کد خبر : 1429564 | 04 مرداد 1396 ساعت 11:35 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

اشکانی: روی سکو برویم، شگفتی بزرگی است

حمله جانشین بنا به سکوی قهرمانی جهان

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی معتقد است که با تیم فعلی کسب سکوی جهانی یک شگفتی محسوب می شود.

حمله جانشین بنا به سکوی قهرمانی جهان 

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی در حالی خود را آماده حضور در رقابت های جهانی پاریس می کند که کمتر از یک ماه تا شروع این رقابت ها باقی مانده و تکلیف اکثر نفرات اعزامی مشخص شده است. 


علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره آمادگی تیمش به خبرنگار "ورزش سه" می گوید: «هنوز در هیچ وزنی نفر اعزامی را مشخص نکردیم و این اتفاق در فاصله 15 روز تا آغاز مسابقات رخ خواهد داد. البته برای وزن 75 کیلوگرم به دلیل مصدومیتی که برای عبدولی به وجود آمده بود، مسابقه انتخابی گذاشتیم که روز جمعه برگزار می شود. باید بگویم که در تمامی اوزان اولویت با نفراتی است که در انتخابی عنوان قهرمانی را کسب کردند.»


تیم ملی کشتی فرنگی ایران که در سال 2014 برای نخستین بار سکوی قهرمانی جهان را کسب کرد، سال قبل از المپیک با سقوطی 3 پله ای روی سکو نرفت. حالا از علی اشکانی که بعد از المپیک جانشین محمد بنا شده، انتظار می رود حداقل تیمش را روی سکو قرار دهد. او در این باره وعده ای نمی دهد: «دورنما و هدف اصلی ما المپیک 2020 است چون تیم جوانی داریم که هیچ کدام از آنها تجربه حضور در رقابت های جهانی را ندارند و نیاز دارند که پخته شوند. البته در رقابت های جهانی که مسابقات معتبری است نیم نگاهی به نتایج هم داریم.»


وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون از تیم ملی کشتی فرنگی چه انتظاری دارد، می گوید: «کسب سکوی قهرمانی جهان تا حدودی به شانس و اقبال هم مرتبط است. ما جزو مدعیان این رقابت ها هستیم و سعی می کنیم جزو 5 تیم برتر باشیم.»


اشکانی درباره کار سختی که بعد از ناکامی المپیک دارد، می افزاید: «تیم که در چند ماه متحول نمی شود. یادم می آید دوره ای که من و حمید سوریان مدال گرفتیم، تیم ما نهم شد و دوره بعدی چهارم شدیم. الان تیم جوانی داریم و اگر بتوانیم روی سکو برویم، شگفتی بزرگی را رقم خواهیم زد.»


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان در رابطه با احتمال بازگشت نوروزی و سوریان در آینده می گوید: «در این باره قبلا صحبت کردیم و دیگر حرفی ندارم.»

دیدگاه‌ها