کد خبر : 1451897 | 13 مرداد 1396 ساعت 21:57 | 121.4K بازدید | 0 دیدگاه

این تیم برق دارد

پارس‌‌ جنوبی‌‍ جم 3- پیکان 2؛ صدرنشینی معجزه‌آسا

پارس جنوبی جم با استفاده از شروع فوق العاده در نیمه اول موفق شد حریف باتجربه و قدرتمند خود را با 3 گل شکست دهد و صدرنشین لیگ‌برتر فوتبال ایران باشد.

پارس‌‌ جنوبی‌‍ جم 3- پیکان 2؛ صدرنشینی معجزه‌آسا

به گزارش "ورزش سه"، پارسی‌ها در همان ابتدای مسابقه توسط علی دشتی(2) و ابراهیم صالحی(4) به گل رسیدند و امید سینگ (31) فاصله آنها را باز هم بیشتر کرد. پیکان بعد از دریافت این 3 گل تلاش زیادی برای جبران نتیجه کرد اما تنها 2بار به گل رسید که گل های مومنی(44) و حق‌وردی(91) برای جبران شکست کافی نبود. 

 

 


هفته دوم رقابت‌های لیگ‌برتر فصل هفدهم، ساعت: 21:00
ورزشگاه: تختی جم  تماشاگر: 5هزار نفر
داور: روح الله شریفی کمک‌ها: حسن یوسفی و محمد عطایی 

 

 

 

اخطار:

 

احسان تاییدی (57) از پارس جنوبی جم

آرمان قاسمی (24) از پیکان

 

 

 


پارس‌جنوبی‌جم:

محسن فروزان، مجتبی لطفی، ایمان سلیمی، امید سینک، علی دشتی(78 مهدی زبیدی)، ابراهیم صالحی(44 احسان تاییدی)، حسین پورامینی، میثم تیموری، میثم نقی زاده، الویس نانگ، فرشاد محمدی مهر
سرمربی: مهدی تارتار

 

 

 

 


پیکان:

رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، مهران موسوی، مهدی شیری، آرمان قاسمی(44 ابوالفضل رزاق‌پور)، حجت حق وردى، امیرحسین کریمی، ماهان رحمانى، بختیار رحمانی، مهدی مومنی(68 امیر روستایی) و مرتضی آقاخان
سرمربی: مجید جلالی

 

 

 

شرح گل ها: 

 


1 ـ صفر (پارس جنوبی جم)؛ علی دشتی دقیقه 2: داور بدون توجه به خطای رحمان احمدی دستور به ادامه بازی داد که توپ در یک رفت و برگشت زیرپای علی دشتی زننده گل چهارم هفته گذشته قرار گرفت و او با یک شوت سرکش توپ را به تور دروازه احمدی دوخت. 

 

 

2 ـ صفر (پارس جنوبی جم) ابراهیم صالحی دقیقه 4: کرنر ارسالی از سمت راست به ابراهیم صالحی رسید و او دروازه پیکان را با حرکتی چرخشی گشود.

 

3 ـ صفر (پارس جم): این بار نوبت امید سینگ گریزپاست که در دقیقه 31 سومین گل تیمش را در کمال ناباوری وارد دروازه پیکان کند. سینگ پاس ابراهیم صالحی را در دهانه دروازه به گل سوم تیمش تبدیل کرد.

 

3 ـ 1(پیکان): توپ ارسالی در محوطه جریمه به امیرحسین صادقی رسید و او با ضربه سر این توپ را برای مهدی مومنی فرستاد که مومنی با یک ضربه قیچی برگردان توپ را وارد دروازه فروزان کرد.

 

3 ـ 2 (پیکان): در دقیقه 1+90 ضربه ایستگاهی پیکانی‌ها با برخورد به مدافعان حریف به زمین خودشان بازگشت و این توپ در یک رفت‌وبرگشت به حجت حق‌وردی رسید و او با یک ضربه سرکش توپ را وارد دروازه کرد.

 

 

 

 

دقایق حساس:

 


دقیقه 2: ارسال مدافعان یک ضدحمله را برای پارس جنوبی‌ها فراهم کرد اما این موقعیت به جایی نرسید. 
دقیقه 8: جمی ها از ضعف پیکان استفاده کرده و با ضدحملات سریع این تیم را لای منگنه قرار دادند. البته دو ضدحمله این تیم بی ثمر ماند. 
دقیقه 10: توپ در یک رفت‌وبرگشت به مهاجمین پیکان رسید اما آنها نتوانستند این موقعیت را تبدیل به گل کنند.
دقیقه 24: آرمان قاسمی با یک خطای بی احتیاط از داور کارت زرد گرفت. 

دقیقه 36: مهدی تارتار بعد از گلزنی تیمش در کنار زمین به داور بابت خطایی که روی بازیکنش ایجاد شد اعتراض کرد. 
دقیقه 41: موقعیت خطرناک مرتضی آقاخان از سوی کمک داور آفساید اعلام شد.

دقیقه 42: صالحی بازیکنی که یک پاس گل و یک گل برای تیمش به ثمر رسانده بود از سوی مهدی تارتار تعویض شد  و جای خود را به احسان تاییدی داد

دقیقه 46: خطای درون محوطه جریمه پارس جنوبی‌ها روی مرتضی آقاخان از سوی داور پنالتی اعلام نشد و بازیکنان پارس آن توپ را به اوت می‌فرستند. 
دقیقه 48: حرکت در عمق احسان تاییدی و توپ ارسالی او به علی دشتی می‌رسد که مدافعان پیکان اجازه حرکت به سمت محوطه جریمه را به حریف نمی‌دهد.
دقیقه 51: یک و دو بازیکنان پارس و ایجاد موقعیت خوب برای امید سینگ راه به جایی نمی‌برد.
دقیقه 52: خطای بیرون از هجده قدم پیکان روی امید سینک تنها یک ضربه ایستگاهی را برای پارسی‌ها به همراه می‌آورد که این توپ هم با ضربه سر مدافعان پیکان دفع می‌شود. 
دقیقه 52: ابوالفضل ابراهیمی جانشین امیرحسین کریمی می‌شود.

دقیقه 58: خطای در میانه میدان روی آلویز نانگ یک موقعیت و ضربه ایستگاهی را برای پارسی‌ها فراهم آورد که باز هم زننده این ضربه امید سینگ بود و راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 66: ضربه سر مرتضی آقاخان بی‌حاصل از بالای دروازه فروزان به اوت رفت.
دقیقه 67: امیر روستایی بازیکن جوان پیکان جانشین زننده تک گل پیکان مهدی مومنی شد.

دقیقه 68: مرتضی آقاخان که در موقعیت گلزنی قرار داشت توپ را با دست کنترل کرد و در نهایت خطای هند او از سوی داور اعلام شد. 
دقیقه 68: اعتراض‌های پیاپی مجید جلالی راه به جایی نبرد و از سوی کمک داور به سمت نیمکت هدایت شد.

دقیقه 82: ضربه ایستگاهی پیکان توسط مدافعان پارس به سمت زمین حریف برگشت داده شد.
دقیقه 83: حضور رحمان احمدی در میانه میدان به قصد کمک به همبازیان تیمش راه به جایی نبرد.
دقیقه 84: پیکانی‌ها برای بار چندم توپ را با دست در محوطه جریمه حریف کنترل می‌کنند.
دقیقه 86: حامد نورمحمدی یار تعویضی آلویز نانگ شد.

 

 

 

 


شرح بازی:

 


مهدی تارتار بعد از به ثمر رساندن 3 گل توسط شاگردانش در نیمه اول تصمیم به تعویض مهاجمانش گرفت و تیم را به لاک دفاعی برد. آنها در نیمه دوم با وجود آنکه بیشتر از دروازه‌شان حراست می‌کردند اما باز هم تصمیم به افزایش گل‌هایشان داشتند و موقعیت‌های بسیاری را روی دروازه پیکان فراهم آوردند اما آنها در وقت‌های اضافی از حملات پیکانی‌ها غافل شدند و گلی دیگر از خودروسازان دریافت کردند. پیکان در نیمه دوم تلاش بسیاری برای جبران گل کرد اما آنها در واقع در پایان به شرایط جوی جم باختند و تنها دو گل حاصل دوندگی‌شان شد و با شکست از زمین مسابقه بیرون آمدند.

 

 

اتفاق ویژه:

 

تیم پارس جنوبی که دو فصل پیش در لیگ دسته دوم ایران فعالیت می‌کرد با شروعی غافلگیرکننده به صدرجدول لیگ‌برتر فوتبال ایران صعود کرده است و آنها بالاتر از پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و ... قرار دارد. آنها در هفته آینده مقابل سپاهانی که این هفته شکست خورده قرار می‌گیرند. 

 

 

 

بهترین بازیکن:

 

مهاجمان پارس جنوبی علی دشتی و ابراهیم صالحی در ادامه درخشش خود امروز نیز موفق به گلزنی شدند و از چهره‌های برتر میدان بودند.

 

 

 


حاشیه:

 


* مهدی تارتار در تصمیمات فنی این هفته خود مهدی زبیدی و فرشاد سالاروند را از ترکیب اصلی بیرون گذاشته است. 
* محمدصادق بارانی به دلیل مصدومیت در این بازی به میدان نرفته است و ماهان رحمانی جانشین او شده است.  
* مجید جلالی مبهوت از گل های سریع تیم بوشهری، با نگرانی بازی را دنبال می کرد.
* محسن فروزان بعد از آنکه تیم پیکان قصد حمله به دروازه جم را کرد و میدان را دست گرفت خود را به زمین انداخت و بازی را خواباند. او محبوبیت خاصی در این شهر دارد. 
* باتوجه به اینکه ورزشگاه هنوز پر نشده، حضور هواداران جمی ادامه دارد تا آنها اولین پیروزی خانگی تاریخ تیمشان در لیگ‌برتر را باشکوه تر جشن بگیرند. 
* مجید جلالی از بازیکن خارجی تیمش در این مسابقه استفاده نکرده است.

* ابراهیم صالحی بازیکن پارس جنوبی جم و آرمان قاسمی بازیکن پیکان به دلیل اخطاری که در نیمه اول از داور مسابقه دریافت کردند احتیاطا از سوی مربیانشان تعویض شدند تا هر دو تیم با یک تعویض به رختکن بروند.
* آب و هوای بسیار گرم شهر جم می تواند از دلایل شکست سنگین پیکان لقب بگیرد. 
* در پایان نیمه اول حاضران در ورزشگاه که به 8 هزار نفر رسیده بودند، از سرمربی تیم پارس درخواست گل‌های بیشتر را داشتند.

* تارتار به برخوردهای گاه و بی‌گاه پیکانی‌ها با شاگردانش و افتادنشان روی زمین به منظور تلف کردن وقت اعتراض می‌کند.

دیدگاه‌ها