کد خبر : 1453064 | 19 مرداد 1396 ساعت 12:45 | 73.4K بازدید | 0 دیدگاه

مطمئنم تئوری‌های من برای سپاهان جواب می‌دهد

کرانچار: برانکو و تیمش به زودی سورپرایز می‌شوند!

یک تساوی و یک شکست پرگل در مشهد بار دیگر نگرانی ها پیرامون سپاهان را به اوج خود رساند تا شرایط برای مربی کروات تیم بدتر از آن چیزی که تصور می شد، پیش برود.

کرانچار: برانکو و تیمش به زودی سورپرایز می‌شوند!

به گزارش "ورزش سه" به نقل از روزنامه خبرورزشی، بدبین‌ترین طرفدار سپاهان تصور نمی‌کرد پرافتخارترین باشگاه تاریخ لیگ برتر بعد از دو فصل تیره و تار این بار هم با هدایت مربی کروات و محبوب همچنین با یک دو جین بازیکن سرشناس لیگ هفدهم را با یک تساوی خانگی و شکست سنگین 4 - صفر مقابل پدیده در مشهد استارت بزند.نتایجی که فشارها روی زلاتکو کرانچار را به اوج رساند تا جایی که ستون‌های نیمکت رهبری این مربی سرشناس و پرافتخار در نصف جهان خیلی زود متزلزل شود. با این وجود خود او امیدوارانه از آینده درخشان تیمی که ساخته صحبت می‌کند و از طرفداران انتظار صبوری بیشتری دارد. 


* چه شد دوباره به اصفهان و سپاهان برگشتید؟


سه سال رؤیایی را با طرفداران سپاهان و مردم خونگرم و مهمان‌دوست سپاهان تجربه کرده بودم و در تمام سال‌هایی که از ایران دور بودم این خاطرات همواره با من بود. درست قبل از نوروز باستانی از من خواسته شد تا نظراتم را در خصوص بازگشت احتمالی به سپاهان بیان کنم چون گزینه اول هدایت تیم به عنوان جانشین ویسی من بودم. به من گفته شد بیا و تیم را نجات بده تا هم رضایت طرفداران روی سکوها جلب شود هم اینکه بتوانیم جایگاه چهارم جدول و رسیدن به سهمیه پلی‌‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاوریم که در این راه تنها یک گام کم آوردیم.


* تصمیم به بازگشت آن هم در شرایط بحرانی که سپاهان داشت، ریسک خطرناکی نبود؟


برای زنده بودن در فوتبال حرفه‌ای باید همواره آمادگی ریسک کردن وجود داشته باشد. ریسکی که همواره و هر لحظه تو را رها نمی‌کند پس مهم آمادگی لازم برای برخورد با آن و مدیریت این ریسک است که فکر می‌کنم در تمام این سال‌ها به خوبی آموخته باشم چگونه با ریسک کنار بیایم. در آن مقطع ارزیابی من این بود که 6 بازی فرصت خوبی است بتوانیم سپاهان را به جایگاهی که استحقاقش را دارد برسانیم اما گفتم فقط یکی، دو گام آخر را اشتباه رفتیم و...


* شاید به خاطر همان نتایج بود که انتظارات دوباره از سپاهان برای لیگ هفدهم بالا رفت؟


من نمی‌توانم قضاوتی در ارتباط با انتظارات طرفداران داشته باشم اما این واقعیت را خوب درک کردم تحت هر شرایطی از سپاهان انتظار حضور در کورس قهرمانی و تصاحب جام می‌رود بنا بر این فکر نمی‌کنم آن نتایج تأثیر چندانی در این انتظارات داشته باشد. شاید به خاطر اطلاع از همین انتظارات بود که در هنگام تمدید قرارداد سعی کردم بیشتر به منافع باشگاه و تیم بیندیشم تا خودم چون می‌خواستم سپاهان را به همان مسیر پرافتخاری که من بلد بودم برگردانم و دو سال تلخ را از یادها پاک کنم.


* اما دو بازی هفته اول و دوم که این‌گونه نشان نداد!


متأسفانه همین‌طور است که شما می‌گویید اما در تمام سال‌هایی که مربیگری کردم به این واقعیت رسیدم که هر استارت و آغازی می‌تواند با شگفتی و سورپرایزهایی همراه باشد که این بار ناکامی تیم برخلاف پیش‌بینی‌ها کمی ما را غافلگیر کرد اما جای نگرانی وجود ندارد چون باید صبور باشیم تا تیم جدیدی که پایه گذاشتم با تئوری‌هایی که من برایش طراحی کردم دوباره به روزهای افتخار‌آفرینی و درخشش در آسمان نقش جهان برسد، اتفاقی که شک ندارم رسیدن به آن زیاد دور نیست.


* فکر می‌کنید طرفداران صبوری مد نظر شما را داشته باشند؟


من انسان واقع‌گرایی هستم و شک ندارم بیشتر طرفداران سپاهان نیز با واقعیت زندگی می‌کنند و اوضاع را می‌سنجند. زمان کوتاهی از فصل گذشته و قضاوت کردن تیم بعد از دو هفته نمی‌تواند منصفانه باشد. من تیمی در اختیار دارم که بازیکنانش از شخصیت و انگیزه لازم برای رساندن سپاهان به جایگاه والا در فوتبال ایران برخوردار هستند اما برای رسیدن به آن تیم باید کمی صبور بود تا این بازیکنان به هماهنگی و شناخت کامل برسند. بله قبول دارم این بازیکنان از نظر فنی فوق‌‌العاده هستند اما برخی از آنها هنوز به بزرگی و جایگاه والای سپاهان پی نبردند که مسلماً با گذشت زمان این وضعیت هم بهتر خواهد شد بنابراین این فرصت باید داده شود تا آنها از زیر بار این فشارها به سلامت خارج شوند.


* شما هم قبول کنید که خوردن 4 گل از پدیده در مشهد اتفاقی نیست که طرفدار سپاهان انتظار دیدن آن را داشته باشد!

 

خود ما هم انتظار این اتفاق را نداشتیم، نتیجه‌ای شگفت‌آور و مأیوس‌کننده بود که باعث شد من یکی، دو روز خواب به چشمانم نیاید اما برخی روزها در فوتبال هست که هیچ چیزی به نفع شما رقم نمی‌خورد و آن روز مقابل پدیده هم این واقعیت برای سپاهان رخ داد و درس بزرگی به همه اعضای تیم داد. من قبول دارم از دید طرفداران این اتفاق نگران‌کننده و در واقع اوج ناامیدی بود اما برای من از دید سرمربی تیم شکست این‌چنینی آن هم در هفته دوم فصل نمی‌تواند مسئله‌ساز شود. گفتم من تئوری‌های خودم را برای بازسازی سپاهان دارم و براساس این تئوری به اصولی پایبندم و تا جایی که در توانم باشد به آن عمل می‌کنم تا دیگر چنین شکست و بازی بدی از سپاهان در لیگ برتر شاهد نباشم.


* بیشتر طرفداران سپاهان انتظار داشتند در تابستان ستاره‌های بزرگ جذب شوند نه بازیکنان فعلی!


در ابتدا باید دید منظور از ستاره چیست یا اینکه به چه بازیکنی باید لقب ستاره دارد؟ اگر منظور از بازیکن ملی‌پوش ستاره است که من دو ملی‌پوش (آقایی و پورقاز) جذب کردم. اگر منظور از ستاره گلزن قهار است ما رفتیم و دومین گلزن برتر فصل قبل را خریدیم. اگر منظور از ستاره بازیکن خوب و باسابقه خارجی است که ما دو برزیلی آوردیم آن هم با کارنامه درخشش در فوتبال اروپا، بازیکنانی که در چمپیونزلیگ اروپا به میدان رفته‌اند که حضور در این تورنمنت نصیب هر بازیکنی نمی‌شود. در کنار این نفرات ما بازیکنانی جوان جذب کردیم که در این فصل و همچنین سال‌های آتی حرف‌های زیادی از آنها خواهید شنید.


* به برزیلی‌ها اشاره کردید، بسیاری اعتقاد دارند این‌گونه بازیکنان درجه دو و سه دردی از مشکلات تیم‌های ایرانی حل نمی‌کنند!


درجه دو و سه! من این نظر را ندارم چون اعتقاد دارم کارنامه‌ای که آنها داشتند ثابت می‌کند بازیکنان بسیار خوبی برای سپاهان و لیگ برتر ایران خواهند بود. شک ندارم برطرف شدن برخی مسائل و رسیدن آنها به اوج دوران بدنی زمینه را برای ستاره شدن این برزیلی‌ها در فوتبال ایران و آسیا هموار خواهد کرد. بازیکنی که از کشوری دیگر به ایران می‌‌آید قطعاً با 9 روز تمرین نمی‌تواند در حد ستاره بازی کند اما هم رافائل هم جایرو می‌توانند جا پای ستاره‌های خارجی برتر سال‌های گذشته سپاهان و ایران بگذارند پس به انتخاب‌های من شک نکنید.


* شاید زود باشد این سؤال را بپرسیم اما با گذشت دو هفته می‌توان راجع به سطح کیفی لیگ برتر ایران صحبت کرد؟


قطعاً با دو بازی نمی‌توان هیچ ارزیابی‌ای داشت اما نتایج رقم خورده در این بازی‌ها بدون احتساب عملکرد فنی یک نکته را به اثبات رسانده آن هم اینکه ممکن است با شگفتی‌های بزرگی در فوتبال باشگاهی ایران روبه‌رو شویم.


* فکر می‌کنید چند تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر باشند؟


اولین مدعی پرسپولیس نام دارد، تیمی که با هدایت برانکو به ساختار و نظم بسیار خوبی رسیده و خریدهای هوشمندانه‌ای هم داشت. بعد از این تیم باید از استقلال نام ببریم که تیمی نسبتاً کامل در اختیار دارد و در کنار آنها از ذوب‌آهن که با حفظ اسکلت اصلی و مربی جدیدش امیر قلعه‌نویی قطعاً قابل چشم‌پوشی نخواهد بود. به نظر چهار تا پنج تیم مدعی قهرمانی فصل خواهند بود حتی تراکتورسازی با یحیی گل‌محمدی.


* پس برای قهرمانی سپاهان باید در وهله اول از سد برانکو ایوانکوویچ دوست صمیمی‌‌تان بگذرید؟


دوست ندارم راجع به مصاف با برانکو از الان حرفی بزنم چون زمان زیادی تا آن بازی فرصت هست اما تنها می‌توانم بگویم من همیشه دنبال مسیری می‌گردم که برنده باشم نه بازنده از همین‌رو شک نکنید تا آن روز سورپرایزهای خوبی برای برانکو و شاگردانش با سپاهان رؤیایی و ایده‌آل که می‌سازیم خواهم داشت. همین‌طور برای سایر مدعیان و رقیبان که باید مراقب سورپرایزهای سپاهان باشند.

دیدگاه‌ها