کد خبر : 1429538 | 04 مرداد 1396 ساعت 10:02 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

گل سردار به زنیت اشتباه سوخت

دفاع کارشناسان داوری روسیه از آزمون و روبین

دومین هفته لیگ برتر روسیه می توانست با اولین گل ستاره ایرانی برای روبین مقابل زنیت توام شود اما این اتفاق به خاطر تصمیم جنجالی داور بازی رخ نداد.

دفاع کارشناسان داوری روسیه از آزمون و روبین

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون در حالی به عنوان یار تعویضی در جدال با زنیت در ترکیب روبین قرار گرفت که در همان دقایق کوتاه موفق شد با فرار از عمق دفاع صاحب موقعیتی تک به تک شود و توپ را به تور دروازه شاگردان مانچینی بچسباند، گلی که با اشتباه کمک داور و تایید داور مردود اعلام شد تا کازانی ها به جای برد با شکست، بندر پطرزبورگ را ترک کنند.


این صحنه که در دقیقه 82 رخ داد باعث شد تا قربان بردی اف و شاگردانش فرصت برتری مقابل میزبان پرادعای خود را از دست بدهند و در نهایت با گل دقیقه 90 بازنده زمین را ترک کنند تا صدای اعتراض آنها به اشتباه مرگبار داور بلند شود. اعتراضی که باعث شد تا این صحنه به یکی از سوژه های جنجالی هفته دوم لیگ برتر روسیه تبدیل شود.


الکساندر یوگوروف، داور مشهور و سابق روسی و نایب‌رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال روسیه در این رابطه گفت:« در دقیقه 82 سردار آزمون صاحب توپ شد و آن را تبدیل به گل کرد. در این میان کمک‌داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد. نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد و نمی‌توانم چیزی بگویم. در تصاویر مشخص است که کمک‌ داور اشتباه کرد. شاید به سمت جلو دوید و آخرین خط ممتد دفاعی را از دست داد اما هر چه بود گل صحیح آزمون و کازانی ها را سوزاند».


این تنها کارشناس داوری روسیه نبود که نسبت به این اشتباه مرگبار واکنش نشان داد بلکه سایر کارشناسان نیز متفق القول نسبت به این اتفاق فاجعه بار واکنش نشان داده و مدعی شدند اتحادیه فوتبال روسیه باید با دقت بیشتری بر داوری ها نظارت داشته باشد.

دیدگاه‌ها