کد خبر : 1429591 | 04 مرداد 1396 ساعت 13:39 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

آشنایی با تازه واردهای لیگ برتر؛ لیگ هفدهم

لیگ برتر در هفدهمین دوره چهره های جدیدی به خود می بیند؛ هم در بخش مدیریتی، هم روی نیمکت‌ها و حتی تیم های جدیدی که برای اولین بار در لیگ برتر به میدان می روند.

آشنایی با تازه واردهای لیگ برتر؛ لیگ هفدهم 

به گزارش "ورزش‌سه"، هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال از فردا با برگزاری 4 مسابقه در شهر های مختلف کلید می خورد؛ حالا بعد از وقفه ای چند ماهه بسیاری در انتظار شروع مسابقات لیگ برتر و آغاز فصلی هیجان انگیز هستند. در رقابت های پیش رو علاوه بر چهره های محبوبی که سالهاست در لیگ حضور دارند، افراد جدیدی نیز کار خود را آغاز می کنند که این موضوع بر داغ شدن موضوع می افزاید. افرادی که در سمت های مدیریتی، کادرفنی و سایر بخش ها کار خود را برای نخستین بار در لیگ برتر انجام می دهند.

 


*نصیرزاده؛ داور آشنا، مدیر جدید فوتبال
یکی از اتفاقات خوبی که در لیگ برتر شاهد آن بودیم؛ کمترین تغییر در بخش مدیریتی باشگاه ها بوده است. از بین مدیران لیگ برتری که در دوره قبل نیز حضور داشتند و برای لیگ هفدهم کنار تیمشان نیستند، فقط می شود به غلامرضا سمندر و جایگزینی هوشنگ نصیرزاده اشاره کرد. به عبارت بهتر گسترش فولاد تنها باشگاه لیگ برتری است که بعد از پایان لیگ شانزدهم مدیرعامل خود را تغییر داد و هوشنگ نصیرزاده را برای این سمت برگزید. مدیرعاملی نصیرزاده از این جهت برای اهالی فوتبال جالب بود که پیش از این او را بیشتر به عنوان کارشناس داوری و یک شخصیت حقوقی در فوتبال ایران می شناختیم اما در لیگ هفدهم نخستین تجربه خود در امر مدیریت یک باشگاه را سپری خواهد کرد. نکته قابل توجه در بحث تغییر مدیریت باشگاه ها چنین است که حتی سپیدرود رشت و پارس جنوبی جم نیز که از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده اند، در چارت مدیریتی خود تغییر آنچنانی نداشتند.

 

 

*ورود نظرمحمدی، نکیسا، تقوی و... به بحث فنی
در بین سرمربیان حاضر در لیگ برتر علی نظرمحمدی تنها مربی است که برای اولین بار روی نیمکت می نشیند. از جمع 16 تیم لیگ برتری که در فصل هفدهم فوتبال حضور دارند، تنها سپیدرود رشت است که از مربی روی نیمکت خود استفاده می کند که پیش از این سابقه سرمربیگری در لیگ برتر را ندارد. علی نظر محمدی بازیکن سابق تیم های گیلانی که تجربه زیادی در شهر رشت دارد، سال گذشته بعد از سال ها سپیدرود را به لیگ برتر آورد و حالا به عنوان سرمربی این تیم را در لیگ هفدهم هدایت خواهد کرد. 
البته در بخش فنی تیم های لیگ برتری، حضور نیما نکیسا دروازه بان سابق تیم ملی که پیش از این سابقه مربیگری در هیچ تیمی را نداشته، به عنوان مربی دروازه بان های نفت تهران مشغول به کار شده و اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد.
ضمن اینکه حضور محمد تقوی، بازیکن سابق استقلال که سال ها در خارج از کشور حضور داشت، در تیم پدیده مشهد قابل توجه است. تقوی در لیگ هفدهم به عنوان مدیرفنی پدیده فعالیت خواهد کرد.

 

 

*پارس جنوبی و رویای بقا در لیگ برتر
اگرچه سپیدرود رشت تابه حال در رقابت های لیگ برتر فوتبال حضور نداشته اما سابقه طولانی مدت این تیم را بسیار محبوب شناسانده است. سپیدرود در دورانی که مسابقات فوتبال تحت عنوان لیگ برتر برگزار نمی شد، در فوتبال ایران دوران خوبی را سپری کرد و حالا بار دیگر در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد. با این وجود پارس جنوبی جم به عنوان یک تیم تازه لیگ برتری شده که سابقه زیادی در فوتبال ندارد، جالب خواهد بود. پارس جنوبی جم به واسطه هواداران خوبش می تواند خاطره خوب هواداران شاهین بوشهر در لیگ برتر را زنده کند. تیمی که چند بازیکن باتجربه نیز به خدمت گرفته و امیدوار است با سرمایه گذاری مطلوب به بقای خود در لیگ برتر ادامه دهد.

دیدگاه‌ها