کد خبر : 1429353 | 03 مرداد 1396 ساعت 11:00 | 162.2K بازدید | 21 دیدگاه

موفقیت بزرگ فدراسیون رسول خادم؛

بودجه کشتی 179 میلیارد، بودجه فوتبال 60 میلیارد!

فدراسیون کشتی ایران با فعال کردن ظرفیت‌های درآمدی، از بودجه‌ای بالغ بر سه برابر بودجه مصوب فدراسیون فوتبال ایران برای اداره یکساله بهره می‌برد.

بودجه کشتی 179 میلیارد، بودجه فوتبال 60 میلیارد!


به گزارش "ورزش سه"، رشته های فوتبال و کشتی در میان تمام ورزش دوستان ایرانی به نسبت سایر رشته های ورزشی از اهمیت و طرفداران بیشتری برخوردار است. شاید به جرات بتوان گفت محبوب ترین رشته های ورزشی همین فوتبال و کشتی هستند و پیرو آن در چند سال گذشته والیبال هم طی درخششی که در لیگ جهانی داشت توانست جایگاه خوبی برای خود از نظر اهمیت پیدا کند. 


رسول خادم رئیس محجوب فدراسیون کشتی در آخرین گفتگوی مفصل خود پیرامون شرایط این رشته ورزشی به  مساله مهم بودجه سالیانه نقدی و غیرنقدی اداره این فدراسیون اشاره کرده که جای افتخار و غرور دارد. خادم در همین ارتباط به روزنامه شرق گفت:« بودجه فدراسیون کشتی در سال ١٣٩٦، ١٧٥ میلیارد تومان است. سهم دولت در بودجه نقدی فدراسیون حدودا ١٢ درصد است، این آن چیزی است که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان می‌توانند به فدراسیون بدهند، البته اگر صددرصد تخصیصش صورت بگیرد، می‌شود ١٢ درصد. ما طبیعتا باید ظرفیت‌های جدیدی برای اجرای برنامه‌های کشتی، خارج از کمک‌های مالی دولت برای فدراسیون کشتی تعریف می‌کردیم و ...».


با نگاهی به بودجه مصوب برای فدراسیون فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی حال حاضر ایران نشان می دهد که کشتی سه برابر فوتبال بودجه دارد! در آخرین مصوبات مجمع فدراسیون فوتبال که یکی، دو ماه پیش با حضور داورزنی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، بودجه سال 1396 فوتبال ایران رقمی در حدود 60 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که همین موضوع توانایی رسول خادم در مدیریت فدراسیون کشتی را نشان می‌دهد. 


به خاطر داشته باشید که رشته کشتی کمی بیش از 5 درصد اخبار ورزشی را به خود اختصاص داده و اگرچه ورزش اول ایران در بحث مدال‌آوری بوده است اما به جز در زمان‌هایی مثل مسابقات جهانی یا رقابت‌هایی مثل جام‌جهانی و انتخابی‌های پرستاره نمی‌تواند با فوتبال رقابت کند. اما هنر مدیریت خادم این فدراسیون را با استفاده از افراد خارج از سیستم دولتی تبدیل به فدراسیون غنی و ثروتمند کرده که تمام برنامه‌های این رشته ورزشی تا حد ممکن پیش رفته است. 


فدراسیون کشتی در تمام سال درگیر مسائلی مثل اردو، برگزاری مسابقات استانی و سراسری و اعزام‌هاست و تصور اینکه با بودجه و کمک قطره‌چکانی وزارت ورزش این رشته مورد علاقه مردم ایران اداره شود، دور از انتظار است. خادم اگرچه سختی زیادی را در این مسیر تجربه کرده اما به هرحال موفق به انجام کاری شده که در فضای امروز اقتصاد و ورزش ایران کارستان است. ارزش این کار وقتی بیشتر به چشم می‌آید که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ عاجز از عقد قرارداد تبلیغات دور زمین برای دوره آتی لیگ‌برتر بوده‌اند. این رقابتی است که با پخش‌های مستقیم می‌تواند بهترین فرصت برای معرفی کالاها باشد اما مدیران فوتبال ایران در نقد کردن این چک شکست خورده‌اند.


چه خوب که با تحولات فنی و اقتصادی چشم‌گیر فدراسیون کشتی، نحوه نگرش به مدیریت فوتبال در ایران و انتخاب و انتصاب چهره‌های نه چندان کارآمد تجدیدنظر کامل صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها