کد خبر : 1426072 | 17 تیر 1396 ساعت 16:51 | 74.5K بازدید | 0 دیدگاه

پول زور می‌دهیم و این حرام است

حمله شدید مجید جلالی به مدیران فدراسیون فوتبال

سرمربی پیکان به شدت از دعوت شدنش به کمیته اخلاق به خاطر اعتراض به قرعه‌کشی دیرهنگام لیگ ناراحت است.

حمله شدید مجید جلالی به مدیران فدراسیون فوتبال

مجید جلالی امروز به دلیل مصاحبه و اعتراض به قرعه‌کشی دیرهنگام لیگ به جرم تشویش اذهان عمومی به کمیته اخلاق دعوت شده است که این موضوع به شدت او را ناراحت کرده است.


سرمربی پیکان در گفت‌وگو با "ورزش سه" صحبت‌های جالب و البته جنجالی‌ای درباره پول‌هایی که فدراسیون فوتبال از مربی‌ها و بازیکنان می‌گیرد و خدماتی ارائه نمی‌دهد به زبان آورد که در ادامه آن را می‌خوانید.


از این حکم متعجب و ناراحتم
وقتی خبر دعوت شدنم به کمیته اخلاق شنیدم هم متعجب شدم و هم بسیار ناراحت. چون اعلام کردم که قرعه کشی لیگ دیر است من را متهم به تشویق اذهان عمومی کردند که این واقعا عجیب است. 


باید شلوغ کاری یاد بگیرم
چون اهل شلوغ‌کاری نیستم و در سال‌هایی که مربیگری کرده‌ام سرم پایین بود و کارم را انجام می‌دهم به کمیته اخلاق دعوت شدم. اگر اعتراض به قرعه‌کشی لیگ تشویش اذهان عمومی است سوال من این است که کارهای بقیه چه حکمی دارد؟ شاید آنها با دعوت من به کمیته اخلاق می‌خواهند من هم شلوغ‌کاری یاد بگیرم. 


حتما به کمیته اخلاق می‌روم
صحبت من این است که اگر در این سال‌ها اخلاق و انصاف را رعایت می‌کردند که اوضاع فوتبال ما به این شکل نبود. اتفاقا من حتما به کمیته اخلاق می‌روم و درد و دل‌هایی که این همه سال جمع شده است را مطرح خواهم کرد. شک نکنید این کار را می‌کنم و باید راجع به خیلی چیزها صحبت کنم. 


طولانی بودن فصل نقل و انتقالات چه معنایی دارد؟
می‌خواهم بروم و از مسئولان فدراسیون فوتبال بپرسم که اینکه فصل نقل و انتقالات اینقدر طولانی می‌شود، برای چه است؟ سوال‌های زیادی در ذهنم است که در گفت‌وگو با مسئولان فدراسیون فوتبال حتما آن را مطرح می‌کنم. 


فدراسیون هیچ کاری نمی‌کند
فدراسیون نقش سرپرست برای فوتبال را دارد ولی در عمل هیچ کاری برای ما نمی‌کند. هیچ حمایت حقوقی‌ای از ما نمی‌شود، در موضوع سربازی فدراسیون طرف سازمان نظام وظیفه را می گیرد و می‌گوید بازیکن باید اول سربازی برود و بعد برای باشگاهش بازی کند و در موضوع حق پخش هم که آنها هیچ کاری نتوانستند برای ما انجام بدهند. 


برای یک نوار قلب 2 و نیم میلیون می‌گیرند
سوال من این است که آیا کار مسئولین فدراسیون اخلاقی است که من را به کمیته اخلاق دعوت می‌کنند؟ فدراسیون ما را ملزم کرده که قبل از شروع فصل به ایفمارک برویم و نکته عجیب این است که از هر بازیکن 2 و نیم میلیون تومان پول می‌گیرد. ما برای یک آزمایش خون و نوار قلب باید این مقدار پول بدهیم و این موضوعی است که فدراسیون فوتبال به ما اجبارکرده است و اصلا منطقی نیست. 


چرا 6درصد از قراردادمان را بدهیم؟
سوال من این است که چرا ما باید 6درصد از قراردادهایمان را به عنوان حق عضویت به فدراسیون فوتبال بدهیم بدون اینکه هیچ خدماتی دریافت کنیم. شما می‌دانید این حجم چه پولی می‌شود؟ در حال حاضر اگر فرض کنیم قرارداد بازیکنان در لیگ‌برتر و مربی‌ها 300 میلیارد تومان است فدراسیون فوتبال سالی 18 میلیارد تومان پول درمی‌آورد بدون اینکه کوچکترین خدماتی به ما ارائه کند. 


یک شبه قیمت‌ها را دو برابر کردند
تا دو سال پیش ما 3 درصد پول بابت حق عضویت می‌دادیم که همان هم پول زیادی بود اما از دو سال گذشته این پول دو برابر شده است و باید 6درصد بدهیم بدون اینکه کوچکترین دلیلی داشته باشد. اینکه نمی‌شود بدون اینکه نماینده مربیان و بازیکنان حضور داشته باشند و بدانند که این پول را برای چه می‌دهند، قیمت حق‌ عضویت را 2 برابر کنند، این کار حرام است.


مجبورم که حرف بزنم
مجبور هستم که این مسائل را از طریق رسانه‌ها اعلام کنم چراکه بارها به فدراسیون فوتبال نامه زده‌ام ولی هیچ جوابی نگرفته‌‌ام. بالاخره یک جا باید به ما توضیح بدهند که این پول‌ها را برای چه پرداخت می‌کنیم و در قبال آن چه خدماتی می‌گیریم.


فدراسیون فوتبال کوچکترین خدماتی نمی‌دهد
فدراسیون فوتبال کوچکترین خدماتی در مقابل این پول کلانی که از ما می‌گیرد به ما ارائه نمی‌دهد. من مربی بیمه که ندارم و برای هر دوره مربیگری هم که می‌رویم فدراسیون پول بسیار زیادی می‌گیرد. پول شرکت کردن در کلاس‌های درجه A مربیگری 5 میلیون تومان و پول شرکت در کلاس حرفه‌ای 20 میلیون تومان است که هر مربی باید آن را پرداخت کند. بازیکنان هم همین شرایط را دارند و در قبال کاری که می‌کنند هیچ خدماتی دریافت نمی‌کنند و این چیزی است که ما را ناراحت می‌کند.

دیدگاه‌ها