کد خبر : 1428387 | 29 تیر 1396 ساعت 17:03 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

7 کشتی گیر نوجوان 6 مدال گرفتند 

2 طلا، 3 نقره ویک برنز برای قهرمانی پیش‌هنگام در آسیا

نمایندگان ایران در روز نخست رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا صاحب 2 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز شدند.

2 طلا، 3 نقره ویک برنز برای قهرمانی پیش‌هنگام در آسیا 

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا از صبح امروز (پنج شنبه) و با برگزاری مسابقات 7 وزن در شهر بانکوک تایلند در حال برگزاری است.


در مسابقات روز نخست محمد حسیوند و سید مجتبی حسینی در اوزان 54 و 100 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند، مصطفی کایدخورده، مهران سعادتی فر و محمد نصرتی در اوزان 63، 76 و 85 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و محمد کریمی نیا در وزن 42 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.


نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا به شرح زیر است:


در وزن 42 کیلوگرم محمد کریمی نیا در کشتی اول با نتیجه 2 بر یک مقابل مامیربیکوف از قزاقستان مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدارمقابل حریف قرقیزستانی با نتیجه 3 بر 3 به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد. (1- هند 2- قزاقستان 3- ایران و ازبکستان)


 در وزن 46 کیلوگرم محمدحسین ابوالحسنی در دور اول با نتیجه 10 بر 2 جومایف از ترکمنستان را شکست داد اما در دور بعد  با نتیجه 4 بر صفر مقابل حریف ازبکستانی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. (1- قزاقستان 2- کره جنوبی 3- ازبکستان و ژاپن)


در وزن 54 کیلوگرم محمد حسینوند در مبارزه نخست کشتی گیری از کشور سوریه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد وی در دور بعد نیز با نتیجه 9 بر یک حریف هندی را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. حسینوند در دیدار فینال مقابل کشتی گیر قرقیزستانی با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد. (1- ایران 2- قرقیزستان 3- هند و کره جنوبی)


 در وزن 63 کیلوگرم مصطفی کاید خورده پس از استراحت در دور اول در دور بعد با نتیجه 5 بر 4 تسوتسومی از ژاپن را شکست داد وی در دور بعد نیز کشتی گیر قرقیزستانی را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و راهی دیدار فینال شد. اما دراین دیدار مقابل کشتی گیری از کشور قزاقستان با نتیجه 8 بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید. (1- قزاقستان 2- ایران 3- قرقیزستان و ازبکستان)


در وزن 76 کیلوگرم مهران سعادتی فر در دور نخست کشتی گیر ترکمنستانی را با نتیجه 2 بر یک شکست داد وی در دور بعد مقابل حریف ازبکستانی با نتیجه 10 بر 8 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. سعادتی فر در این دیدار مقابل  کشتی گیر قزاقستانی با نتیجه 2 بر 2 مغلوب شد و نایب قهرمان شد. (1- قزاقستان 2- ایران 3- قرقیزستان و هند)


در وزن 85 کیلوگرم محمد نصرتی در دور اول مقابل کشتی گیر کشور ژاپن با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم نیز نماینده ازبکستان را 4 بر صفر شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی حریف قرقیزستانی را 2 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. نصرتی در این دیدار مقابل حریف هندی با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید. (1- هند 2- ایران 3- قرقیزستان و کره جنوبی)


در وزن 100 کیلوگرم سید مجتبی حسینی در دور اول سوزوکی از ژاپن را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد کشتی گیری از کشور ازبکستان را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی حریفی از کشور کره جنوبی را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و راهی دیدار پایانی شد. حسینی در دیدار فینال کشتی گیری از کشور قرقیزستان را با نتیجه 2 بر یک مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد. (1- ایران 2- قرقیزستان 3- هند و کره جنوبی)


فردا (جمعه) و در روز دوم و پایانی رقابت های کشتی فرنگی میلاد رضا نژاد حسینوند، محسن مدهنی و علی کبیری در اوزان 50، 58 و 69 کیلوگرم به مصاف رقبای خود می روند.


به نظر میرسد فعلا رقابت اصلی بین ایران وقزاقستان باشد ولو این که قزاقستان 3 طلا گرفته وما 2 طلا اما از حیث امتیاز ما بالاتر هستیم .


1-ایران 2طلا 3 نقره ویک برنز
2-قزاقستان 3طلا ویک نقره 
30هندوستان 2طلا و3برنز
4-قرقیزستان 2 نقره و3برنز
5-کره جنوبی یک نقره و3برنز 
6-ازبکستان 3برنز 
7-ژاپن یک برنز

دیدگاه‌ها