جادوی بزرگ

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایلنا، خبر سرمربی‌گری علی کریمی که بعد از ظهر چهارشنبه روی خروجی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار گرفت جامعه فوتبال را تحت تاثیر قرار داد و آقای خاص فوتبال ایران اینبار به دنبال تجربه جذاب هدایت تیم از کنار نیمکت مربیگری خواهد بود. 


اولین تجربه سرمربی‌گری بازیکن پیشین تیم ملی، باشگاه پرسپولیس، بایرن مونیخ، شالکه، تراکتورسازی و استیل آذین در باشگاهی است که در دوران نوجوانی در آن فوتبال را آغاز کرد. شاید پر چالش‌ترین تجربه ممکن برای شروع کار در دنیای جدید. دنیایی که خیلی‌ها آن را سخت‌تر و دشوارتر از دوران بازیگری می‌دانند.  حضور در لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی به خودی خود گواه همه چیز است.


اما چالش‌های ۸ محبوب چیست؟ 


۱-جادوگر بی ستاره: نفت اینقدر در دو سال اخیر با مدیران مختلف خود بدقولی کرد و پول نداد که با پایان یافتن لیگ شانزدهم اکثریت قریب به اتفاق آنها فرار را بر قرار ترجیح دادند. سجاد شهباززاده، عباس بوعذار، اکبر صادقی، آرش رضاوند، رضا اسدی، رضا علیاری، محمد دانشگر، توحید غلامی، میلاد فخرالدینی، آندو، احمد آل نعمه و ... نفراتی هستند که جدا شده‌اند و امثال محمد قاضی و ارسلان مطهری و وحید حمدی‌نژاد هم سودای جدایی هستند. با این شرایط باید دید کریمی چطور می‌تواند تیم خود را آماده رقابت‌ها کند.


۲-جادوگر و گزینه های روی میز: همانطور که گفته شد ستاره‌های نفت همه رفتنی شده‌اند. اسکلت تیم خواه ناخواه به کل تغییر خواهد کرد. از طرفی خیلی از ستاره‌ها و بازیکنان کارآمد جذب تیم‌های مختلف شده‌اند و فقط تعدادی از آنها باقی مانده‌اند که جادوگر برای جذب‌شان باید اعتبار خود را گرو بگذارد. نفراتی چون وحید طالب لو، مجتبی جباری، سامان نریمان جهان، بهنام برزای، حنیف عمران زاده، محمدرضا خانزاده، مازیار زارع، شهاب کرمی، کنعانی زادگان، آرام طبع ابراهیم شکوری، امین منوچهری و ... مهمترین نفراتی هستند که در حال حاضر در بازار نقل و انتقالات باقی مانده‌اند.


۳-جادوگر و مشکلات مالی: بی تردید اگر مشکلات مالی نفت در دو سال اخیر نبود آنها به مراتب نتایج درخشان‌تری را کسب می‌کردند. این تیم تهرانی با فاصله بدترین اوضاع مالی را داشته است. آنها در برهه‌ای نه پول آب معدنی داشته‌اند نه پول هتل و نه پول برگزاری اردو و حضور در زمین تمرینی. حالا باید دید کریمی با چه وعده و وعیدی حاضر شده سرمربی نفت شود. او باید تیمش را به گونه‌ای ببندد که بازیکنان تحت هر شرایطی تاب بیاورند و دست به اعتصاب نزنند. کاری که دایی هم نتوانست از عهده آن بربیاید؛ مانند منصوریان.


۴-جادوگر و فقدان تجربه: چند ماه کار کردن کنار کی‌روش و سپس مشاوری مدیرعامل خونه به خونه اصلا پشتوانه قدرتمند و قابل اعتنایی برای کریمی جهت حضور در دنیای مربیگری و لیگ برتر نیست. کریمی ریسک بزرگی را به جان خرید. ریسکی که می‌تواند آینده مربیگری‌اش را تحت تاثیر قرار دهد. جادوگر باید تمام داشته‌هایش را به کار بگیرد تا موفق شود وگرنه شکست سنگینی را متحمل خواهد شد. او باید به مصاف مربیانی برود که هر کدام کوله باری از تجربه هستند.


۵-جادوگر و سبک مورد علاقه: چون تاکنون کریمی را در قامت سرمربی یک تیم ندیده‌ایم تصور اینکه به چه سیستمی علاقمند است دشوار خواهد بود اما با توجه به پست و غریزه جادوگر می‌توان پیش بینی کرد که او سبک هجومی را بپسندد. با ذکر این نکته که شاید کار کردن چند ماهه با کی‌روش اورا کمی محتاط کرده باشد. با این اوصاف داشته‌های یک مربی می‌تواند او را در امر مربیگری یاری کند. باید دید کریمی چگونه تیمی را می‌بندد تا سپس درباره نحوه بازی او اطلاعاتی بدست آورد.


۶-جادوگر و جنگ با برنامه‌های کی روش: سال جام جهانی است. کی‌روش برنامه ۱۰۰ روزه داده است. برنامه‌ای که لیگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ مخصوصا برای تیم‌هایی که درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند. نفت با کریمی هم در لیگ هستند و هم در لیگ قهرمانان. مشکلات کریمی و کی‌روش پس از جدایی از یکدیگر که در ادامه با اختلاف نظر بین کی‌روش با برانکو بیشتر هم شد می‌تواند آتش زیر خاکستر باشد. حالا می‌توان گفت کریمی در کنار برانکو، قلعه نویی و کرانچار جبهه مقابل کی‌روش را تشکیل می‌دهند. مدیریت کردن این افراد کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد.


۷-جادوگر و تقابل‌های جذاب: حضور کریمی روی نیمکت نفت یعنی تقابل‌های جالب و جذاب او. ابتدا با برانکو در سوپرکاپ. این دو همیشه رابطه خوبی با هم داشته‌اند و در دو فصل اخیر بارها کریمی برای کمک به تیم برانکو به تمرینات آنها رفته است.

 

تقابل کریمی با دایی. هیچ وقت رابطه‌شان خوب نبود. شاید دایی خیلی انعطاف نشان داد اما کریمی هیچ وقت علاقه‌ای به ایجاد رابطه با شهریار نداشت. حتی او را به مناظره دعوت کرد. حالا این دو باید در قالب دو تیم نفت و سایپا به مصاف هم بروند. آنها پیش از همه اینها در فصل نقل و انتقالات هم ممکن است درگیر و سرشاخ شوند. جایی که کریمی می تواند دنبال ماجرای انتقال سه بازیکن نفت به سایپا را بگیرد و با دایی وارد اولین چلنج شود.


کریمی - منصوریان. کریمی - استقلال. علی کریمی اسطوره پرسپولیسی‌ها است و همین می‌تواند تقابل او با استقلال را جذاب کند. تقابلی دیدنی پر از اتفاقات جالب و هیجان انگیز.
جدال با یحیی گل محمدی و تیمی که یک سال در آن حضور داشت، جدال با امیر قلعه نویی و ... در نوع خود جالب توجه خواهد بود.


۸-جادوگر و کادر فنی: بی تردید تجربه کم علی کریمی باید به گونه‌ای ترمیم شود. خود جادوگر هم به این مساله واقف است و به دنبال بستن تیم فنی قدرتمند و باتجربه و بادانشی است. این کادرفنی می‌تواند در طول فصل به او یاری برساند و باید دید اعضای کادرفنی نفت به سرمربیگری علی کریمی را چه کسانی شکل خواهند داد. 


همه سراپا مشتاق و علاقمند آغاز لیگ هستند. لیگی که کریمی روی نیمکتش نشسته باشد می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. حالا نفت هم تماشاگر خواهد داشت. ورزشگاه تختی دیگر باید با سکوهای خالی خداحافظی کند. طرفداران جادوگر می‌آیند تا دستپخت اسطوره‌شان را ببینند. کریمی دست به یک قمار بزرگ زده که برای موفقیت در آن به چیزی شبیه جادوگری‌های درون زمینش احتیاج دارد. هیچ کس شکست کریمی را نمی‌خواهد و همه منتظر سحر جادوگر هستند.

دیدگاه‌ها