کد خبر : 1453680 | 21 مرداد 1396 ساعت 18:11 | 265.4K بازدید | 0 دیدگاه

?Why always me

گادوین منشا در مسیر فرهاد مجیدی

مهاجم نیجریه اى پرسپولیس با سخت گیری افسران کمیته ضد دوپینگ یا بداقبالی مواجه شده ، اتفاقی که عصبانیت او را در پی داشته است.

گادوین منشا در مسیر فرهاد مجیدی

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت سه هفته از لیگ اتفاقى عجیب باعث ناراحتى گادوین منشا شده؛ این مهاجم نیجریه اى براى سومین هفته پیاپى براى تست دوپینگ قرعه به نامش خورد تا از این موضوع به شدت عصبانى باشد و گلایه خود را از این بابت اعلام کند.


‎سکانس اول
‎سوت پایان بازی توسط علیرضا فغانی به صدا در آمد. ورزشگاه غرق در شادی. دوربین ها ابتدا به سمت نیمکت دو تیم می روند. برانکو ایوانکوویچ با دستیاران خود خوش و بش می کند. حمید درخشان چند ثانیه بعد به مربی کروات تبریک می گوید. حالا دوربین به داخل زمین می آید. بازیکنان پرسپولیس خوشحال و مسرور از سومین برد پیاپی و صعود به صدر جدول هستند. خوشحالی خود را با هواداران تقسیم می کنند. جای یک نفر خالی است. به خاطر ویژگی های ظاهری اش؛ نبودش بولد می شود. بله. بازیکن مورد نظر گادوین منشا است. ستاره سیه چرده هنگام به ثمر رسیدن گل سوم هم در حلقه شادی سرخپوشان شرکت نکرده بود.
‎شایعه ها آغاز می شود. تیتر یک "منشا: به من پاس نمی دهند" می شود. پرسپولیسی ها تکذیب می کنند. تا اینکه خمارلو و یکی از مربیان تیم دلیل اصلی ناراحتی گادوین را برملا می کنند. تست دوپینگ! بله. منشا به خاطر اینکه در سه هفته نخست لیگ سه بار از او تست گرفته شده ناراحت و شاکی است.


‎سکانس دوم
‎سال 89 بود. 5 شهریور 89. جدال استقلال مظلومی وسپاهان قلعه نویی. فرهاد مجیدی در اوج آمادگی بود. در بازی مذکور جلوی چشم افشین قطبی(سرمربی وقت تیم ملی) خوش درخشید. با دریبل تمام مدافعان تیم ملی و گلزنی به گلر تیم ملی یعنی مهدی رحمتی، تمام ورزشگاه را به آسمان فرستاد و خودش را به سرمربی تیم ملی اثبات کرد. آن مسابقه به یادماندنی با نتیجه 4-3 به سود تیم آبی پوش پایتخت تمام شد. بعد از بازی همه منتظر خوشحالی و کری خوانی مجیدی بودند اما او با حالتی بسیار آشفته در جمع خبرنگاران گفت: من مشکلی با تست دوپینگ ندارم. اتفاقا معتقدم اگر قرار است فوتبال‌مان پاک بماند باید روی مبارزه با دوپینگ تمرکز کنیم. اما برایم عجیب اینجاست که چطور می‌شود وقتی از قرعه اسم من در نمی‌آید، یک مسوول از فدراسیون زنگ می‌زند و می‌گوید از مجیدی تست بگیرید!
‎وی در ادامه افزود: من می‌گویم وقتی 4 بار از من تست گرفته‌اند و مشکلی نداشته‌ام چطور انقدر حساسیت روی من نشان می‌دهند. من 15 سال است که دارم در فوتبال ایران بازی می‌کنم. کوچکترین مشکلی هم نداشته‌ام اما باید برای این فرد مسوول در فدراسیون فوتبال ثابت کنم، دوپینگی نیستم.
‎دو سال بعد دوباره این ماجرا تکرار شد. دربی 76 با حساب 0-0 به اتمام رسید. فرهاد مجیدی به عنوان مرد اخلاق این مسابقه انتخاب شده بود و قرار بود از او تقدیر شود اما مجیدی با ناراحتی در مراسم حاضر نشد. می پرسید دلیلش چه بود؟ بله؛بازهم دوپینگ!


‎سکانس سوم

‎می بینید؛ منشا هم به بلایی که بر سر فرهاد مجیدی آمد دچار شده است. در آن زمان دکتر هاشمیان صحبت های مجیدی را انکار کرد و گفت که هیچ کسی توصیه نکرده که این بازیکن باید تست بدهد و همه چیز بستگی به قرعه کشی داشته است اما پزشک سپاهان بعد از همان بازی مذکور اعلام کرد به جز فرهاد مجیدی سید جلال حسینی هم دیگر بازیکنی بود که اسمش از قرعه بیرون آمد.
‎اما اصل قانون در این باره چیست و چه می گوید؟ افسران کمیته ضد دوپینگ پیش از شروع بازی لیست بازیکنان دو تیم را دریافت می کنند. بین دو نیمه در حضور پزشکان هر دو تیم قرعه کشی صورت می گیرد. دقیقه 75 نام ها مشخص می شود و پس از پایان مسابقه هم دو بازیکن مذکور از هر تیم باید به اتاق ضد دوپینگ بروند. حال در این میان قانون، این اجازه را به کمیته ضد دوپینگ می دهد که یک بازیکن مشخص را به صورت هدفمند و خارج از قرعه کشی انتخاب کنند و از او بخواهند که تست بدهد.
‎لازم به ذکر است منشا فصل گذشته یک بار برای انجام تست دوپینگ نامش بیرون آمد اما در این فصل در سه هفته سه بار این اتفاق رخ داده است. یا باید گفت شانس این بازیکن مثل مجیدی خیلی خوب است یا مسئولین کمیته ضد دوپینگ علاقه زیادی به او دارند یا ....

دیدگاه‌ها