کد خبر : 1428350 | 29 تیر 1396 ساعت 13:18 | 69.6K بازدید | 0 دیدگاه

طارمی هنوز کاملا آماده نیست

برانکو: از بازی سوپرجام می‌ترسم!

نشست خبری سوپرجام فوتبال ایران در حالی امروز برگزار شد که علی کریمی در آن غیبت داشت و سرمربی پرسپولیس از انگیزه‌های تیمش برای کسب عنوان قهرمانی در ابتدای فصل هفدهم خبر داد.

برانکو: از بازی سوپرجام می‌ترسم!

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ که به عنوان قهرمان لیگ برتر در فصل گذشته لیگ هفدهم را آغاز خواهد کرد، از انگیزه‌های شاگردانش برای کسب عنوان قهرمانی خبر داد و با احترام به نفت تهران به عنوان رقیب تیمش، شرایط سرخپوشان را پیش از این دیدار تشریح کرد.


سرمربی کروات سرخپوشان در ابتدای صحبت‌هایش درگذشت پدر سعید فتاحی، مسوول برگزاری مسابقات لیگ را به او تسلیت گفت: سلام عرض می‌کنم خدمت تمام دوستان. متاسفانه این گردهمایی مصادف شد با درگذشت فوت پدر فتاحی و جا دارد تسلیت بگویم اما زندگی همچنان جریان دارد. 


سوپرجام بهترین مقدمه شروع فصل است


هم شما و هم طرفداران منتظر هستند هر چه زودتر فصل شروع شود. فصل در واقع از فردا شروع می شود. در همه جای دنیا سوپرجام برگزار می شود و این بهترین مقدمه برای شروع فصل است. خوشحال هستیم که توانستیم یک پای این مسابقه باشیم چون بهترین قهرمانی فصل را کسب کردیم. با نفت بازی داریم. تیمی که در 4 -5 سال اخیر در رده بالای جدول قرار داشته، با مربی جدید که یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بوده است.

 

کریمی سخت‌ترین کار را انتخاب کرده است


به عنوان مربی و ورزشکار خیلی خوشحالم که ایشان به عنوان اسطوره فوتبال ایران، دانش و تجربه را خود که در تیم‌های مطرح دنیا کسب کرده در اختیار فوتبال ایران قرار می‌دهد. آقای علی کریمی سخت ترین کار در فوتبال را در نظر گرفته و آن این است که رهبر و مربی یک تیم باشد و دانش خود را به فوتبالیست‌های ایرانی منتقل کند.

 

از بازی سوپرجام می‎ترسم


اطلاعات مختلفی از نفت به گوش می‌رسد. واقعیت این است که مشکلات زیادی دارند و کادرفنی‌شان کاملا تعویض شده و بازیکنان جدیدی به خدمت گرفته اما باور کنید که من تجربه زیادی دارم. دیروز به بازیکنانم گفتم و امروز اینجا می‌گویم، علیرغم اینکه ما تیم بهتری و قهرمان کشور هستیم و از آن نقش قهرمانی هرگز عقب نخواهیم کشید و می‌خواهیم در ابتدای فصل با کسب یک قهرمانی جدید هواداران را خوشحال کنیم اما خیلی از این بازی می‌ترسم چون تجربه دارم. پارسال هم مقابل قشقایی در جام حذفی بازی را باختیم، این زیبایی و غیرقابل پیش بینی بودن فوتبال را نشان می دهد. قطعا این پیش بینی هایی که از بازی می‌شود، شاید بخواهد بازیکنانم را فریب دهد. آن چیزی که مطمئن هستم بازیکنان نفت فردا 200 درصد انگیزه خواهند داشت و به تعبیری سرشان را خواهند گذاشت و انگیزه زیادی خواهند داشت ما را غافلگیر کنند. بازیکنانم اما حریف را دست کم نخواهند گرفت. حداکثر توان‌شان را خواهند گذاشت.


هدف امسال ما بیشترین برد همراه قهرمانی است


ما اهداف مان را مشخص کردیم. آن این است که بردن بیشترین بازی‌ها و کسب بیشترین قهرمانی‌ها. فردا اولین فرصت ماست. من اعتقاد و باور دارم به بازیکنانم. آنها بارها کیفیت خود را نشان دادند و طبیعی است امسال بهترین عملکردشان باید باشد.

 

کنایه برانکو به استقلال بابت عدم همکاری با تیم امید


گادوین منشا را در بازی فردا در اختیار نخواهیم داشت که یک عمل جراحی کوچکی به دلیل عفونت پشت سر گذاشته. صادق محرمی نیز دیگر محروم ما برای این بازی خواهد بود که در اردوی تیم امید است. علیرغم اینکه این بازیکن خیلی برای ما مهم است اما فکر می کنم تیم ملی هم مهم است. برخلاف برخی باشگاه‌ها که بازیکن به تیم ملی ندادند. دیگر بازیکنان همگی در سلامت و آماده این رقابت هستند.

 

طارمی و وضعیت او در پرسپولیس


ایشان این اجازه را داشت که به دنبال شانس بازی در اروپا باشد. پیشنهاداتی که داشته از آنها راضی نبوده و طبیعی است که در پروسه تمرینات ما به دنبال بهترین بودن است تا برترین بازی‌ها را برای ما و تیم ملی ارائه دهد. ایشان هنوز صد در صد آمادگی ندارد، همینطور که دیگر بازیکنان هم باید کار کنند برای آمادگی بالاتر. ما به دنبال این هستیم تا با روش خودمان ایشان را برای مسابقات 10 روز آینده آماده کنیم و اما او در بازی فردا حاضر خواهد بود.

 

بازیکنان طبق فلسفه‌ام باید توانایی بازی در چند پست داشته باشند


ما شایان مصلح را به عنوان دفاع چپ آوردیم و این به عنوان پست اولیه اوست. اما من سعی می‌کنم طبق فلسفه خودم بازیکنان را به گونه‌ای پرورش دهم که توانایی حضور در دو پست را داشته باشد. از تلاش ایشان نیز در تمرینات راضی هستم و طبیعی است که نیاز به زمان برای تطبیق دارد اما مطمئنا بازیکنی است که خیلی به درد ما خواهد خورد و از حضورش در این جمع راضی هستم.

 

واکنش برانکو به بی نظمی‌ها و شایعات تغییر مدیریت


طبیعی است که این مساله اتفاقاتی که تا حدی بی نظمی در برنامه‌های ما ایجاد کرده است. اما به طور کلی ما برنامه کاری ما تغییر چندانی نداشته است. طبعا دوست داشتیم بازی های تدارکاتی بیشتری انجام دهیم. بحث هایی هم در خصوص تغییر مدیریت انجام می‌شود، گاهی پیش می‌آید و حالا با شدت کمتر یا بیشتر. اما این هم می‌تواند روی بازیکنان تاثیر بگذارد چون این نامعلومی تکلیف در باشگاه که آیا تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر که بهرحال صحبت‌هایی بین آنها و مدیریت در این خصوص انجام می‌شود. اما به طور کلی تاثیری نداشته و آنها به فکر تمرینات و بازی‌ها هستند و این شایعات وقتی که اخبار فوتبال کم می‌شود و لیگ نیست افزایش می‌یابد و جای نگرانی نیست. مهمترین مساله این است که بازیکنان به طور حرفه‌ای کار می‌کنند تا کاملا آماده شوند.

 

می‌خواهیم در آسیا یک قدم دیگر جلو برویم

 

در خصوص الاهلی عربستان هم باید بگویم بودجه‌ای که عربستان برای این تیم گذاشته و یا باشگاه‌های قطری و اماراتی. به طور مثال آمدند در ترانسفر العین امارات بودجه آنها حدود 10 میلیون دلار صورت گرفته و بقیه را دیگر نگویم. من پارسال هم گفتم که تنها تیمی در آسیا هستیم و حتی در ایران که به جز بوژیدار رادوشوویچ تمام بازی ها را با 11 بازیکن ایرانی برگزار کردیم و قاطعانه قهرمان شدیم و تمام رکوردهای ممکن را جابجا کردیم، به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان صعود کردیم و به بازیکنانم افتخار می‌کنم. به یمن تلاش آنها بوده این افتخارات و آمادگی این را داریم که یک قدم دیگر هم جلو برویم.

 

از بازگشت احمد نوراللهی خوشحالم


من با احمد نوراللهی صحبت کردم و خوشحالم که او به تیم بازگشته است. او هنوز حق حضور در مسابقات را ندارد اما به پروسه تمرینات ما ملحق شده و این مهمترین مساله است که تمرین و کار کند و هر وقت که مجوز حضورش صادر شده آماده باشد. من به عنوان مربی بسیار به او اطمینان دارم و امید زیادی دارم و بازیکنی است که در هر چهار پست می‌تواند به ما کمک کند و پتانسیل ملی‌پوش شدن را دارد. خوشحالم که مهمتر از همه تیم و بازیکنان دوستش دارند.

 

پنالتی زن اول پرسپولیس کیست؟


پنالتی تیم را مهدی طارمی خواهد زد (با خنده)


توصیه من به علی کریمی 


 قبل از هرچیزی باید برای علی کریمی  آرزوی موفقیت و خوش شانسی داشته باشم. چیزی که همه ما تجربه کردیم این است که بازیکن بودن با مربی بودن خیلی تفاوت دارد. او زمانی پر از کار و فشار پیش رو خواهد داشت. تکمیل آموزه‌هایش و آموزش بیشتر و بیشتر و بیشتر. آن موقع است که می‌تواند به عنوان مربی خوب مطرح شود. اگرچه من 30 سال تجربه مربیگری دارم اما هنوز  نیاز به یادگیری دارم و می‌خوانم و هر روز خودم را تغییر می‌دهم. خوشحالم و افتخار می‌کنم که هرچه بیشتر شاگردانم در سابق این تصمیم را بگیرند که در این مسیر قرار گیرند. علی دایی، یحیی گل محمدی، مهدوی کیا، علی کریمی و همه و همه و البته نکونام هم همینطور. این ها سرمایه‌های فوتبال ایران هستند و شما (اصحاب رسانه) باید و وظیفه دارید از آنها حمایت کنید و زیرآب آنها را نزنید و باید کمک شان کنید تا یاد بگیرند و پیشرفت کنند.

 

حضور روی نیمکت تیم ملی کرواسی


واقعیت این است که اینها همه شایعه است. واقعیت این است که آنها یک مربی عالی داشتند و هیچ کاری نتوانستند بکنند و نتیجه خوبی نگرفتند و در سراشیبی سقوط قرار گرفتند و دوست ندارم در این باره حرف بزنم. کسی با من صحبت کرده؟ من با خیلی از افراد در این باره صحبت می‌کنم.

 

آخرین شرایط بشار رسن برای حضور در پرسپولیس


ایشان بازیکن جوانی است و یکی از آینده دارترین بازیکنان عراق است. ایشان تمریناتش را قطع نکرده چون لیگ عراق ادامه دارد و تیم المپیک هم برنامه خاص خودش را دارد. آمادگی فیزیکی و بدنی مطمئنا مشکلی نخواهد داشت اما آمادگی تطبیق او با تیم مشکل ساز است چون بازیکنان برای حضور در پرسپولیس باید از شخصیت برنده بودن و فردی باید برخوردار باشد.

دیدگاه‌ها