کد خبر : 1452044 | 14 مرداد 1396 ساعت 12:38 | 39.6K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت هشت شاکی؛ جباری بهتر از این‌هاست

اولین بازی جباری در استقلال پس از 4 سال، نه برای آبی‌ها خیری داشت و نه بازگشت شکوهمندانه ای برای هافبک شماره 8 فوتبال ایران بود.

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته آبی پوشان پایتخت در خانه مقابل همنام خوزستانی با نتیجه بدون گل متوقف شدند. علیرضا منصوریان در ابتدا جابر انصاری و علی قربانی را در خط آتش و سرور جپاروف و داریوش شجاعیان را پشت آن ها قرار داده بود اما ناکامی این بازیکنان در به ثمر رساندن گل سبب شد تا آقای سرمربی، دست به تغییر در ترکیب تیمش بزند. مهدی قائدی جوان به جای نورافکن به زمین آمد و جباری از دقیقه 67 جای سرور جپاروف را گرفت، شهباززاده هم تنها 15 دقیقه فرصت خودنمایی پیدا کرد.

 

مجتبیِ استقلالی ها به میدان آمد تا رابط بین خط دفاع و حمله باشد. اتفاقا استقلال در نیمه دوم به بازیکنی ایستا همچون جباری نیاز داشت تا به بازی نظم ببخشد و با پاس های کلیدی برای مهاجمان موقعیت سازی کند اما عملکرد این بازیکن نشان داد که او فاصله زیادی با دوران اوجش دارد. جباری 25 پاس داد و آمار 73 درصد پاس صحیح را از خود به جای گذاشت. 

 

 

پس از ورود مجتبی، اکثر ضربات ایستگاهی و کرنرها به او محول میشد اما سانترهای او با وجود ظرافت همیشگی، هیچگاه تبدیل به موقعیت خطرناک نشد و شاید یکی از دلایل آن، عدم هماهنگی مهاجمان با او و موقعیت جایگیری در محوطه جریمه باشد.

 

هافبک 34 ساله تیم استقلال که در بین دوستداران این تیم به «زیدان آسیا» معروف است، 3 بار دروازه شیخ ویسی را نشانه گرفت و یکبار موفق به زدن شوت در چارچوب شد که با عملکرد بسیار خوب دروازبان، تبدیل به گل نشد.

 

باید دید مجتبی جباری در بازی های بعدی چه عملکردی خواهد داشت اما مسئله مشخص این است که حضور او در استقلال به نفع آبی پوشان است. جباری با خلاقیت کم نظیر خود بدون شک در لیگ هفدهم عصای دست منصوریان خواهد بود و در بازی های حساس، گره از بازی استقلال بازخواهد کرد. باتوجه به دوری طولانی مدت از لیگ ایران، این عملکرد نیز تا حدودی طبیعی به نظر میرسد.

دیدگاه‌ها