کد خبر : 1429545 | 04 مرداد 1396 ساعت 10:35 | 4.6K بازدید | 0 دیدگاه

کارم را درست انجام می‌دهم

طلایی: قهرمانی جهان هدف اصلی ماست

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر این که آزادکاران به لحاظ بدنی مشکلی برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ ندارند گفت: سعی می‌کنیم در فرصت باقیمانده بر افزایش انگیزه و مسائل روحی و روانی نفرات اعزامی تمرکز کنیم.

طلایی: قهرمانی جهان هدف اصلی ماست

به گزارش "ورزش سه"، محمد طلایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آزادکاران ایران پس از پایان نخستین اردوی تیم ملی در راه مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پاریس اظهار کرد: به‌دلیل زمان کمی که تا اعزام به رقابت‌های جهانی داریم سعی کردیم در اردوی نخست تمرینات پرفشار را در دستور کار قرار دهیم تا کشتی‌گیران به شرایط مطلوب بدنی برسند. البته با توجه به این که حدود ۹۰ درصد کشتی‌گیران در اردوهای مختلف تیم ملی حضور داشته‌اند در شرایط نسبتا خوبی هستند و باید با انجام کارهای انگیزشی و روحی و روانی آن‌ها را مهیای حضور در مسابقات جهانی کنیم.

 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره میزان آمادگی کشتی‌گیران آزادکار و این که آیا با توجه به زمان اندک تا مسابقات جهانی، نفرات اعزامی به آمادگی مطلوب می‌رسند یا خیر؟ گفت: در هیچ دوره‌ای نه تنها در کشتی بلکه در تمامی رشته‌های ورزشی در ایران در شرایطی نبودیم که ادعا کنیم یک ورزشکار آمادگی ۹۰ یا ۱۰۰ درصد دارد. همیشه کشتی‌گیران برای حضور در مسابقات مهم در نهایت به آمادگی ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیده‌اند اما با کارهای انگیزشی و آمادگی بالای روحی و روانی توانسته‌اند بهترین نتایج را کسب کنند. آمادگی بدنی تنها یکی از فاکتورهای لازم برای کسب موفقیت است و نمی‌توان به‌طور قطع گفت اگر ورزشکاری از بیش‌ترین آمادگی بدنی برخوردار است حتما به نتیجه مطلوب می‌رسد.

 

وی تصریح کرد: نفرات ما در حدی از آمادگی بدنی هستند که از پس ۵ یا ۶ کشتی بربیایند و به مشکل نخورند. ما از نظر آمادگی بدنی مشکلی در جهانی پاریس نخواهیم داشت و در فرصت باقیمانده و با توجه به جوان شدن تیم باید بر روی مسائل روحی و روانی نفرات‌مان کار کنیم.

 

طلایی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره عمل جراحی حسن رحیمی و دوری چند ماهه وی از میادین گفت: اولویت ما در وهله نخست سلامتی حسن رحیمی بود چرا که ممکن بود حضور او در مسابقات باعث فشار بیش از حد به وی و به خطر افتادن سلامتی‌اش شود. خدا را شکر او روز گذشته (سه‌شنبه) عمل جراحی موفقیت‌آمیزی داشت و ان‌شاءالله هر چه سریع‌تر به تشک کشتی بازخواهد گشت. کمیل قاسمی نیز به‌دلیل مصدومیت از ناحیه گردن نیاز به مداوا دارد و باید هر چه زودتر درمان شود.

 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره جانشینان این ۲ کشتی‌گیر در مسبقات جهانی ۲۰۱۷ خاطرنشان کرد: در سبک وزن پس از بررسی آخرین وضعیت نفرت حاضر در اردو فرد موردنظرمان را انتخاب می‌کنیم. در سنگین وزن نیز یدالله محبی جوان را داریم که در مسابقات آسیایی عملکرد خوبی داشت و در انتخابی تیم ملی نیز کشتی‌های خوبی را به نمایش گذاشت. امیدوارم نفرات جوان و تازه‌وارد بتوانند در مسابقات جهانی خود را نشان بدهند و بهترین نتایج ممکن را بگیرند.

 

او درباره هدف کادر فنی تیم ملی در مسابقات جهانی پاریس گفت: مطمئنا رسیدن به عنوان قهرمانی هدف اصلی ماست هر چند که ترکیب تیم ملی دگرگون شده و نفرات جوان پا به عرصه گذاشته‌اند. ما در اولین جهانی پس از المپیک هستیم و نگاه‌مان کسب موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ است. بر همین اساس باید به جوانان اعتماد کنیم و با میدان دادن به آن‌ها به فکر آینده باشیم. من کارم را درست انجام می‌دهم و کم نمی‌گذارم. همیشه به کشتی گیران هم می‌گویم باید برای کسب نتیجه مناسب زحمت بکشید و سختی‌ها را تحمل کنید و بر روی تشک هم مبارزه جوانمردانه داشته باشید آنوقت خدا کمک خواهد کرد و مزد زحماتتان را خواهید گرفت.

 

طلایی درباره میزان حمایت مسوولان از تیم ملی کشتی آزاد در آستانه حضور در مسابقات جهانی گفت: ما از مسوولان توقعی نداریم و همیشه سعی کرده‌ایم کار خودمان را انجام دهیم.

 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان درباره آخرین وضعیت رضا یزدانی نیز گفت: عمل جراحی او نیز موفقیت‌آمیز بوده و آرام آرام در حال تمرین است. او در خانه کشتی حضور پیدا کرد و برای کمک روحی به جوانان در کنار تقی اکبرنژاد بر نحوه تمرینات آزادکاران جوان نظارت داشت. زمان بازگشت او به میادین مشخص نیست و باید به مرور و با احتیاط این روند را طی کند.

 

دیدگاه‌ها