کد خبر : 1453828 | 22 مرداد 1396 ساعت 13:55 | 43.6K بازدید | 2 دیدگاه

اعتراض جامائیکایی ها به شرایط آخرین مسابقه "صاعقه"

راز سقوط اوسین بولت در لندن

در شبی که سویه انسانی دو ابر قهرمان به شکل بی رحمانه ای به تصویر کشیده شد، یک گروه چهار نفره بریتانیایی جوان، شب تلخی را برای اوسین بولت رقم زدند.

راز سقوط اوسین بولت در لندن

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه مو فرح، ستاره دوومیدانی بریتانیا در دوی 5000 متر شکست خورد، اتفاقی تلخ تر برای اوسین بولت رخ داد. بزرگترین ورزشکار حال حاضر جهان تنها 15 متر تا خط پایان آخرین مسابقه بزرگش فاصله داشت که مصدومیت به سراغش آمد و به نظر از ناحیه همسترینگ پای چپ آسیب دید. این پایان زیبایی برای چنین کارنامه درخشانی نبود، بولت در لحظات پایانی، دیگر نتوانست مثل همیشه بدود و زمین خورد. پزشکان سریعا بالای سر او ظاهر شدند و او را سوار بر ویلچر کردند. غرور، ناگهان سقوط کرد ولی او به سختی خود را هر طور که شده به خط پایان رساند

 

در همین زمان، اتفاقی دیدنی رخ داد. ناتانیل میچل بلیک با همکاری کریستین کولمن توانستند اولین مدال قهرمانی بریتانیا در مسابقات دو را کسب کنند. در آن لحظه، استادیوم منفجر شد کرد. در حالی که بولت از صحنه رقابت خارج شده بود، چهار جوانی که شاید با پوسترهای بولت روی دیوار اتاقشان بزرگ شده بودند جشن قهرمانی گرفتند. آنها استثنایی بودند، نه فقط قهرمانی تیمی آنها در دو چهار در صد متر بلکه توانایی انفرادی هر کدام از آنها نیز فوق العاده است.

 

بولت پیش از اینکه مصدومیت همسترینگ برایش پیش بیاید نیز از جریان بازی خارج شده بود و او معتقد بود که تاخیری که برای برگزاری بازی ایجاد شده، باعث شده تا ورزشکاران نتوانند خود را گرم نگه دارند.

 


اما یوهان بلیک، دونده تیم ملی جامائیکا و هم تیمی اوسین بولت، به انتقاد از مسئولین برگزارکننده رقابت ها پرداخت و آنها را مصدومیت بولت و شکست او دانست.

 

او گفت:" فکر می‌کنم در اتاق انتظار بیش از حد ما را نگه داشتند. پیاده روی طولانی داشتیم. بدن اوسین سرد شده بود. در حقیقت اوسین به من گفت:" یوهان فکر می‌کنم اتفاقات دیوانه واری در حال رخ دادن است." دو مراسم اهدای مدال و 40 دقیقه زمان پیش از شروع مسابقه ما بود. ما سعی کردیم گرم بمانیم و صبر کنیم، گرم بمانیم و صبر کنیم و فکر می‌کنم همین موضوع به ما ضربه زد. ما بیش از حد گرم شده بودیم و دیدن اینکه یک اسطوره، یک قهرمان واقعی به پیست برود و آنطور دچار مشکل شود.... .

 

مسابقه 10 دقیقه دیر شروع شد و ما 40 دقیقه منتظر ماندیم و مسافتی 300 متری را باید قدم می‌زدیم. دیوانه کننده بود."

 

1234822

 

 

 ولی کولمن در این رقابت ها استثنایی بود و در تقابل دیگری که با بولت نیز داشت، بالاتر از او مدال نقره را کسب کرده بود و میچل بلیک نیز در رقابت با دونده آمریکایی که اخیرا قراردادی یک میلیون دلاری با کمپانی نایکی امضا کرده عالی ظاهر شد.

 

بریتانیایی ها رکورد 37.47 ثانیه را در حالی به ثبت رساندند که در اروپا بهترین رکورد را دارند و تنها تیم‌های جامائیکا و آمریکا، رکورد بهتری از آنها در دو چهار در صد متر به ثبت رسانده اند. رکورد جهانی نیز همچنان متعلق به تیم جاماییکا در جام جهانی 5 سال پیش است ولی رقابت دیشب، بیشتر ما را به یاد سال 2007 و رقابت های اوزاکا می‌انداخت که تیم جامائیکا نتوانست کار خاصی از پیش ببرد. اولین پیروزی آنها نیز به خاطر دوپینگ نستا کارتر از تاریخ حذف شده و بدین ترتیب یکی از 9 مدال طلای بولت در المپیک نیز از او گرفته شده است.

 

با این وجود، میراث بولت همچنان سالم و دست نخورده باقی مانده است. او کارنامه ای استثنایی به ثبت رساند و با 3 رکورد جهانی، 13 عنوان جهانی و در مجموع 19 عنوان، با دنیای دوندگی خداحافظی کرد.

 

منبع: دیلی میل

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها