کد خبر : 1453014 | 19 مرداد 1396 ساعت 09:58 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال - تراکتورسازی؛ جنگ سکوها

بدون شک روز جمعه سکوهای ورزشگاه آزادی هم روز جذابی را پشت سر خواهند گذاشت.

استقلال - تراکتورسازی؛ جنگ سکوها

به گزارش "ورزش سه"، اولین دیدار استقلال و تراکتورسازی پس از بازگشت سرخپوشان تبریزی به لیگ برتر در حال و هوای عجیبی برگزار شد. پرشورها چند ساعت قبل از شروع مسابقه ورزشگاه یادگار امام را پر و با تشویق های بی امان کار را برای رقیب مشکل کردند. این بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید اما جالب ترین تصویر، شکستن سر فرهاد مجیدی پس از شادی گل جنجالی مقابل هواداران تیم رقیب بود!

 

در بازی برگشت لیگ نُهم هواداران تراکتورسازی با حضور 40 هزار نفری در ورزشگاه آزادی، استقلالی ها را شوک زده کردند! فرهاد مجیدی در این مسابقه نیز گلزنی کرد اما بیش از گل های زیبای مستطیل سبز، حضور 65 هزار هوادار بود که فضای فوق العاده ای در ورزشگاه ایجاد کرده بود.

 

دو فصل بعد در تبریز استقلال با دو گل مجتبی جباری از روی نقطه پنالتی به پیروزی رسید. محسن ترکی داور این دیدار به دلیل گرفتن این دو پنالتی جنجالی تا پایان مسابقه مورد اعتراض هواداران سرخپوش قرار گرفت!

 

بازی بعدی این دو تیم در تهران و برد استقلال که آخرین پیروزی آبی پوشان در آزادی تا امروز به شمار می رود، حواشی مختلفی در بر داشت. اخراج آرش برهانی و درگیری بازیکنان دو تیم در جریان بازی، تنش و درگیری را به سکوها نیز وارد کرد تا هواداران دو تیم، دقایقی علیه هم شعارهایی سر بدهند. جواد نکونام نیز پس از گلزنی خوشحالی معناداری کرد که برخی مخاطب آن را امیر قلعه نوئی دانستند.

 

دو فصل بعد، تراکتور برای صدرنشینی به پیروزی مقابل استقلال نیاز داشت و شاگردان قلعه نوئی نیز برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، ملزم به کسب 3 امتیاز بودند. هواداران تیم استقلال از ابتدا علیه آندو تیموریان، هافبک تیم تراکتور شعار میدادند و او با خوشحالی پس از گل، به نوعی پاسخ آن ها را داد! در پایان بازی نیز هواداران مسرور تبریزی سرود قهرمانی خواندند و خوشحال از برد با 4 گل، راهی تبریز شدند.

 

هفته بیست و نهم لیگ پانزدهم و جدال رحمتی و قلعه نوئی! یکی داخل زمین و دیگری روی نیمکت و به جرات میتوان گفت این دو در آن بازی بیش از هر هواداری جنجال آفریدند! مهدی رحمتی دائم به کنش های سرمربی تراکتور در کنار زمین واکنش نشان میداد و هواداران تیم میزبان، علیه سرمربی سابق خود شعار میدادند. این دیدار پرتنش در حالی انجام میشد که فرهاد مجیدی نیز روی سکوها حضور داشت و برای پیروزی تیم محبوبش مقابل تراکتور، لحظه شماری میکرد ولی استقلال بازی برده را از دست داد و با نتیجه 3-2 به تراکتور باخت.

 

در بازی رفت همین لیگ، هواداران تراکتور در تبریز شعارهایی سر دادند و با گلوله برف، از نیمکت استقلال میزبانی کردند!

 

اما در پرداختن به جنجالی ترین رقابت های استقلال و تراکتورسازی، نمی توانیم از بازی این دو تیم در فصل قبل بگذریم. دیداری که در حضور هواداران پرشمار برگزار شد و اتفاقی در آن افتاد که روزها و شاید هفته ها، سوژه رسانه های مجازی بود!

 

تاریخ بازی های دو تیم ثابت کرده اگرچه نتیجه بازی را هرگز نمی شود پیش بینی کرد اما قطعا سکوهای ورزشگاه آزادی روز شلوغ و پر هیاهویی را سپری خواهند کرد. کاش دوستانه و مهربانانه باشد این کری ، کری سرخ و آبی .

دیدگاه‌ها