کد خبر : 1453411 | 20 مرداد 1396 ساعت 21:30 | 78.2K بازدید | 0 دیدگاه

جم در وقت اضافه بازگشت؛

سپاهان 1 ـ پارس جم 1؛ نجات کرانچار با قلعه‌چی گمنام

تیم فوتبال سپاهان در یک بازی دشوار 10 نفره دومین تساوی خانگی را در سومین بازی به دست آورد تا همچنان در جدول شرایط مناسبی نداشته باشد.

سپاهان 1 ـ پارس جم 1؛ نجات کرانچار با قلعه‌چی گمنام

به گزارش "ورزش سه"، در این بازی ابتدا سپاهان توسط شاهین ثاقبی(49) به گل رسید اما احسان تاییدی کمی قبل از پایان بازی در دقیقه 3+90 بازی را مساوی کرد. جمی ها در این بازی یک پنالتی هم به دست آوردند که ضربه سینگ توسط کیخسروی مهار شد.


فولاد مبارکه سپاهان- پارس جنوبی جم / ورزشگاه نقش جهان اصفهان ساعت 20:30
مهدی سیدعلی – مهدی الوندی – براتعلی مولوی – وحید صالحی – ناظر: محمدعلی فروغی

 

اخطار: 

 

حامد نورمحمدی (3) مجتبی لطفی(دقیقه ۹۰+۵) از  پارس جنوبی جم

میلاد سرلک(45) عزت پورقاز (33) از سپاهان

 


ترکیب سپاهان:

 


مهدی صدقیان، حسن جعفری، عزت الله پورقاز، رودریگز، سعید آقایی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا (60 رافائل کریولارو) ، حسین پاپی ( 80 کی خسروی )، جلال علی محمدی (82 عارف غلامی )، شاهین ثاقبی و ساسان انصاری
سرمربی: زلاتکو کرانچار


 

ترکیب پارس جنوبی جم: 

 


محسن فروزان، نور محمدی، مجتبی لطفی،  امید سینک، علی دشتی ( 66 مهدی زبیدی)،ابراهیم صالحی (70 آلویز نانگ)، حسین پورامینی، میثم تیموری، میثم نقی زاده ( 86 فرشاد سالاروند)، احسان تاییدی، فرشاد محمدی مهر
سرمربی: مهدی تارتار

 

 

شرح بازی:


تیم آماده پارس جنوبی که با ۶ امتیاز صدرنشین لیگ در پایان هفته دوم بود برابر سپاهانی که پس از افتضاح هفته دوم برابر پدیده به دنبال اولین پیروزی لیگ و بازگشت به کورس مدعیان بود، قرار گرفت. پارس جنوبی در نیمه نخست اصلاً مغلوب جو ورزشگاه نشد و پا به پای سپاهان پیش آمد تا نیمه نخست با چندین موقعیت خطرناک برای دو تیم بدون گل به پایان برسد.
در نیمه دوم سپاهان در اولین موقعیت توسط ثاقبی به گل رسید تا ادامه بازی با حملات گسترده پارس و عقب نشینی سپاهان همراه شود. پارس که کاملاً هجومی بازی را دنبال می‌کرد در یکی از موقعیت‌هایش در دقیقه ۷۹ توسط نانگ به پنالتی رسید و صدقیان، دروازه بان سپاهان اخراج شد، در ادامه اما علی کیخسروی، دروازه بان ۱۸ ساله سپاهان که به نوعی گلر چهارم به حساب می‌آید پنالتی امید سینک را گرفت تا قهرمان نقش جهان نام گیرد. مقاومت سپاهان اما در اولین دقیقه ۹۱ شکست و احسان تاییدی روی ریباند یک شوت که به تیر دروازه برخورد کرد گل تساوی را به ثمر رساند تا پایان این دیدار زیبا نتیجه تساوی باشد.

 

 

شرح گل:

 
سپاهان (1-0): پاس در عمق سعید آقایی در دقیقه 49 در دهانه دروازه به شاهین ثاقبی رسید و این بازیکن موفق شد اولین گل فصل را برای سپاهان به ثمر برساند.

 

پارس جنوبی (۱-۱) (دقیقه ۹۰+۱- ): ضربه فرشاد سالاروند پس از برخورد به تیر دروازه با ضربه احسان تاییدی تبدیل به گل تساوی شد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 12: حرکت رسول نویدکیا در عرض و داخل محوطه جریمه با ضربه ی آرام این بازیکن همراه شد که محسن فروزان بدون دردسر و درازکش توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 17: اشتباه گلر جوان سپاهان می رفت که کار دست این تیم بدهد. صدقیان در پاس رو به عقب بازیکن خودی را در مقابل مهاجم پارس جنوبی از دست داد ولی پاس رو به عقب بازیکن حریف با عکس العمل به موقع پورقاز کرنر شد.

دقیقه 19: شوت آرام نویدکیا از پشت محوطه جریمه بدون هیچ دردسری در دستان فروزان قرار گرفت.

دقیقه 22: ضدحمله‌ی خطرناک بازیکنان پارس جنوبی جم توسط سینک و شوت این بازیکن با واکنش صدقیانی به محوطه ی جریمه برگشت؛ در ریباند علی دشتی دیگر بازیکن پارس جنوبی نتوانست از موقعیت به وجود آمده، استفاده  کند و توپ راهی اوت شد.

 

 

دقیقه 28: پاس در عمق بازیکن سپاهان موقعیت خوبی برای ساسان انصاری ایجاد کرد، اما خروج فروزان باعث برخورد شدید این دو بازیکن شد و برای دقایقی بازی متوقف شد؛ کرنر ارسالی با ضربه ی مهاجم سپاهان به فروزان رسید.

دقیقه 38: شوت ابراهیم صالحی پس از حرکات انفرادی هافبک تیم پارس جنوبی، به تورهای کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 44: شوت جلال علی محمدی روی ارسال از جناح چپ تیم پارس جنوبی، با تکل عالی میثم تیموری راهی به دروزاه ی فروزان پیدا نکرد.

دقیقه 45+2: کرنر ارسالی رسول نویدکیا با ضربه ی شاهین ثاقبی به شکل خطرناکی از یک متری بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 53: شوت سرکش پورامینی از پشت محوطه جریمه با واکنش صدقیانی برگشت داده شد.

دقیقه 57: گل بازیکنان پارس جنوبی با سوت داور مردود اعلام شد. داور در این صحنه اعتقاد به خطا داشت.

دقیقه 59: شوت بازیکنان پارس جنوبی جم با اختلاف زیاد اما خطرناک از داخل محوطه جریمه به بیرون رفت.

دقیقه 67: شوت میثم نقی زاده در حالی که با سرعت زیاد به سمت دروازه می رفت با واکنش به موقع ژایرو  مدافع سپاهان برگشت داده شد.

دقیقه 87: تیم پارس جنوبی جم با حرکت آلویز نانگ و دریبل صدقیانی صاحب ضربه ی پنالتی شد و گلر سپاهان هم اخراج شد. حسین پاپی از زمین بیرون رفت تا گلر چهارم وارد زمین شود و در کمال شگفتی این دورازه بان موفق به مهار ضربه ی پنالتی امید سینک شد.

دقیقه 90+4: شوت زبیدی از پشت محوطه ی جریمه با واکنش کی خسروی به کرنر فرستاده شد.

 

 

بهترین بازیکن:

 

دو بازیکن جانشین تاثیرگذارترین بازیکنان میدان بودند. آلویز نانگ برای پارس جنوبی جم و کیخسروی گلر چهارم سپاهان برای میزبان. نانگ با حضور در زمین یک اخراج گرفت و جریان بازی را عوض کرد، کیخسروی هم با مهار یک پنالتی و شوت دقیقه آخر زبیدی نقش زیادی در شکست نخوردن تیمش داشت. 


اتفاق ویژه:

 

پارس جنوبی جم با نمایش خوب در نقش جهان باز هم شکست نخورد تا با 7 امتیاز بالاتر از سایپا در رده دوم جدول حضور داشته باشد. رتبه ای که همانقدر غیرقابل پیش بینی است که حضور سپاهانی ها در سکوی سیزدهم جدول.

 

حواشی:

 

* هواداران سپاهان در حال تشویق تیم خود و زلاتکو کرانچار هستند.

* تاکنون نزدیک به 10 هزار نفر در ورزشگاه حاضر شده اند؛ اصفهانی ها هنوز در حال ورود به ورزشگاه هستند.

* محسن طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان با حضور در جایگاه خبرنگاران، 17 مردادماه روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

* حامد نورمحمدی مدافع تیم پارس جنوبی با دریافت کارت زرد در اولین ثانیه های بازی، سریعترین کارت زرد لیگ هفدهم را از آن خود کرده است.

* عزت الله پورقاز مدافع تیم سپاهان در واپسین ثانیه های نیمه ی اول با مصدومیت از ناحیه ی سر روبرو شد و برای دقایقی بیرون از میدان بود تا مداوا روی او صورت گیرد.

* سید علی داور مسابقه به دلیل اعتراض های اخوان ، اخطاری جدی به او داد.

* پس از سوت پایان بازی درگیری کوتاهی بین هواداران سپاهان ایجاد شد که با دخالت نیروی انتظامی خاتمه یافت.

* هواداران سپاهان در این دقایق به شدت در حال تشویق تیم خود هستند.

* در دقیقه 55 رسول نویدکیا هافبک تیم سپاهان در برخورد با بازیکنان حریف دچار آسیب دیدگی شد و برای مداوا به بیرون از زمین برده شد.

* هواداران سپاهان علیرغم جریمه شدن به خاطر استفاده از مواد منفجره، باز هم بعد از بازی مباردت به انجام این کار کردند.

* تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه از طریق بلندگوی ورزشگاه 12 هزار نفر اعلام شد.

* در دقیقه 68، بازی به دلیل مصدومیت سعید آقایی متوقف شده است.

* جو ورزشگاه نقش جهان بعد از نجات دورازه توسط گلر چهارم پر از هیجان شده و هواداران یک صدا علی کی خسروی دروزاه بان جدید تیمشان را تشویق می کنند.

* در این دقایق بازی با حملات یکپارچه ی پارس جنوبی  ها ادامه دارد و سپاهان 10 نفره در حال دفاع کردن است.

* هواداران پارس جنوبی جم در پایان بازی به شدت در حال تشویق تیم خود هستند.

* عده ای از هواداران سپاهان از نتیجه ی به دست آمده ناراحت هستند و جایگاه خود را ترک نمی کنند.

دیدگاه‌ها