کد خبر : 1453545 | 21 مرداد 1396 ساعت 10:33 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

دو رکابزن استقامت به ترکمنستان می روند

سرمربی تیم استقامت از درخواست حضور در رقابتهای قهرمانی جهان برای رکابزنان خبر داد و گفت: رقابت با خارجی ها در کاپ ها اعتماد به نفس را بالا می برد.

دو رکابزن استقامت به ترکمنستان می روند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، حسین عسگری  پیرامون برنامه های تیم ملی دوچرخه سواری در بخش استقامت گفت: قرار است از هفته جاری مرحله جدید اردوهای تیم ملی در بخش جوانان و امید آغاز شود. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده که برخی رکابزنان جوان و چند دوچرخه سوار امید مانند محمد گنج خانلو نیز در این اردو حاضر باشند. در کنار آنها چند ورزشکار بانو را هم به بخش اردوی استقامتی زنان دعوت کرده ایم. 

 

وی افزود: هدف ما از برگزاری این مرحله از اردو با دعوت از دوچرخه سواران جوان و امید این است که بتوانیم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی سال آینده رکابزنان جوان را یک محک بزنیم. ما باید از زیرساخت های این رده سنی اطلاع داشته و نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کنیم. چنانچه نیاز به برنامه های بدنسازی یا تمرینات تخصصی وجود دارد زودتر این مرحله را آغاز کنیم تا در نهایت با بررسی دقیق تر استعداد این نفرات شناسایی شده و آنها را در مواد مختلف بسنجیم تا بدانیم هر یک در چه موادی از دوچرخه سواری شرایط بهتری دارد. 

 

سرمربی تیم دوچرخه سواری استقامت کشورمان خاطرنشان کرد: قرار است چند دوچرخه سوار نوجوان نیز به این اردو دعوت شوند. این دوچرخه سواران  امیدهای ما در آینده این رشته هستند و تمرین آنها با دیگر رکابزنان می تواند به شناخت آنها از شرایط تمرینی تیم ملی و تمرینات جدید حرفه ای کمک کند. به این ترتیب رکابزنان نوجوان، جوان و امید در یک اردوی ده روزه کنار بزرگسالان تمرین تخصصی خواهند داشت. 

 

عسگری در پاسخ به این سوال که تکلیف نمایندگان ایران برای حضور در بازیهای داخل سالن آسیا آیا روشن شده یا خیر نیز گفت: در بخش استقامت قرار است یک نماینده خانم و یک نماینده آقا را انتخاب و معرفی کنیم. در اردوی مرحله جدید که این هفته برگزار می شود رکابزنان را بررسی کرده و تکلیف این دو نماینده در بخش استقامت را مشخص خواهیم کرد. 

 

وی ادامه داد: متاسفانه میزبان بازیهای داخل سالن آسیا از بین رشته های استقامتی پیست تنها رشته اومنیوم را برگزار می کند و ما هم با توجه به این مسئله در بخش استقامتی ها می توانیم یک نماینده از هر بخش داشته باشیم. سیاست میزبان این بوده که بیشتر مواد برگزاری رقابتهای داخل سالن را به مواد سرعتی داخل پیست اختصاص دهد که با این شرایط رکابزنان ما بیشتر در بخش سرعتی در این مسابقات حاضر می شوند و تکلیف دیگر نمایندگان توسط کادر فنی بخش سرعت مشخص خواهد شد. 

 

اما دوچرخه سواران کشورمان از زمان معرفی کادر فنی جوان و مربیان جوان خود حضور در دو کاپ آسیایی در ژاپن را تجربه کرده اند. 

 

سرمربی تیم دوچرخه سواری استقامت کشورمان پیرامون نتایج رکابزنان در این دو کاپ تصریح کرد: حضورمان در دو کاپ آسیایی ژاپن بسیار خوب بود. این رقابتها کاپ آزاد بین المللی بود که به نظر من با توجه به حضور رکابزنان مطرح و بین المللی همچون استرالیا سطح بسیار بالایی داشت و حتی سطح آن با رقابتهای کاپ جهانی برابری می کرد . 

 

وی ادامه داد: ما در رشته مدیسون بزرگسالان که جدیدا المپیکی رشته در رقابت با رکابزنان برتر استرالیا و ژاپن مدال برنز گرفتیم. در بخش جوانان امیرحسین جمشیدیان طلا گرفت که این طلا بسیار با ارزش بود چرا که نشان داد سرمایه گذاری خوب در این رده سنی به خوبی پاسخ می دهد. محمد گنج خانلو نیز در رده سنی امید در دور اول مسابقه بدشانسی آورد و با امتیاز منفی داور هشتم شد اما این رتبه نیز برای وی خوب بود. حتی محمد رجبلو نیز در کنار وی عملکرد قابل تقدیری داشت و در کسب این رده بندی تاثیر گذار بود. 

 

عسگری خاطرنشان کرد: حضورمان در این کاپ بسیار ارزشمند بود. در این رقابتها که جنبه آزاد داشت تیم ملی استرالیا و یک تیم آزاد از این کشور حاضر بودند. خود میزبان بهترین رکابزنان خود را در مسابقات شرکت داده بود و در مجموع بهترین های سرعتی پیست کشورها باهم رقابت خوبی داشتند. با توجه به سطح رقابتها که در حد کاپ جهانی بود امتیازات خوبی کسب کرده و تجربه عالی بدست آوردیم. 

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد حضور رکابزنان در مسابقات قهرمانی جهان را داریم یا خیر نیز گفت: قرار است امیرحسین جمشیدیان توسط باشگاه فولاد در مسابقات جهانی شرکت کند و در کنار آن می خواهیم یکی دو نفر از جوانان را به مسابقات قهرمانی جهان اعزام کنیم. مسابقات قهرمانی جهان در بخش پیست در ایتالیا و جاده در نروژ برگزار می شود برنامه خود را به فدراسیون داده ایم تا اگر مشکلی پیش نیاید بعد از بررسی های صورت گرفته زمینه حضورمان در این رقابتها را فراهم کنند. البته ما مشکلاتی را هم در این خصوص داریم در رده سنی زیر ۲۳ سال چنانچه بخواهیم محمد گنج خانلو را به بازیهای آسیایی ترکمنستان ببریم دیگر از وی نمی توانیم در مسابقات جهانی استفاده کنیم که باید دید شرایط در نهایت چه می شود. اما تلاشمان حضور یکی دو ورزشکار در این رقابتهاست. 

 

سرمربی دوچرخه سواری استقامت کشورمان بیان داشت: در مجموع حضورمان در رقابتهای مختلف می تواند به توسعه این رشته کمک کند. ما با حضور در مسابقات کاپ آسیایی ژاپن نقاط ضعف و قوت خود را در رقابت با خارجی ها بهتر سنجیدیم و نسبت به آن برنامه ریزی کردیم. حضورمان در کاپ ها و مسابقات مختلف در سطح کاپ های جهانی و رقابت با ورزشکارانی مطرح می تواند ترس ما را از رقابت با رقبای قدرتمند کم کند. تجربه خوبی که بدست می آوریم اعتماد به نفس رکابزنان را بالا می برد . 

 

وی در پایان هم گفت: تغییر در کادر فنی و کادر فدراسیون تغییرات زیادی را در روند اجرایی امور فدراسیون دوچرخه سواری در بر داشته است. خیلی دیدگاه ها و نفرات در مجموعه دوچرخه سواری تغییر کرده و دیدگاه های جدید آمده است که بسیار خوب است. امیدوارم با کادر جدید و برنامه هایی که داریم اجرا شود در قهرمانی آسیا که اسفند ماه امسال برگزار می شود نتایج خوبی کسب کنیم. 

دیدگاه‌ها