کد خبر : 1453584 | 21 مرداد 1396 ساعت 11:25 | 54.1K بازدید | 2 دیدگاه

پرسپولیس باید شبیه برانکو باشد! (یادداشت)

به نظر میرسد سرخپوشان این فصل هم تنها برای قهرمانی در لیگ، گام به مسابقات گذاشته اند.

پرسپولیس باید شبیه برانکو باشد! (یادداشت)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس برخلاف دیگر تیم ها، ناهماهنگی همیشگی اول فصل را ندارد؛ دقیقا مثل فصل پیش. انگار لیگ هفدهم برای تیم برانکو آغاز نشده و این سه بازی، در ادامه لیگ شانزدهم بوده است. فصل پیش بیرانوند، حسینی، ماهینی و ربیع خواه تازه واردهای پرسپولیس بودند اما امسال فقط شجاع خلیل زاده به ترکیب اضافه شده که اتفاقا به بازی ترکیبی، روی زمین و شناور سرخ ها کمک شایانی می کند.

 

سرخپوشان راه پیروزی را خوب پیدا کرده اند؛ گلزنی در دقایق ابتدایی! در بازی با فولاد پس از چند یورش همه جانبه امیری گلزنی کرد و در ابتدای نیمه دوم هم شجاع خلیل زاده تیر خلاص را زد. در دیدار مقابل تراکتور در جو وحشتناک تبریز منشا از روی ضربه ایستگاهی گلزنی کرد و در نهایت با گل کامیابی نیا قرمزها سه امتیاز مهم را از تبریز به دست آوردند. پنج شنبه شب هم پس از عدم توفیق در نیمه اول، طارمی خیلی زود در دقیقه 46 پرسپولیس را پیش انداخت و کار تیم درخشان را خیلی زود یکسره کرد.

 

نکته مهم دیگر در تیم برانکو ایوانکوویچ، همدلی بین بازیکنان و دیگر اعضای تیم است. برخی درگیری و تنش ها در هر تیم وجود دارد و حاشیه های فراوان نیز در تیم های بزرگ طبیعی به نظر می رسد اما نحوه واکنش اعضای تیم به این موضوعات بسیار مهم است. فصل پیش در حالی که حواشی زیادی درخصوص رامین رضاییان وجود داشت، حسین ماهینی هم پستیِ او پس از گلزنی رضاییان را به آغوش گرفت تا رفاقت را در تیم نشان دهد. رضاییان هم چند بازی بعد به میدان آمد و پس از پاس گلی حساس، همراه با برانکو به شادی پرداخت. این فصل هم وضعیت همینطور پیش می رود و باید دید واکنش سرخپوشان در زمین مسابقه به حواشی در خصوص پاس ندادن به منشا چه خواهد بود.

 

پرسپولیسی ها در زمین بیش از دیگر تیم ها دوندگی دارند، درصد پاس صحیح بیشتری دارند، در موقعیت های گلزنی از دیگر تیم ها پیش هستند و در جدول هم _از هر نظر_ صدرنشین اند! رمز موفقیت سرخپوشان پایتخت در دوران برانکو جدا از همدلی، تمرین و تلاش مستمر است که آن ها را متمایز از بعضی تیم ها می کند. از مصاحبه پس از بازی بازیکنان مشخص است آن ها به پایان فصل و قهرمانی فکر نمیکنند، برای هرروز و برای هر بازی برنامه دارند، برنامه برای شکست حریف و شادی ایسلندی در کنار چمن همراه با هوادارانی که بیشتر از گذشته به تیمشان ایمان دارند.

 

البته در کنار تمام این ها «غرور» مهلک ترین سم برای پرسپولیس است. بعید نیست این فصل پارس جنوبی جم پدیده لیگ باشد و همچون اس خوزستان همه را شگفت زده کند. استقلال، سپاهان و ذوب آهن هم که همیشه تیم های مدعی هستند درست مثل فولاد و پیکان. تراکتور نیز در نیم فصل دوم به دنبال انتقام از تمام تیم هایی است که این روزها، یکی پس از دیگری باعث شکستشان می شوند. پس ، آهسته و پیوسته ؛ مثل خود برانکو - ایوانکوویچ!

 

محمد همتی

دیدگاه‌ها