کد خبر : 1453386 | 20 مرداد 1396 ساعت 19:48 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

اولین پیروزی فولاد در لیگ برتر

سیاه جامگان 1 - فولاد 2؛ لک بازی را درآورد

فولاد با درخشش فرشاد جانفزا در خط حمله و حامد لک در دروازه 3 امتیاز شیرین را از مشهد به خانه سوغات برد.

سیاه جامگان 1 - فولاد 2؛ لک بازی را درآورد

به گزارش "ورزش سه"، در این بازی ابتدا فولاد توسط جانفزا(33) به گل رسید اما کیوان امرایی(38) بازی را مساوی کرد و در شرایطی که بازی متعادل دنبال می شد ضربه سر هادی حبیبی نژاد(40) گل دوم را برای فولاد به ثبت رساند و با همین گل های نیمه اول بازی به سود شاگردان پورموسوی به پایان رسید.


هفته سوم رقابت لیگ‌ هفدهم، ساعت 18:50
ورزشگاه: ثامن‌الائمه 
داور: کمیل غلامی  کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – محمدجواد مداح

 


سیاه‌جامگان:

 

محمد ناصری، رضا شربتی، محسن آقایی، کیوان امرایی، مصطفی احمدی، کریم احمدی، روح‌الله سیف‌اللهی، حسین بادامکی، یوری چولاک، پیام ملکیان، احسان پیرهادی
سرمربی: اکبر میثاقیان

 


فولاد:

 

حامد لک، فرزاد جعفری، عبدالله کرمی، هادی حبیبی نژاد، احمد عبدالله‌زاده، مهرداد هدایتیان(علی اصغر عاشوری 62)، فرشاد جان‌فزا، ایمان مبعلی، میلاد بدرقه، رضا دهقان(مجتبی نجاریان 83)، عبدالله ناصری

 

اخطار:

 

محسن آقایی(88) از سیاه جامگان

 

 

 

 

 

شرح گل ها

 


1- 0(فولاد): دقیقه 32 عبدالله ناصری با یک پاس عمقی فرشاد جانفزا را صاحب توپ کرد که این بازیکن با چرخش در محوطه جریمه و ضربه ای به زاویه مخالف دور از دستان ناصری اولین گل بازی را به ثمر رساند.

 

1- 1(سیاه جامگان): در دقیقه 35 توپ ارسالی از جناح راست با ضربه سر محسن آقایی در دهانه دروازه موقعیت خوبی را نصیب کیوان امرایی کرد که این بازیکن از گوشه خط شش قدم با ضربه سر تکمیلی بازی را به تساوی کشاند و در آغوش هم تیمی ها قرار گرفت.

 

2- 1(فولاد): دقیقه 39 لحظاتی از گل سیاه جامگان نگذشته بود که سانتر بلند عبدالله ناصری به پشت دفاع سیاه جامگان با ضربه سر شیرجه ای هادی حبیبی نژاد به گل سوم بازی  تبدیل شد.

 

 

شرح بازی 

 


بازیکنان فولاد و سیاه‌جامگان در نیمه نخست ارائه‌گر یک بازی پر برخورد و درگیرانه بودند. میزان دوندگی یاران دو تیم در این نیمه بالا بود و از دقیقه 30 به بعد که تعداد پاس‌های اشتباه کمتر شد، تا قبل از سوت پایان این نیمه، توپ سه بار از خطوط دروازه‌ها عبور کرد که سهم فولادمردان جنوبی دو گل بود.

فولاد خوزستان در 30 دقیقه ابتدایی به کنترل فشار تیم سیاه‌جامگان پرداخت و روزنه‌های نفوذ یاران میزبان را بسته بود. جدی‌ترین فرصت گلزنی سیاه‌جامگان در این دقایق، توپی بود که در دقیقه 24 نصیب یوری چولاک شد اما این بازیکن نتوانست از پاس احمدی بهره لازم را ببرد و توپ را به بیرون زد. فولادی‌ها پس از کنترل فشار تیم میزبان در اولین خطری که روی دروازه سیاه‌جامگان ایجاد کردند، با حرکت دیدنی جانفزا به گل اول بازی رسیدند. این گل دوام چندانی نداشت و خیلی زود در پی یک ضربه کرنر با ضربه سر امرایی پاسخ داده شد، اما فولادی‌ها قبل از پایان نیمه اول با دومین حرکت و پاس گل از عبدالله ناصری به گل دوم دست یافتند و ضربه سر حبیبی‌نژاد باعث برنده شدن فولاد در این نیمه شد. 
سیاه‌جامگان نیمه دوم را با دو تعویض در خط دفاعی آغاز کرد و میثاقیان ترجیح داد در ابتدا شکاف‌های موجود در خط دفاعی تیمش را پوشش دهد و سپس با میدان دادن به یونس شاکری به دنبال زدن گل تساوی باشد.

فولادی‌ها در دقایق ابتدایی نیمه دوم می‌توانستند با استفاده از اشتباه ناصری دروازه‌بان سیاه‌جامگان به گل سوم برسند که توپ با خوش‌شانسی ناصری ابتدا به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و سپس به شکل اتفاقی در دستان این دروازه‌بان آرام گرفت.

بازیکنان سیاه‌جامگان که در خانه بازی می‌کردند و نمی‌خواستند بدون امتیاز میدان را ترک کنند، در این نیمه برای زدن گل تساوی حضوری پرتعداد در زمین فولاد داشتند، اما حملات این تیم چندان زهردار نبود و برنامه مشخصی برای گلزنی نداشت. سیاه‌جامگان مشهدی در دقیقه 83 صاحب یک موقعیت عالی برای گشودن دروازه فولاد شدند که ضربه زمینی کیوان امرایی را حامد لک دفع کرد و مانع از به ثمر رسیدن گل تساوی میزبان شد. 

در دقایق وقت تلف شده، ابتدا ضربه سر سیف‌اللهی و سپس ضربه آکروباتیک بادامکی در دستان لک جای گرفت. فرشاد جانفزا مهاجم فولاد خوزستان نیز در ضدحمله صاحب موقعیت تک‌به‌تک شد اما ضربه این بازیکن به تیر دروازه خورد تا این مسابقه با همان گل‌های نیمه اول به‌سود فولاد خوزستان تمام شود و فولادی‌ها به اولین پیروزی در لیگ هفدهم دست پیدا کنند.

 


بهترین بازیکن:

 

حامد لک دروازه بان فولاد با واکنش های عالی در 10 دقیقه پایانی بازی از اولین 3 امتیاز تیمش در لیگ برتر محافظت کرد. او اولین باخت فصل را به اکبر میثاقیان و تیمش تحمیل کرد. 

 


اتفاق ویژه:

 

مردان اکبر میثاقیان در خط دفاعی خود خوب عمل نکرده اند که مصداق آن دریافت 4 گل خانگی برابر 2 تیم متوسط لیگ برتر بوده است، آنها در دقایق واپسین بازی خوش شانس بودند که دروازه‌شان برای بار سوم باز نشد و توپ مهاجم فولاد به دیرک دروازه حریف برخورد کرد.

 

 

دقایق حساس

 

 

دقیقه 81: روی بازی مستقیم سیاه جامگانی ها، فرصتی عالی نصیب امرایی مهاجم این تیم شد که حامد لک با شیرجه ای به سمت چپ دروازه را از فروپاشی نجات داد. 
دقیقه 84: بازیکنان سیاه جامگان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور این برخورد را خطا تشخیص نداد. 
دقیقه 85: باز هم سیاه جامگان روی ارسال بلند صاحب موقعیت شد که این بار حسین بادامکی قدر فرصت را ندانست. 

دقیقه 90: با سانتر کیوان امرایی و پرش بلند سیف اللهی و ضربه سر او در دستان لک آرام گرفت.

دقیقه 1+90: باز هم حامد لک این بار با شیرجه ای به سمت راست خود دروازه فولاد را نجات داد و ضربه امرایی را به زیبایی مهار کرد.
دقیقه 2+90: روی اشتباه مدافعان سیاه جامگان فولادی ها در این لحظه صاحب موقعیت تک به تک شدند که شوت جانفزا با برخورد به تیر دروازه به اوت رفت تا سیاه جامگان هم شانس بیاورد.
دقیقه 3+90: اشتباه عبدالله کرمی موقعیت خوبی را نصیب امرایی کرد که او به توپ نرسید.

 

 

در حاشیه

 


* چیزی در حدود هزار تماشاگر برای تماشای دیدار تیم های سیاه جامگان و استقلال خوزستان خود را به ورزشگاه ثامن رسانده اند.
* سر و صدای زیاد تماشاگران اهوازی که از راهی دور به شهر مشهد آمده اند جو ورزشگاه را به نفع تیم میهمان کرده است. آنها بازی شروع نشده ورزشگاه را روی سرشان گذاشته اند!
* اکبر میثاقیان تنها چهره ای بود که هنگام ورود به زمین با تشویق هماهنگ طرفداران تیم میزبان مورد استقبال آنها قرار گرفت.
* ناصری سنگربان سیاه جامگان با تمثال شهید مدافع حرم، محسن حججی پا به زمین چمن ورزشگاه ثامن گذاشت.
* حلقه اتحاد تمام نفرات سیاه جامگان پیش از سوت آغاز مسابقه جالب توجه بود. کادر فنی و حتی نیمکت نشینان این تیم به همراه نفرات اصلی حلقه اتحاد تشکیل دادند تا همدلی خود را برای ادامه روند خوب دو هفته ابتدایی نشان دهند.
* بادامکی با شعار حسین دیوید بکهام مورد تشویق هواداران تیم مشهدی قرار گرفت.
*اکبر میثاقیان امروز با درخواست داور یک کاور آبی رنگ روی پیراهن مشکی خود پوشیده است.
*هادی حبیبی نژاد بعد از گلزنی مقابل سیاه جامگان روی نقطه کرنر به سجده پرداخت.
*کیوان امرایی و محسن آقایی بعد از گل سیاه جامگان یک شادی گل تلفیقی مشهدی- رونالدویی را به نمایش گذاشتند.
*با توجه به عدم انعقاد قرارداد تبلیغات محیطی توسط سازمان لیگ کلیه تبلیغات دور زمین، مربوط به مشتریان 3090 است.
*سیروس پورموسوی سرمربی فولاد نیز مثل اکبر میثاقیان یک دست مشکی پوشیده اما کاور اضافی به تن ندارد.
* حامد لک با اتلاف وقت روی اعصاب هواداران سیاه جامگان است. 
* میلاد بدرقه مهاجم تیم فولاد در بازی امروز به عنوان مدافع وسط به کار گرفته شده است. 
* زمین خوردن مدافع فولاد در دقیقه 85 با اعتراض شدید هواداران سیاه جامگان همراه بود. 
* برخورد آقایی و لک دوباره باعث به زمین افتادن دروازه بان فولادی ها و کشته شدن وقت بازی شد که این مساله باز هم اعتراض هواداران را در پی داشت.

دیدگاه‌ها