کد خبر : 1427939 | 27 تیر 1396 ساعت 10:37 | 40.4K بازدید | 7 دیدگاه

پشت پرده مخالفت با سفر چهار آبی پوش به بیشکک

نیاز مبرم منصوریان به حسینی و نورافکن برای دربی

عدم حضور چهار بازیکن استقلال در اردوی امیدهای ایران در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا انتقادات فراوانی را برای سرمربی این تیم در پی داشت

نیاز مبرم منصوریان به حسینی و نورافکن برای دربی

به گزارش "ورزش سه"، مجید حسینی، امید نورافکن، مهدی قائدی و آرمین سهرابیان چهار بازیکن استقلال بودند که از سوی امیرحسین پیروانی در فهرست نهایی امیدهای ایران برای سفر به قرقیزستان و حضور در مرحله انتخابی قهرمانی زیر 23 آسیا قرار گرفته بودند. چهار بازیکنی که با توجه به تیم پرستاره این فصل آبی ها از شانس چندانی برای حضور در ترکیب اصلی استقلال در آغاز لیگ هفدهم نیز برخوردار نبودند از همین رو فدراسیون نشینان و کادر فنی تیم امید انتظار داشتند باشگاه تهرانی در همکاری با تیم امید مجوز حضور آنها در بیشکک را صادر کند.


اما علیرضا منصوریان در آخرین لحظه همه معادلات مربیان تیم امید را با مخالفت رسمی در راه جدایی این بازیکنان به هم ریخت تا غیبت چهار استقلالی در تیم امید به سوژه ای جنجالی در این روزها تبدیل شود و انتقادات فراوانی برای سرمربی آبی ها در پی داشته باشد.انتقاداتی که به شدت دلخوری علیرضا منصوریان را در پی داشت که می توان با شرایط حاکم بر استقلال در آستانه لیگ هفدهم همچنین دربی دوستانه اروپایی به این مربی حق داد مانع حضور بازیکنان جوان خود در تیم امید شود آن هم در مسابقاتی که تیم قدرتمندی در گروه ایران حضور ندارد و امیدها با هر بازیکنی می توانند به راحتی مجوز صعود را دریافت کنند.


منصوریان که خود سال ها هدایت امیدهای ایران را برعهده داشت و با این مشکلات دست و پنجه نرم کرد قطعا خود بهترین فردی بود که در این روزها می توانست شرایط امیرحسین پیروانی را درک کند اما با همین شناختی که از رده سنی امید داشت مانع حضور بازیکنانش در تیم امید شد. او که خود در مقطعی برای استفاده از ستاره های جوان لیگ برتری در باشگاه های مختلف برای مرحله نهایی قهرمانی زیر 23 سال آسیا تحت فشار بود حالا برای دراختیار گذاشتن جوانانی که به اذعان او ستون اصلی استقلال در لیگ هفدهم خواهند بود در مرحله اول مقدماتی تحت فشار قرار گرفته است.


از جمع چهار بازیکن دعوت شده از استقلال به تیم امید حضور مجید حسینی و امید نورافکن برای امیرحسین پیروانی خیلی مهم بود. بازیکنانی که با شرایط رقم خورده در اردوی ارمنستان و در آستانه بازی دوستانه دربی در آلمان مهره هایی کلیدی برای منصوریان نیز هستند به خصوص مجید حسینی که با عدم آمادگی و مصدومیت جزئی مگویان و پادووانی باید به عنوان زوج پژمان منتظری در مرکز خط دفاع به میدان برود. همین طور نورافکن که در غیاب امید ابراهیمی و فرشید باقری مصدوم باید در کنار روزبه چشمی از عهده وظایف خود به عنوان هافبک تدافعی بربیاید.


سرمربی استقلال پنجشنبه باید شاگردان خود را به آلمان ببرد تا برای دربی دوستانه با پرسپولیس آماده کند، جدالی که در کنار دوستانه بودن از اهمیت بسیار بالایی در راه مسائل روحی و روانی در آستانه لیگ هفدهم برخوردار است اصلا دوست نداشت مهره هایی که روی آنها برای این بازی حیثیتی همچنین هفته های ابتدایی لیگ حساب بازکرده بود را برای رقابت هایی مثل مقدماتی زیر 23 آسیا که در تقویم فیفا گنجانده نشده از دست بدهد و به خاطر این تصمیم با مشکلات غیرقابل پیش بینی روبرو شود. درست مثل تصمیمی که قبل از جام جهانی جوانان 2017 کره جنوبی گرفت و چوب نداشتن امید نورافکن را در بازی با العین و شکست دردناک 6-1 خورد.


با نگاهی به شرایط حاکم بر استقلال و این که تیم امید ایران در بیشکک حریف چندان قدرتمندی برای عبور از سد آن ندارد می توان تا حدود زیادی به منصوریان و استقلالی ها بابت عدم اجازه به چهار بازیکن خود برای همراهی امیدها حق داد. مسلما اگر این مربی جوان که خود نیز سال ها برای قهرمانی امیدها و شکستن طلسم عدم صعود به المپیک زحمت کشید و کاملا از شرایط حاکم بر این رده سنی اطلاع دارد پی می برد حضور بازیکنان او می تواند گره گشای امیدها باشد زیر بار این جدایی می رفت اما منصوریان با علم به این موضوع که در این مرحله نام ایران خود برای شکست دادن تیم هایی مثل عمان و قرقیزستان کافی است ترجیح داد برای مصالح استقلال و طرفداران این تیم مانع حضور چهار استقلالی در بیشکک شود تا در مراحل نهایی نهایت همکاری با تیم امید و مربیانش را داشته باشد.

دیدگاه‌ها