کد خبر : 1428013 | 27 تیر 1396 ساعت 13:50 | 92.1K بازدید | 0 دیدگاه

سایه روشن های یک انتقال تاریخی

نیمار-PSG؛ یک «بله» تا جنجالی ترین انتقال فصل

خبر جدایی نیمار از بارسا و پیوستنش به پی اس جی نه شایعه است و نه اقدامی برای تخریب بارسلونا پیش از شروع فصل. فوق ستاره برزیلی به جدایی از بارسا جدی تر از گذشته فکر می کند.

نیمار-PSG؛ یک «بله» تا جنجالی ترین انتقال فصل

به گزارش "ورزش سه"، طبق گزارش اسپورت، نیمار به این دلیل که دوست ندارد دیگر زیر سایه مسی باشد و برای رسیدن به توپ طلا قصد دارد از بارسا جدا شده و پی اس جی مقصد بعدی او خواهد بود. مارکا و آس کمی بعد گزارش دادند که باشگاه پاریسی منتظر پاسخ مثبت نیمار است تا 222 میلیون یورو رقم فسخ قرارداد او را پرداخت کند.

 

نشریه اکیپ، پس از انتشار این اخبار و به نقل از یک منبع موثق در باشگاه پی اس جی نوشت:« ما قصد نداریم وارد نمایش نیمار شویم. او یک رقم فسخ قرارداد بسیار بالا دارد و باید واقع بین بود.»

 

 

1209928

 

 

در قسمتی دیگر از گزارش اکیپ آمده است که مسئولان پی اس جی هنوز از نیمار دلخور هستند چرا که سال گذشته در همین روزها و با وجود ساعت ها مذاکره، در نهایت ترجیح داد قراردادش را با بارسا تمدید کند. مسئولان پاری سن ژرمن معتقدند که نیمار برای بالاتر بردن حقوق خود از پی اس جی سوء استفاده کرده است.

 

روز گذشته همچنین روبرت فرناندز، مدیر ورزشی بارسا نیز در واکنش به شایعات اخیر در مورد نیمار گفت که هیچ باشگاهی رقم فسخ قرارداد او را پرداخت نخواهد کرد که نشان از اطمینان بلوگرانا نسبت به ماندگار بودن فوق ستاره برزیلی داشت.

 

 

1208931

 

 

با این وجود به غیر از نشریه موندودپورتیوو (ارگان نزدیک به مدیریت بارسلونا) سه نشریه ورزشی دیگر اسپانیا یعنی آس، مارکا و اسپورت امروز تیتر یک خود را به برنامه ریزی پی اس جی برای جذب نیمار در همین تابستان اختصاص داده اند.

به اعتقاد آنها، پی اس جی توانسته اعتماد هسته مرکزی نزدیک ترین افراد به نیمار را در مورد اهداف ورزشی کوتاه مدت و بلندمدت خود جلب کرده و حالا تنها جلب رضایت نیمار باقی مانده است.

مشکل پی اس جی برای متقاعد کردن نیمار در سال گذشته این بود که نتوانسته بود اطمینان اطرافیان و افراد تاثیرگذار روی نیمار را جلب کند ولی این مشکل امسال وجود ندارد. پی اس جی قصد دارد نیمار را به سلطان داخل و خارج از زمین خود بدل کند و به این شکل او را از زیر سایه مسی بیرون بیاورد.

 

علاقه مسئولان قطری پی اس جی به جذب ستاره های برزیلی یک امر اثبات شده است؛ به طوریکه در حال حاضر پی اس جی با داشتن بازیکنانی چون مارکینیوس، دنی آلوس، لوکاس مورا، تیاگو سیلوا و موتا، یکی از تیم هایی است که بیشترین تعداد برزیلی ها را در خود جای داده است و جذب نیمار می تواند چه از لحاظ ورزشی و چه جو رسانه ای، پی اس جی را به یکی از قطب های بزرگ اروپا و مدعی درجه یک قهرمانی چمپیونزلیگ بدل کند.

 

 

1207430

 

 

در اسپانیا، این 5 نفر را تاثیرگذارترین ها در جدایی احتمالی نیمار از بارسا می دانند:

 

لیونل مسی

مسی یکی از برترین بازیکنان تاریخ جهان فوتبال است و به همین خاطر نیمار نمی‌تواند نفر اول تیمش باشد. او از این موضوع خسته شده است. حتی رابطه خوبش با مهاجم آرژانتینی مانع نمی‌شود که از مسی پیشی نگیرد. نیمار می‌خواهد به توپ طلا برسد و ستاره تیمش باشد و با وجود مسی در بارسلونا هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

پدر نیمار

پدر نیمار، مدیر برنامه‌اش است. او در پیوستن فرزندش به پاری ‌سن‌ ژرمن تاثیرگذار است و دوست دارد این انتقال رخ دهد. به همین خاطر به پاریس سفر کرد و به ناصر الخلیفه گفت‌ که پسرش می‌خواهد باشگاه خود را تغییر دهد. علاوه بر این، مشکلات مالیاتی نیز تاکنون خانواده‌ نیمار را آزار داده و این موضوع زندگی در ‌اسپانیا را برای بازیکن برزیلی سخت کرده است.

 

 

1195784

 

 

جوزپ ماریا بارتومئو

جدایی نیمار از بارسلونا بارتومئو (رییس باشگاه) را در شرایط خاصی قرار می‌دهد. از یک طرف بارتومئو، یکی از ستاره‌های نوکمپ و یکی از بازیکنان برتر حال حاضر و آینده تیم را از دست می‌دهد. از طرف دیگر جدایی نیمار شرایط اقتصادی بارسلونا را بهبود می‌بخشد و فشار موجود را کمتر می‌کند. ترک نیمار نزدیک ۶۰۰ میلیون یورو برای باشگاه کاتالانی سود دارد و با رخ دادن این اتفاق راه برای خرید مارکو وارتی باز می‌شود.

کیلیان ام‌باپه

پاری ‌سن‌ ژرمن یکی از باشگاه‌هایی است که خواهان جذب ام‌باپه جوان است، با این حال بعید به نظر می‌رسد ام‌باپه، موناکو را به مقصد PSG ترک کند. نه پیشنهاد گزاف رئال مادرید، نه پیشنهادهای مشابه، نه جلسه با اونای امری و نه علاقه‌مندی آرسن ونگر  به او، بعید به نظر می‌رسد که باعث شود مهاجم موناکو باشگاهش را ترک کند. این شرایط و بازگشت دوباره نیمار به صحنه موجب شده است که علاقمندی PSG به ام‌باپه کم شود.

ناصر الخلیفی

بر اساس اخبار منتشر شده در فرانسه مالک باشگاه پاری ‌سن‌ ژرمن می‌خواهد یک شوک به فصل نقل‌ و انتقالات تابستانی بدهد. ناصر الخلیفی علاقه زیادی به جذب بازیکنان برتر جهان دارد. او پس از ناکامی در جذب کریستیانو رونالدو و ام‌باپه به دنبال ستاره دیگری است. با توجه به وضعیت نیمار و باشگاه بارسلونا، مالک PSG این فرصت را از دست نخواهد داد چون او در گذشته خواهان مهاجم برزیلی بود اما موفق به انجام این کار نشد.

 

 

 

دیدگاه‌ها