کد خبر : 1453343 | 20 مرداد 1396 ساعت 15:13 | 12.1K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه رقابت های جهانی کشتی فرنگی فرانسه؛

سفر به پاریس در غیاب علی اکبری و سوریان

هفته آینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در رقابت های جهانی به پاریس می رود، رقابت هایی که مدال های سوریان و علی اکبری را برای ایرانی ها تداعی می کند.

سفر به پاریس در غیاب علی اکبری و سوریان

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ترکیب مهرداد مردانی، محمد الیاسی، محمدعلی گرایی، سعید عبدولی، یوسف قادریان، حسین نوری، سید مصطفی صالحی زاده و شهاب قوره جیلی، هم اکنون در حال به پایان رساندن مرحله دوم تمرینات خود در خانه کشتی  تهران است.


مرحله پایانی اردوی فرنگی کاران از صبح یکشنبه هفته آینده آغاز می شود و این اردو تا زمان اعزام به رقابت های جهانی ادامه خواهد داشت.

 

* عملکرد تیم کشتی فرنگی در این رقابت ها  که با مجموع 31 مدال در رده دوازدهم ایستاده است:


تیم ملی کشتی فرنگی مردان ایران از دوره شانزدهم این رقابت‌ها که در سال 1961 در یوکاهامای ژاپن برگزار شد، دراین پیکارها حضور یافت. در آن دوره علیرضا قلیچ خانی یک مدال برنز در وزن ۶۲ کیلوگرم برای ایران کسب کرد.


بیست و پنجمین دوره قهرمانی کشتی فرنگی مردان جهان در سال 1973  به میزبانی ایران و در شهر تهران برگزار شد. در آن دوره رحیم علی آبادی تنها مدال برنز ایران در وزن ۵۲ کیلوگرم را بدست آورد.


در پنجاه و دومین دوره قهرمانی کشتی فرنگی مردان جهان در سال ۲۰۰۹ به میزبانی دانمارک در شهر هرنینگ، ایران با سرمربی ‌گری محمد بنا و با مدال طلای حمید سوریان و سه مدال برنز فرشاد علیزاده، حبیب الله اخلاقی و امیر علی اکبری، عنوان  نایب قهرمانی را کسب کرد.


در پنجاه و ششمین دوره قهرمانی کشتی فرنگی مردان جهان در سال ۲۰۱۴ در شهر تاشکند ،ایران موفق شد برای نخستین بار قهرمانی این رقابت‌ها را بدست آورد.


در این دوره که از ۲۱ تا ۲۳ شهریور سال ۱۳۹۳ برگزار شد،تیم ملی کشتی فرنگی ایران موفق شد یک مدال طلا توسط حمید سوریان، یک مدال نقره توسط امید نوروزی، دو مدال برنز توسط افشین بیابانگرد و قاسم رضایی بدست بیاورد و و با ۴۲ امتیاز قهرمان این دوره از رقابت‌ها شود.


حمید سوریان با 6 مدال طلا بعد از الکساندر کارلین (9مدال طلا)،پر افتخار ترین کشتی گیر این رقابت ها شناخته می شود.

دیدگاه‌ها