کد خبر : 1453824 | 22 مرداد 1396 ساعت 14:09 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

حضور بسکتبال باویلچر بانوان در انتخابی جهان

تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان در تورنمنت آسیا - اقیانوسیه که به منظور کسب سهمیه مسابقات جهانی آلمان برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

حضور بسکتبال باویلچر بانوان در انتخابی جهان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های معلولان، مریم دهستانی، نایب رئیس انجمن بسکتبال در مورد این رقابت ها گفت: این رقابت ها همزمان در دو بخش مردان و زنان به میزبانی چین برگزار می شود و با حمایت فدراسیون مقرر شد تیم ملی بانوان نیز در این رویداد ورزشی شرکت کند.

 

نایب رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر گفت: هنوز اطلاع دقیقی از تیم های شرکت کننده در بخش بانوان نداریم اما بهترین تیم های آسیا و اقیانوسیه قطعا حضور خواهند داشت و از میان تیم های شرکت کننده، تنها دو کشور مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دریافت می کنند.

 

دهستانی تصریح کرد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان تاکنون تنها در یک اعزام برون مرزی که مسابقات پاراآسیایی اینچئون بود، حضور یافته و این اعزام، دومین تجربه ملی پوشان در یک رویداد برون مرزی است. بر این اساس انتظار مقام از تیم نداریم اما ورزشکاران انگیزه های بسیار خوبی دارند و کادر فنی و انجمن نیز تلاش می کنند تا تیم را در شرایط خوب به این مسابقات اعزام کنند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: از مسابقات قهرمانی کشور و لیگ های باشگاهی سالهای گذشته، نزدیک به ۲۰ ورزشکار که جوانان نیز در میان آنها حضور دارند، انتخاب شده اند که به اردو دعوت می شوند. در نهایت و پس از برگزاری سه مرحله اردو، تیم با ترکیب ۱۲ ملی پوش به  مسابقات چین اعزام می شود.

 

نایب رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر خاطر نشان کرد: مسابقات انتخابی قهرمانی جهان در منطقه آسیا و اقیانوسیه، اواخر مهرماه در چین برگزار می شود و فرصت چندانی نداریم، به همین خاطر بازیکنان و کادر فنی تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا عملکرد خوبی در این رقابت ها به نمایش بگذارند.

 

دهستانی گفت: این اعزام تجربه ی بسیار خوبی برای تیم ملی بانوان خواهد بود و ملی پوشان جوانی که در تیم حضور دارند نیز می توانند تجربیات بسیار ارزشمندی از این اعزام بدست بیاورند و در نهایت پشتوانه ی خوبی برای آینده بسکتبال با ویلچر بانوان باشند.

 

وی در پایان اعلام کرد: اولین مرحله از تمرینات تیم ملی بانوان برای اعزام به این مسابقات از هشتم شهریور ماه آغاز می شود و اسامی مدعوین و همین طور کادر فنی نیز به زودی اعلام خواهد شد.

 

تورنمنت بسکتبال با ویلچر آسیا و اقیانوسیه، انتخابی مسابقات قهرمانی جهان آلمان، از ۲۹ مهر ماه تا ۷ آبان ماه سال جاری به میزبانی چین برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها