کد خبر : 1453602 | 21 مرداد 1396 ساعت 13:01 | 35K بازدید | 0 دیدگاه

رضایی: هنوز به فکر خداحافظی نیفتادم

شاگرد بنا و رویای سومین مدال المپیک

قهرمان سابق کشتی فرنگی المپیک معتقد است تیم اعزامی به رقابت های جهانی پاریس امید زیادی برای کسب مدال دارد.

شاگرد بنا و رویای سومین مدال المپیک 

به گزارش "ورزش سه"، یکی از فرنگی کاران نسل طلایی ایران که همراه با محمد بنا توانست به ۲ مدال المپیک دست پیدا کند، همانند دیگر هم تیمی های خود این روزها خیلی جدی کشتی را دنبال نمی کند اما تصمیم قطعی برای خداحافظی از دنیای کشتی هم نگرفته است. قاسم رضایی که با استارت دوباره و کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ می تواند در ۳۵ سالگی به جمع محدود ورزشکاران ۳ مداله ایران در المپیک بپیوندد، نسل جدید فرنگی کاران را قبل از حضور در مسابقات جهانی پاریس با انگیزه و پرتوان ارزیابی می کند اما معتقد است نباید توقع بالایی از آنها داشت. 


در آستانه رقابت های جهانی پاریس با قاسم رضایی،‌دارنده مدال طلای المپیک لندن و مدال برنز المپیک ریو همکلام شدیم که در ادامه مشروح صحبت های وی در گفت و گو با "ورزش سه" را می خوانید.

 


این تیم کم تجربه نیست
با نگاهی به لیست نفرات اعزامی به رقابت های جهانی پاریس متوجه شدم که این تیم جوان و با انگیزه است اما کم تجربه نیست. این نفرات استعداد خود را نشان دادند و خیلی خوب جایگاهشان را کسب کردند. البته اشکانی به عنوان سرمربی نیز خودش را خوب نشان جا انداخته و در رقابت های قهرمانی آسیا و جام جهانی کشتی فرنگی از نظر من عملکرد خوبی داشت.این نفرات برای مسابقات جهانی هم انگیزه بالایی دارند و می توانند نتیجه خوبی بگیرند. 

 


همه دنبال طلای جهان هستند
همانطور که گفتم نفراتی چون سعید عبدولی و یوسف قادریان قبلا میادین بزرگی را دیده اند و این بار هم می توانند به عناوین خوبی دست پیدا کنند. همه نفرات اعزامی قطعا به دنبای طلای جهان هستند چون از سد نفرات مدعی در وزن خود در رقابت های انتخابی عبور کردند و الان سرشار از انگیزه هستند. نمی توانم بگویم که کدام نفرات بیشتر شانس مدال دارند چون فرنگی کاران ایران در هر مسابقه ای برای کسب قهرمانی تلاش می کنند.

 


جانشینم می تواند روی سکو برود
سید مصطفی صالحی زاده به عنوان جانشین من  در وزن ۹۸ کیلوگرم انتخاب شده، توانایی بالایی دارد و قبلا نیز قهرمان های روسی را شکست داده است. او توانایی رفتن روی سکو را دارد و برایش آ‌رزوی موفقیت می کنم. مطمئنم اگر او و دیگر فرنگی کاران استرس را از خود دور کنند، می توانند دست پر به ایران بازگردند.

 


انتظارات را بالا نبرید
درست است که مسابقات جهانی بالایی دارد اما به نظر من نباید توقعات را از تیم بالا ببریم و بگوییم که حتما باید روی سکو برود. تیمی که ما در سال ۲۰۱۴ داشتیم و قهرمان جهان شد، تمام نفراتش باتجربه بودند و روی سکوی قهرمانی ایستاده بودند اما این تیم کم تجربه است. هدف اصلی در ورزش ما المپیک و بازی های آسیایی است و نباید به مسابقات جهانی به چشم یک ارزیابی ویژه برای ورزشکاران و مربیان نگاه کنیم. از رسانه ها نیز می خواهم به تیم های کشتی فرصت بدهند و در صورت کسب هر مقامی به آنها کمک کنند.

 

1135660

 


قهرمانی در جهان یک کار خارق العاده است
اگر تیم فعلی بتواند روی سکوی قهرمانی جهان بایستد و نتایج سال ۲۰۱۴ در ازبکستان را تکرار کند، یک کار خارق العاده انجام داده است. همانطور که تیم جوانان ما در رقابت های جهانی اخیر قهرمان شد و کسی هم از آن ها توقه نداشت، شاید تیم بزرگسالان هم در پاریس بتواند چنین کاری را تکرار کند. البته نتایج اخیر نشان می دهد که کشتی فرنگی ایران خودش را در جهان جا انداخته و جایگاه خودش را پیدا کرده است.

 


خیلی جدی تمرین نمی کنم
فعلا تمرینات بدنسازی را دنبال می کنم تا بدنم آماده باشد اما خیلی جدی تمرینات کشتی را دنبال نمی کنم. در همین آمل که هستیم در باشگاههای کشتی اگر چیزی بلد باشم به نوجوانان و جوانان یاد می دهم و بدین ترتیب با کشتی درگیر هستم و از این رشته دور نمی شوم. با این حال هنوز تصمیم جدی برای بازگشت به کشتی نگرفتم و زمان این موضوع را مشخص می کند.

 


شاید برای المپیک ۲۰۲۰ برگشتم
این توانایی را در خودم می بینم که بخواهم بار دیگر به کشتی برگردم. گفته بودم می خواهم یک سال بعد از المپیک استراحت کنم و این زمان گذشت اما هنوز تصمیم جدی نگرفتم. شاید برای المپیک ۲۰۲۰ و کسب یک مدال دیگر در این مسابقات برگشتم اما باید انگیزه داشته باشم و از نظر بدنی هم آماده شوم. فعلا به جوان ها میدان داده شده و باید ببینیم که چطور نتیجه می گیرند.

 


همه ما شاگرد بنا هستیم
چند روز قبل با محمد بنا تماس گرفتم و تولدش را تبریک گفتم. همه ما شاگرد بنا هستیم و کم و بیش با هم در ارتباط هستیم. شاید حق حمید سوریان و امید نوروزی نیز بیشتر از  این بود. از وضعیت آنها مطلع نیستم و نمی دانم که برای آینده چه تصمیمی دارند.

دیدگاه‌ها