کد خبر : 1427691 | 25 تیر 1396 ساعت 19:35 | 85.2K بازدید | 0 دیدگاه

19 گرند اسلم، 8 ویمبلدون؛ بدون باخت حتی در یک ست؛

فدرر؛ درخشش ابدی یک جنتلمن جذاب

تنیسور سوییسی و پرافتخار جهان توانست با پیروزی مقابل مارین چیلیچ تعداد قهرمانی های خود را در رقابت های گرند اسلم را به 19 و قهرمانی در ویمبلدون را به 8 رساند.

فدرر؛ درخشش ابدی یک جنتلمن جذاب

به گزارش "ورزش سه"، راجر فدرر، اسطوره‌ سوییسی تنیس جهان موفق شد در یک بازی یک‌طرفه مارین چیلیچ را شکست دهد و هشتمین عنوان خود در مسابقات گرند اسلم ویمبلدون را به دست بیاورد. فدرر هم‌چنین تعداد عناوین خود در رقابت‌های گرند اسلم را به عدد ۱۹ رساند. او توانست در این دیدار کاملا یک طرفه با امتیازات ۴-۶ ۱-۶ ۳-۶ مارین چیلیچ را از پیش رو بردارد تا بازگشت با شکوه خود به میادین را با بیشترین افتخارات جشن بگیرد.


راجر فدرر، تنیس‌باز پرافتخار سوییسی توانسته بود در دیدار نیمه نهایی توماس بردیچ اهل چک را مغلوب کند تا به دیدار مارین چیلیچ  کروات برسد. این برای سومین بار بود که فدرر موفق می شد بدون از دست دادن حتی یک ست به دیدار نهایی گرند اسلم ویمبلدون راه پیدا کند و دقایقی پیش توانست بدون از دست دادن حتی یک ست فینال را هم از آن خود کند.

 

1209665


فدرر ۳۵ ساله، پس از کن روزول که سال ۱۹۷۴ در سن ۳۹ سالگی به فینال ویمبلدون رسید، مسن‌ترین فینالیست این رقابت‌ها در دوران تنیس حرفه‌ای به حساب می‌آید. او سال گذشته مصدومیتی طولانی را پشت سر گذاشت اما بازگشتی باشکوه را تجربه می کند. 

 

1209653


او حالا هشتمین جام ویمبلدون را بالای سر برد و توانست از سمپراس پیشی بگیرد. همچنین فدرر با این قهرمانی به نوزدهمین قهرمانی گرند اسلم رسید تا رکورد خود را بیش از پیش دست‌نیافتی کند.

 

1209666

 

فدرر یکی از بهترین تورنمنت های خود را پشت سر گذاشت و موفق شد بدون از دست دادن حتی یک ست و با اقتدار قهرمان ویمبلدون شود. او در این راه رقبایی چون دیمیتروف، رائونیچ و بردیک را مغلوب کرد و در نهایت چیلیچ را هم در دیداری یک طرفه مغلوب ساخت.

 

پس از این دیدار جرارد پیکه اسپانیایی در اظهار نظری جالب نوشت:"مایکل جردن، لیونل مسی و راجر فدرر بهترین ورزشکارانی هستند که در زندگی ام دیده ام." از طرفی دیگر پرنس ویلیام به همراه همسرش، بردلی کوپر (بازیگر مطرح هالیوودی) و آنتونیو کونته سرمربی تیم فوتبال چلسی این دیدار را از نزدیک تماشا می کردند.

 

1209668

 

1209673

دیدگاه‌ها