کد خبر : 1429203 | 02 مرداد 1396 ساعت 14:58 | 48.1K بازدید | 2 دیدگاه

مرگ تلخ ملی‌پوش جوان دوچرخه‌سواری

پیکر زینب ساسانیان، ملی‌پوش اردبیلی دوچرخه‌سواری که شب گذشته در سانحه رانندگی جان باخته بود، ظهر امروز به خاک سپرده شد.

مرگ تلخ ملی‌پوش جوان دوچرخه‌سواری

به گزارش "ورزش سه"،  مراسم تشییع این قهرمان ۱۹ ساله در اردبیل در فضایی آکنده از غم و بهت و ناباوری و با حضور خانواده، دوستان و هم‌تیمی‌های او برگزار شد.


ساسانیان شب گذشته در بازگشت از یک مراسم عروسی در خیابان دانشگاه اردبیل دچار حادثه شد و خودرو سمند حامل او و چند نفر از اقوامش، به شدت با جدول و سپس درختان بلوار برخورد کرد. شدت حادثه در دم باعث فوت این قهرمان دوچرخه‌سواری و نیز راننده خودرو شد و خواهر او هم به شدت مصدوم شده و در کماست.

 

1210958

 

آخرین حضور ساسانیان در مسابقات قهرمانی کشور سه هفته پیش در یزد بود و زینب به همراه پانیذ ابراهیمی با تیم اردبیل به مقام سوم مجموع تیمی جوانان دست یافت. بهاره افرادوطن، مربی این تیم و مادر پانیذ در حاشیه مراسم تشییع و در حالی که به شدت اشک می‌ریخت به خبرنگار ورزش سه گفت که باورش نمی‌شود و توانایی صحبت ندارد. رحیم علیزاده، رییس هیات دوچرخه‌سواری شهرستان اردبیل اما با چهره‌ای مبهوت و صدایی لرزان می‌گوید: ما یک قهرمان بزرگ و یک استعداد بی‌نظیر را از دست داده‌ایم. او دلیل ناکامی زینب در بخش جاده در مسابقات اخیر را هم اولین حضور او در رده بزرگسالان و همچنین خستگی ناشی از حضور در مسابقات انتخابی اخیر در چین می‌داند و توضیح می‌دهد: زینب به تازگی با یک تیم حرفه‌ای چینی به توافق رسیده بود. او در مرحله اول بیش از یک ماه برایشان رکاب زده و قرار بود برای مرحله دوم و عقد قرارداد دیگری دوباره به چین برود.


علیزاده ویژگی بارز ساسانیان را اخلاق خوب و سختکوشی او عنوان می‌کند و می‌گوید: باور اینکه دختری از محروم‌ترین مناطق اردبیل شروع به ورزش می‌کند و در آستانه شکوفایی و رسیدن به موفقیت این‌گونه دستش از دنیا کوتاه می‌شود، بسیار سخت است.

 

به خواست خانواده عزادار و کمتر از ۲۴ ساعت بعد از حادثه، آرامستان میراشرف اردبیل از امروز میزبان ابدی این رکابزن ملی‌پوش است. مراسم یادبود او نیز فردا از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ در مسجد المهدی واقع در خیابان حافظ این شهر برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها