کد خبر : 1427814 | 26 تیر 1396 ساعت 15:02 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

چرا سپاهان به اردوی خارجی نرفت؟

علیرغم اینکه دو تیم مدعی استقلال و پرسپولیس و همینطور ذوب‌آهن برگزاری اردوهای خارجی را در دستور کار خود قرار داده اند، سپاهان به مانند سال گذشته تمرینات خود را در اصفهان برگزار می‌کند.

چرا سپاهان به اردوی خارجی نرفت؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال سپاهان تمرینات آماده سازی برای حضور قدرتمند در رقابت‌های لیگ برتر را از تاریخ 24 خردادماه و پس از بازگشت زلاتکو کرانچار از تعطیلات با جدیت پیگیری کرده است، با این حال و علیرغم اینکه برگزاری اردو خارجی در مقاطعی مورد توجه کرانچار قرار گرفته بود، در نهایت این اتفاق رخ نداد.


یکی از دلایلی که سپاهانی‌ها به آن اشاره دارند، سیاست‌های کلی وزارت ورزش و جوانان بوده که استفاده از امکانات داخلی را برای برگزاری اردوها به تیم های ایرانی توصیه کرده است.  علاوه بر مورد اشاره شده، زلاتکو کرانچار به دو مانع در برگزاری اردو خارجی برای تیمش در یکی از مصاحبه های خود اشاره کرد؛ یکی از موانع سپاهانی ها از نظر کرانچار کمبود منابع مالی بوده است و مانع دیگر به مشکلات خروج برخی از بازیکنان جوان سپاهان باز می گردد که ممکن بود تعدادی از آنها نتوانند مجوز خروج دریافت کنند و سپاهان با عدم حضور برخی نفرات به اردوی خارجی برود.


مدیررسانه ای سپاهان همچنین در مورد اینکه چرا اردوی سرعین که در برنامه های تیم پیش بینی شده بود، لغو شد می گوید : « هدف ما از برپایی اردوی سرعین برگزاری چند دیدار دوستانه بود که این امر در سفرهای ما به تهران اتفاق افتاد.»


سپاهان تاکنون دو بار برای برگزاری دیدارهای دوستانه به تهران سفر کرده است و با تیم‌های بادران و تراکتورسازی مصاف داده است. در اصفهان نیز این تیم برابر پیکان و نساجی قائمشهر به میدان رفته و دو دیدار دوستانه نیز برابر آکادمی باشگاه برگزار کرده است.


علاوه بر این سپاهانی‌ها در مجموعه ی باغ فردوس شرایط یک کمپ تمرینی را برای خود فراهم کرده اند؛ این مجموعه دارای سه زمین چمن، دو مجموعه ی استخر، چمن مصنوعی و ... است که رضایت زلاتکو کرانچار را برای برگزاری تمرینات تیم که در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، فراهم ساخته است.


آخرین مرتبه ای که سپاهانی ها به اردوی خارجی رفتند، سال دوم حضور حسین فرکی در اصفهان بوده است؛ با این حال رقیبان سپاهان در لیگ هفدهم که دو تیم سرخ و آبی پایتخت و همینطور رقیب همشهری یعنی ذوب آهن هستند، کشورهای اوکراین، ارمنستان و ترکیه را برای برگزاری اردو برگزیدند ولی به نظر می رسد فراهم بودن امکانات لازم در مجموعه ی باغ فردوس سپاهانی ها را مجاب کرده که در اصفهان نیز می توانند به آمادگی مورد نظر سرمربی تیم دست یابند.

دیدگاه‌ها