کد خبر : 1427775 | 26 تیر 1396 ساعت 11:47 | 53.8K بازدید | 2 دیدگاه

در صورت فسخ غیر موجه، او باید غرامت بدهد

پرونده شکایت از طارمی باز است

مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان لیگ در رابطه با فسخ یک طرفه قراردادها توسط بازیکنان می گوید در صورتی که اثبات شود این فسخ غیرموجه بوده بازیکن مورد نظر باید غرامت بپردازد.

پرونده شکایت از طارمی باز است

به گزارش "ورزش سه"، وثوق احمدی، مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان لیگ در رابطه با فسخ یک طرفه قراردادها توسط بازیکنان مختلف گفت:  فسخ یک جانبه یک تیغ دو لبه است. درست است که فسخ قرارداد بازی بازیکنان مهیا شده است اما اگر به محض اینکه بازیکن اعلام کند فصل تمام شده و به دلیل دریافت نشدن قرارداد فسخ می کند، باشگاه مبدا می تواند شکایت کند که او نمی توانسته طبق قانون این کار را انجام دهد چرا که به تعهداتشان عمل کرده اند و در این لحظه بررسی ها انجام می شود و اگر فسخ غیر موجه باشد، بازیکن جریمه می شود.

 

او ادامه داد: ما نمی توانیم جلوی بازیکن را بگیریم که فسخ نکند تا بررسی ها انجام شود. مثال بارز هم مهدی طارمی است. او فسخ کرد و برای پرسپولیس هم بازی کرد اما کماکان پرونده شکایت ریزه اسپور در فیفا باز است. اگر فسخ کننده غیر موجه باشد غرامت وجود داردو میزان غرامت به شرایط و سن و سال و پارامترهای زیادی بستگی دارد. کمیته تعیین وضعیت بر اساس آن رای صادر می کند. اگر فسخ قرارداد غیر موجه باشد به محرومیت چهار ماه و شش ماه مواجه می شود. باشگاه جدید هم چنانچه این بازیکن را تحریک کرده، آن باشگاه دعوت می شود و برای این موضوع سوال می شود و میتواند تا دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود. 

 

وثوق احمدی در پایان گفت: باید خیلی دقت کنند که حق فسخ را به هر نحوی استفاده نکنند. ممکن است تاوان سنگینی داشته باشد. یک موضوع نو در فوتبال ما حق فسخ موجه ورزشی است. این در آیین نامه فیفا بود و در آیین نامه ما هم آمد. اگر یک بازیکن در کمتر از 10 مسابقه یک فصل بازی کرده باشد، می تواند فسخ کند. این بر اساس انجام 10 بازی است. باید در هر مورد بررسی شود. این حق فسخ ورزشی برای بازیکن است و باشگاه نمی تواند ادعا کند. باید 15 روز بعد از آخرین بازی رسمی آن باشگاه انجام شود.

دیدگاه‌ها