کد خبر : 1429578 | 04 مرداد 1396 ساعت 12:44 | 18.3K بازدید | 2 دیدگاه

 علیپور: چرا راحت از کنار افتخاراتم می‌گذرند؟

گلایه‌های یوزپلنگ ایرانی از بی‌توجهی‌ها

سنگنورد ایرانی عنوان برترین ورزشکار هفته از سوی فدراسیون جهانی را کسب کرد.

به گزارش "ورزش سه"، سنگنورد ایرانی که در سال های اخیر توانسته قهرمانی های زیادی در این رشته کسب کند و نام خود را بر سر زبان ها بیندازد، حالا به عنوان رکورددار بخش سرعت در رشته سنگنوردی در تمام جهان شناخته می شود. 


او اخیرا در بازی های جهانی لهستان توانست بار دیگر مدال طلا را کسب کند و روز گذشته از سوی فدراسیون جهانی به عنوان سنگنورد برتر هفته نیز انتخاب شد. رضا علیپور در رابطه با این عنوان به خبرنگار "ورزش سه" می گوید: «این اتفاق قبلا هم برای من رخ داده بود و اتفاق بزرگی است. من اخیرا در بازی های جهانی که هر 4 سال یک بار برگزار می شود، به مدال طلا دست پیدا کردم. این مسابقات آنقدر سطح بالایی دارد که حتی باید ورودی کسب کنی تا بتوانی در آن به رقابت بپردازی و من هم با توجه به اینکه نایب قهرمان جهان در پاریس شده بودم، این ورودی را کسب کردم. در لهستان هم با رکورد 5.57 ثانیه قهرمان شدم و رکورد این رقابت ها شکستم.»

 

1196392


سنگنوردی برای اولین بار در المپیک 2020 وارد این رویداد بزرگ خواهد شد و علیپور هم به دلیل محدویت سهمیه ها تلاش خود را از الان برای ورود کسب سهمیه آغاز کرده است: «یک ماه دیگر مسابقات جام جهانی ایتالیا برگزار می شود و من هم در بخش سرعت شرکت می کنم. البته رقابت های المپیک در سال 2020 به صورت میکس انجام خواهد شد و کارم به همین خاطر سخت است. 5، 6 ماه دیگر احتمالا تمریناتم را در ماده های دیگر هم آغاز می کنم تا برای کسب سهمیه آماده شوم.»


علیپور با انتقاد از کم توجهی مسئولان نسبت به افتخاراتی که کسب کرده، خاطرنشان می کند: «فدراسیون به اندازه وسع خود کمک کرده اما بودجه فدراسیون محدود است. من از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توقع دارم که بعد از کسب طلای بازی های جهانی پاداشی بدهند یا حداقل تبریک بگویند. توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در لهستان حضور داشت و به من تبریک گفت اما وقتی به ایران آمدم، هیچ کس به استقبالم نیامد. 13 سال زندگی ام را در این رشته گذاشتم و نمی دانم چرا اینقدر راحت از کنار افتخارات من می گذرند.»


علیپور بعد از شکستن رکورد سرعت سنگنوردی جهان لقب های زیادی را از سوی مردم و رسانه ها در کنار نام خود دید. او در این باره می گوید: «سریعترین مرد جهان لقبی است که بعد از شکستن رکورد جهان از سوی رسانه های جهان گرفتم. البته سریعترین مرد عمودی جهان و یوزپلنگ آسیا نیز القابی دیگری بودند که به من داده اند. خیلی به فکر این صحبت ها نیستم اما اگر قرار باشد خودم یکی را انتخاب کنم، لقب یوزپلنگ است که قطعا برای من می ماند.»

دیدگاه‌ها