کد خبر : 1453861 | 22 مرداد 1396 ساعت 16:49 | 107.9K بازدید | 0 دیدگاه

خبر خوش تاج برای سرخابی‌ها

تنفس دو ماهه آسیا به استقلال و پرسپولیس

مهدی تاج، طی جلساتی که با دبیرکل و مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت، توانست ضرب‌الاجل AFC برای پرداخت بدهی باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان را دوماه تمدید کند.

تنفس دو ماهه آسیا به استقلال و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی قبل طی ضرب‌الاجلی برای باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا خواهان این شد که آنها تمام بدهی‌های خود به افراد حقیقی، حقوقی و مالیاتی را تا 31 آگوست(9 شهریور) تسویه کنند و در غیر اینصورت نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند که این مساله به منزله حذف از لیگ قهرمانان آسیا است. 


نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان سال آینده 4 تیم پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و نفت تهران هستند که همه آنها بدهی‌های هنگفتی از فصول گذشته در کارنامه‌شان باقی مانده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه پرداخت این بدهی‌های سنگین در مدت کوتاه تا 9 شهریورماه امکان‌پذیر نیست و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق از سوی مالکان و مدیران باشگاه‌ها دارد، خطر حذف از لیگ قهرمانان روی باشگاه‌های ایران سایه افکنده است. از این رو مسئولان فدراسیون برای جلوگیری از آبروریزی در این باره رایزنی‌های متعددی با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا  آغاز کردند که در نهایت به سفر مهدی تاج به کشور مالزی ختم شد.


رییس فدراسیون فوتبال در سفری که به مالزی داشت و امروز به ایران برگشت، توانست دستاورد مهمی برای باشگاه‌های آسیایی به ارمغان بیاورد که حکایت از دریافت مهلت دوماهه برای پرداخت بدهی‌ها دارد. در جلساتی که تاج با دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا و سایر مسئولان این ارگان داشت، مسائلی از قبیل پول‌های بلوکه شده ایران در آسیا و فیفا مطرح شد و اعلام شد این بدهی‌ها با توجه به مشکلات اقتصادی به فوتبال ایران تحمیل شده است. همچنین تاج با استناد به صحبت‌هایی که با شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در گذشته انجام داده بود، خواهان این شد که AFC در مواجهه با موضوع بدهکارها در فوتبال نرمش نشان دهد. 


در پایان گفت‌وگوهای طولانی مدت در این باره، قرار بر این شد که مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال ایران دو ماه دیگر تمدید شود. به این ترتیب که با پایان یافتن مهلت فوتبال ایران در تاریخ 9 شهریور فدراسیون فوتبال تقاضایی درباره تمدید مهلت به AFC ارسال می‌کند و آنها دوماه تنفس را برای 4 باشگاه تراکتورسازی،‌پرسپولیس، استقلال و نفت تهران در نظر می‌گیرند تا بتوانند بدهی‌های خود را رفته رفته پرداخت کنند و از خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا بگریزند.


بر این اساس تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال زمان بیشتری خواهند داشت تا برای پرداخت بدهی‌هایشان اقدام کنند. این در حالی است که نفت تهران هنوز مجوز رسمی برای حضور در مسابقات لیگ برتر را نیز ندارد و حسابش با 3 باشگاه دیگر تقریبا جدا است. از سوی دیگر اگر نفتی ها بتوانند مجوز سازمان لیگ و فدراسیون را برای حضور دائمی در لیگ برتر بگیرند هم آنها نیز شامل قوانین AFC می‌شوند و باید تا پایان مهلت جدید بدهی‌هایشان را پرداخت کنند.


مدیران باشگاه‌های آسیایی هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند و باید دید آنها چه تصمیمی با توجه به مهلت دوماهه درباره نحوه پرداخت بدهی‌هایشان اتخاذ خواهند کرد.

دیدگاه‌ها