کد خبر : 1428915 | 01 مرداد 1396 ساعت 10:14 | 110.2K بازدید | 22 دیدگاه

بررسی آیین نامه فدراسیون؛

قانون درباره محرومان استقلال چه می‌گوید؟

بر اساس ماده 83 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال بازیکنان استقلال نباید به دلیل عدم حضور در اردوی تیم امید محروم شوند.

قانون درباره محرومان استقلال چه می‌گوید؟

به گزارش "ورزش سه"، امید نورافکن، مهدی قائدی و مجید حسینی سه بازیکن تیم فوتبال استقلال با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال موقتا از حضور در دیدار افتتاحیه لیگ برتر محروم شدند و باید در تاریخ 9 مردادماه با شرکت در جلسه کمیته انضباطی به پرونده خود رسیدگی کنند.


کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با استناد به ماده 83 آیین نامه انضباطی باشگاه استقلال را از حضور سه بازیکن خود محروم کرده اما بررسی این ماده قانونی نشان می دهد که محرومیتی شامل حال بازیکنان استقلال نمی شود.

 

1210716


در این ماده آمده است: باشگاه ها مطابق برنامه زمان بندی فیفا موظف به آزاد کردن بازیکنان تحت قرارداد خود برای حضور در تیم های ملی می باشند. هرگاه باشگاهی بر خلاف این مقررات بازیکنی را ترخیص نکند یا در این اقدام قصور نماید کمیته انضباطی می تواند به استناد پیوست یک بند دو ماده 6 از آیین نامه نقل و انتقالات فیفا در صورت احراز قصور نتایجی را که باشگاه مربوط با حضور این بازیکنان برنده شده است سه بر صفر به سود حریفان اعلام نماید یا باشگاه مربوط را از نقل و انتقالات بازیکن محروم سازد یا ادامه حضور بازیکن مورد نظر را در تیم مربوطه به حالت تعلیق درآورد.

 

آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال در توضیح این بند آورده که باشگاه ها باید بازیکنان را در روز فیفا در اختیار تیم های ملی قرار دهند اما استقلالی ها عقیده دارند بازی های تیم امید و اردوی این تیم خارج از روز فیفا بوده و به این ترتیب نباید مشمول این بند شوند. همچنین از سوی دیگر این قانون تنها برای تیم های بزرگسالان است و تیم های رده های سنی شامل حال این قانون نمی شوند؛ به طور مثال تیم های موناکو و منچستر ماه گذشته از حضور بازیکنان نامدار جوان خود در تیم های پایه در مسابقات قهرمانی اروپا جلوگیری کردند و یا در گذشته نیز تیم آلکمار اجازه حضور جهانبخش در تیم امید ایران را نداد.


باشگاه استقلال در واکنش به این محرومیت نامه ای را به همراه مستندات خود تنظیم و برای فدراسیون فوتبال ارسال کرد تا به این ترتیب مجوز حضور بازیکنان خود را کسب کند.

دیدگاه‌ها