کد خبر : 1428028 | 27 تیر 1396 ساعت 15:56 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی شطرنج بازان ایرانی برابر منتخب جهان

شطرنج بازان ایرانی در برابر منتخب جهان در جام ستارگان شطرنج انزلی پیروز شدند.

پیروزی شطرنج بازان ایرانی برابر منتخب جهان

‌به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در ششمین دور از رقابت های شطرنج جام ستارگان در بخش استاندارد که در منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است، شطرنج بازان ایرانی موفق شدند ستارگان شطرنج جهان را با نتیجه 4 بر 3 شکست دهند.

 

در هفتمین روز از برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان و در ششمین دور از این رقابت ها در بخش استاندارد، ستارگان جهان و ستارگان شطرنج ایران با یکدیگر رقابت کردند و تیم شطرنج منتخب ایران با درخشش پرهام مقصودلو برابر الکسی شیروف نایب قهرمان سابق شطرنج جهان توانست ۴ بر۳ تیم منتخب جهان را شکست دهد.

 

در این مسابقات، رقابت بادور جوباوا استاد بزرگ شطرنج از کشور گرجستان با علیرضا فیروزجا از تیم ستارگان ایران به نتیجه تساوی ختم شد و لوک وان ولی استاد بزرگ شطرنج از کشور هلند نیز در برابر مسعود مصدق پور استاد بین المللی شطرنج کشورمان،به نتیجه تساوی رسید.

 

همچنین آلکسی شیروف از کشور لتونی برابر پرهام مقصود لو شکست خورد و لازارو باتیستا بروزون استاد بزرگ شطرنج کشور کوبا توانست پویا ایدنی از تیم ستارگان شطرنج ایران را مغلوب کند.

 

همچنین رقابت سید خلیل موسوی استاد بین المللی شطرنج کشورمان با ایوان سوکولف هلندی سرمربی تیم ملی شطرنج ایران به نتیجه تساوی ختم شد و احسان قائم مقامی استاد بزرگ و کاپیتان تیم ملی شطرنج کشورمان نیز توانست التاج سفرلی استاد بزرگ شطرنج کشور آذربایجان را با نتیجه تساوی متوقف کند.

 

رقابت امیر رضا پوررمضانعلی استاد بین المللی شطرنج کشورمان برابر ون یانگ استاد بزرگ شطرنج از کشور چین نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید تا تیم ستارگان شطرنج ایران موفق شود برای نخستین بار صاحب نام های شطرنج دنیا را با نتیجه 4 بر 3 شکست دهد.

 

آخرین دور از مسابقات شطرنج جام ستارگان، ساعت 13 امروز به پایان می رسد و مراسم اختتامیه دومین دوره از مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان ساعت 17 برگزار می شود.

 

دومین دوره از رقابت های بین المللی شطرنج جام ستارگان از 19 تیرماه در دو بخش ستارگان نوجوان شطرنج ایران و ستارگان شطرنج جهان آغاز شد و تا 27 ماه جاری در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی سازمان منطقه آزاد انزلی درحال برگزاری است.

 

هفتمین دور از رقابت های ستارگان نوجوان ایران با صدر نشینی ایلیا صالحی پور، هیراد صابری و سینا رضایی پور در رده ۱۰ سال و در بخش زیر ۱۴ سال پروا بهزاد نظیف، امید خالدی و آرین برادران تمدن به پایان رسید و دور آخر رقابت های نوجوانان هم اکنون در حال برگزاری است.

دیدگاه‌ها